NOD September

Discussie in 'NOD forum' gestart door Juanita, 1 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    AngelEyes: Hier in de buurt is iedereen aan het snotteren, en veel keelpijn, dus zou maar al te goed kunnen

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nah lekker dan! dat kunnen we er ook nog wel bij hebben.

3. Julie

Julie Actief lid

5 sep 2006
    114
    0
    0
    dames, ik heb eens een vraagje, namelijk: een test geeft pas duidelijkheid als je overtijd bent.

wil dit dan zeggen dat je dan pas zeker kan zijn dat je NIET zwanger bent dus dat als je zwanger bent je dit steeds kan zien voor je NOD?
    Of geldt het zowel voor niet als wel zwanger zijn?

Begrijp je? thnx:)

4. Angel Eyes

volgens mij begrijp ik het. Er gaan heel veel zwangerschappen nog mis voor de NOD, dan krijg je je ongi denk je maar theoretisch is dat een hele vroege miskraam. dus ze spreken pas van zwanger zijn als je ook overtijd bent. dat las ik gisteren. ik zal eens zoeken waar.

5. Niet meer actief

ik heb vorige maand al mijn testen verbruikt door voor mijn nod te testen en die waren allemaal negatief het kan zijn dat je positief test voor je nod maar tis beter om te testen als je je nod voorbij bent je bent nog iet ongi geworden

6. Samcat

Samcat Actief lid

4 sep 2006
    221
    0
    0
    nee niet helemaal :scratch:

7. Angel Eyes

gevonden
    citaat:
    Zwangerschap
    Wat is een zwangerschap? Niet iedereen gebruikt dezelfde begrippen. Sommige centra spreken al van een zwangerschap als er een klein beetje zwangerschapshormoon (hCG) in het bloed is gevonden, soms nog zelfs zonder dat de vrouw 'over tijd' is. Veel van deze zogenaamde 'zwangerschappen' gaan daarna mis, zodat ogenschijnlijk het aantal 'miskramen' verhoogd lijkt.
    Wij spreken van een zwangerschap op het moment dat iedere leek in de natuurlijke situatie daarvan zou spreken: als de vrouw 'over tijd' is en een positieve zwangerschapstest in de urine heeft (omslagpunt 50E hCG)

http://www.ivf.nl/begrippen.htm

8. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    hoi allemaal,

Gisteren heb ik dit mailtje geschreven. Ik heb nog steeds heel iets bloedverlies en wat buikpijn. Ik heb de huisarts gebeld en die wilde dat ik meteen de afspraak bij de gyn ging vervroegen (fijne huisarts he). Ik moet nu volgende week dinsdagmiddag naar de gyn.

Ninetje nogmaals bedankt voor je reactie. :D .

Iedereen verder succes met wachten en klussen. Ik hoop op veel positieve testen. De meiden die door zijn naar oktober, ontzettend veel succes.

Marloes: klinkt hoopvol

9. Angel Eyes

jeetje joh, nou ik hoop dat het allemaal meevalt en dat alles nog lekker op zn plekkie zit.

10. Samcat

Samcat Actief lid

4 sep 2006
    221
    0
    0
    Fijn dat je di mag komen, sterkte met afwachten, zal voor je duimen [-o<

11. Niet meer actief

hopelijk is het niks mariska maar er zijn wel meer vrouwen die vloeien tijdens het zwanger zijn en ik geloo niet dat het doodzet he maar goed dat je een afspraak hebt je weet natuurlijk maar nooit he

12. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Heey Dames, Ik heb een test gedaan en helaas negatief!
    Heb de digitale van clearblue en deze gaf niet zwanger aan helaas!! :cry:
    Maar als je de strip eruit haalt staan er wel 2 streepjes! Ene is wel heeeeel erg licht maar hij staat er wel!! Nu staat in de bijsluiter dat het niet met het oog afleesbaar is en je het moet negeren als er streepjes staan!! BEETJE wazig toch?? Heeft iemand ervaring met deze testen?? vorige maand was alleen een streepje te zien en echt geen 2e!!!

Maar ja nog niks te bekennen van :evil: :evil:!! Dus we wachten maar weer af!!

Liefs Pearly

13. Julie

Julie Actief lid

5 sep 2006
    114
    0
    0
    bedankt! voor degene die het nog niet begrijpen wat ik bedoel (ik begrijp dat, ik vind het moeilijk om uit te leggen, laat staan te typen)

Op de bijsluiter lees je steeds: 'eerste dag na nod testen voor zeker resultaat'

Stel je voor dat je voor je NOD negatief test, is het dan nog mogelijk dat je toch zwanger bent? Of is het echt zo dat pas vanaf je NOD die bepaalde stoffen hoger worden?

Iedereen zegt dat als je voor je NOD een negatieve test doet dit nog kan veranderen na je NOD, maar is dit andersom ook?

pff, al dat gedoe rond zwangerschappen, ingewikkeld hoor :confused: :D

en dus ben je pas officieel zwanger van na je nod? god zeg, ons lichaam zit knap in elkaar! (als het nu nog allemaal eens ff zou werken ... :rolleyes: )

14. Samcat

Samcat Actief lid

4 sep 2006
    221
    0
    0
    Ben nog nooit zover gekomen dat ik kon testen, maar mss nog iets te weinig HSG...donderdag nog eens proberen?!?!?!

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Pearly

De CB digitaal is niet zo'n gevoelige test (test pas als er meer zwangerschapshormoon/hcg is)
    Je kan of over een paar dagen nog eens testen of een gevoeligere zw.test proberen.
    Succes!

Mirre

p.s. Misschien zit ik ernaast, maar het klinkt errug zwanger...hihi

16. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Bedankt Samcat, Angel en Gemke

17. Niet meer actief

hey maar meis als je hem wel kan zien het streepje dan zie je het toch met je blote oog of nie volgens mij is een streepje gewoon een streepje hoor heel licht of heel donker maakt meestal niet zoveel uit

18. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Ja vind het ook behoorlijk raar!!! Ze bedoelen dus met die test dat deze alleen gelezen kan worden door dat digitale ding maar ik zie toch echt 2 streepjes staan!! Hij had ook langer dan 20 a 30 seconden nodig om de berekening te maken!! en Uiteindelijk gaf ie niet zwanger aan!!
    Maar ja, goed we wachten maar weer een paar daagjes en dan maar weer een testje!! :(

Liefs Pearly

19. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb de CB digitaal gebruikt in juli en toen gaf die zwanger aan (was ik ook, daarna mk gehad)
    Maar ik heb het staafje er toen naderhand ook uitgehaald en zag : 2 strepen>> net als jij!!
    De midstream hier van de website en de test van de apotheker (huismerk) zijn gevoeligere testen, best kans daar je daar wel al positief op test :)

20. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    @ Mirre

Bedankt voor de info!!
    Ik wacht nog een paar daagjes en dan probeer ik inderdaad een testje van de apotheker!!!

Liefs Pearly

Deel Deze Pagina