jeetje wat wordt er hier toch veel afgeklets, lekker he. ik ben niet zo goed in namen maar alle "nieuwkomers"in de wachtkamer van September welkom en balen dat je ongewenst visite heb gekregen. de wachtkamer begint al aardig vol te komen. maar er zijn nog stoelen vrij. ik ben vandaag begonnen met ovulatie testen maar tot nu toe een " - ". eitje eitje waar ben je?????
Meiden, die NOD lijst is niet nodig. Vroeger hadden we ook een lijst als deze, maar na veel vraag naar een overzichtelijke lijst hebben we de NOD lijsten ontwikkeld. Met 1 druk op de muis heb je de lijst voor je.. Dit is een beetje zonde en neemt ruimte in die we beter kunnen gebruiken om gezellig te kletsen. Zie links in het menu, 1 klik en daar staan jullie allemaal! Mits je jezelf wel even toevoegd
Hey meiden, Aan alle nieuwkomers welkom. Hier wordt er echt gezellig veel afgekletst. Ik ben eindelijk van mijn buikpijn verlost. Nu is het afwachten. Nog een tiental dagen. Joepi! Groetjes Kaylie
fijn Kaylie, dat die vervelende buikpijn weer weg is...aaaah wat hebben we het toch moeilijk he.... toontje: ik ga maandag weer aan de slag met de testen...hopelijk krijgen we snel te zien wat we willen zien. ik ga voor de smiley!! hebben jullie wel eens je baarmoedermond onderzocht?? ik heb het op een website gelezen en geprobeerd natuurlijk....
Hellow NOD septembermeiden Zal me eventjes voorstellen: ben bijna 7 jaar samen met m'n vriend waarvan bijna 3 jaar samenwonend. Hij was er nooit klaar voor om te gaan voor een baby'tje (net zomin als hij klaar was om te trouwen) ... beetje schrik dat alles dan zou veranderen ... Nu is hij het laatste jaar wel regelmatig beginnen praten over kindjes enzo en dat het waarschijnlijker zou zijn dat we eerder kinderen kregen dan dat we zouden trouwen. Ik wil nog altijd wel graag trouwen, maar dat kunnen we nog altijd doen (ook al is er dan eventueel een boeleke bij). Dit jaar zijn er heel veel van onze kennissen zwanger geraakt en nu in het najaar zijn deze allemaal uitgeteld, 4 in september, 2 in oktober, 1 in december. Dit heeft m'n ventje toch wel wat aan het denken gezet (hij dacht altijd, als we gaan voor een kindje, dan is het er al de volgende maand ... gekkerd!) En voordat we op vakantie vertrokken in juli hebben we afgesproken dat ik na de vakantie zou stoppen met m'n pil (kwam heel goed uit met m'n strip). En zo geschiedde ... ben gestopt op 10 juli ... onttrekkingsbloedingen op 13 juli en dan ... Tijdens de hete juli maand hebben we vaak in een tentje overnacht en dus ook lekker geklust (voelde volgens mij ook heel goed m'n eisprong) ... de dagen die erop volgden waren vrij verwarrend voor mij owv allerlei kwaaltjes die ik dacht te kunnen koppelen aan zwangerschap. Maar op 9 augustus dan kwamen m'n regels er toch door, spijtig maar ja. En dus zijn we nu in onze tweede cyclus met m'n volgende NOD op 5 september. We houden wel nog niet zo'n rekening met m'n vruchtbare dagen (alhoewel ik dan wel heel veel zin krijg ) en zien wel wat de toekomst brengt. Ik heb wel altijd gezegd dat ik me niet zou laten vangen door er heel veel mee bezig te zijn met zwanger te geraken, maar ... dit forum is verdorie heel verslavend Heel veel succes allemaal en dat we snel zwanger mogen zijn!
Geeke; welkom hier en leuk dat je jezelf hebt voorgesteld! Het is hier erg gezellig maar ook ruimte om je hart te luchten (vandaar de verslaving denk ik) dus we duimen allemaal hard met elkaar mee. Marloes; wat heb je erover gelezen dan? En hoe werkt het?
hoi manuela een onttrekkingsbloeding is gewoon de bloeding die je hebt als je de pil neemt, dus nadat ik gestopt was met de pil kreeg ik nog m'n laatste onttrekkingsbloeding.
Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar heel veel wijzer werd ik er niet van. Hoogstens dat hij de ene keer iets hoger lag dan de andere keer, maar dat van dat ie hard zou moeten aanvoelen of zacht????? Geen flauw idee
nou je kunt dus voelen waar je in je cyclus zit... http://typo3.vruchtbaarheid.org/index.php?id=10 nou heb ik dat dus net gedaan en snap het niet zo goed... volgende week mijn vruchtbare week, maar voel nu al dat hij open is...?? grote vraagtekens dus... zijn er hier nog deskundigen??? haha... nee, ga maar gewoon rustig (na ja wat je rustig kunt noemen met al dat klussen, haha) doen.... groetjesss oh ja een onttrekkingsbloeding kun je krijgen als je gestopt bent met de pil of als je hem bv 3 maanden achter elkaar slikt, zonder stopweek, dan kun je toch een bloeding krijgen en die noemen ze zo...
en dan nog wat: is er iemand hier die temperatuurd? Wil het gaan doen. Zeker nu na mijn miskraam ben ik gewoon heel nieuwsgierig wanneer ik weer een evt eisprong krijg. Is het nou zo dat na je eisprong je temp omhoog gaat ofzo? Kan iemand mij hier meer over vertellen?
terese die doet aan temperaturen ook heb je tempkaartjes war jeje temp kan bij houden ik zelf doe het niet heb 3 maanden gedaan mijn temp trekt zich niks aan van eisprong gr maria
ok bedankt. Het lijkt me ook wel een gedoe maarja, ben gewoon nieuwsgierig dus ga het toch maar doen, al is het maar 2 of 3 cyclussen ofzo
graag gedaan is ook wel dat bi de meeste het wel werkt hoor om zo hun cyclus te controleren succes gr maria
Hallo, Alle nieuwkomers, Marloes, tamar, Dafje, Geeke welkom en veel succes deze ronde. Wat goed van je marloes dat je zo positief bent! Tamar alvast veel plezier met de voorbereidingen van je huwelijk! Astrid, je houdt ons wel in spanning hoor! Ik ben benieuwd! Jebentwelkom, ik ken het hoor, ik heb ook nooit last van krampjes/steken of mijn eisprong. Ik twijfel dus ook een beetje of ik er wel één heb, maar daar gaan we maar gewoon vanuit! Maandag zal ik het druk krijgen, want we gaan een weekendje weg, dus kan ik niet meekletsen! Dus zal ik maandag een boel moeten bijlezen... Maar vanaf volgende week zit ik wel in mijn vruchtbare week.. ...we gaan ons best doen. Ik vind het wel spannend hoor, zo'n eerste echte ronde! Nou fijne avond nog!
Ik doe ook aan temperaturen sinds vorige maand Voelde toen duidelijk mn eisprong (daarvoor nooit op gelet) en ja hoor, dag erna was temp. stukje hoger (moet geloof ik minstens 3 dgn duren). Op het forum is onder 'temperaturen' meer te lezen. Heb weer ff snel bijgelezen. Wordt hier echt steeds nóg gezelliger. Kan bijna niet haha. Welkom allemaal!
oke ga me er maar eens in verdiepen dan! En als ik wat wil weten kan ik het altijd aan jullie vragen!