Ha meiden! Oei, ik was in deeltje 11 voor het laatst geweest hihi! Jullie schrijven lekker veel! Hier nog een ervaren temper. Voordat ik zwanger raakte van Mila, moest ik naar een gyn toe voor onderzoek. Voor haar moest ik een aantal maanden tempen en dat heb ik ook op FF gedaan. Het allerbelangrijkste voor een goed resultaat is tempen op dezelfde tijden en niet opstaan in de uren ervoor. Dat kan namelijk invloed hebben op de temp. Op FF wordt de eisprong vanzelf berekend. Maar als je het idee hebt dat je ei op een andere dag kwam, kun je zelf je ovudatum in je chart zetten. Dat doe je door te klikken op tuning/override onder je chart (staat onder het balkje Ovulation Detector). Dan krijg je een volgend scherm en kun je onder Detector Manual Override de ovulatiedatum en evt. coverline temp. invoeren. Klik daarna op override. Dan krijg je een blauwe lijn ipv de rode. Moons, mijn cyclus is ook een janboel hoor na mijn miskraam op 2 mei... Het lijkt er allemaal bij te horen. De afgelopen drie keren was mijn cyclus 36, 31 en 32 dagen, terwijl ik normaal op 29 zit. Wat komt het toch vaak voor he miskramen, het is zoiets naars om mee te maken. Ninetje, wat onwijs vervelend dat je man vaak doordeweeks niet thuis is.. Dan heb je idd erg weinig kansen om zwanger te raken zeg! Kan hij niet een paar daagjes vakantie opnemen voor een klusvakantie? Als ik je temp zie, heb je donderdag je eitje gelegd, dan zou je donderdag nog wel een bevruchting tot stand kunnen brengen. Maar je hebt idd meer kansen door de twee dagen voor je eisprong te klussen. Nou meiden, ik ga een weekje op vakantie. Een leuke klusvakantie want mijn ei staat voor volgende week gepland hahaha! Tot gauw weer!!! x Nienke
hallo allemaal, ook ik ben terugvan vakantie, en helaas zaten de mee in de koffer dus ik kan me weer aansluiten voor september( 2 september om precies te zijn) Voor iedereen veel succes deze maand
He wat balen Ninetje.... lucht hier je hart maar lekker hoor! Dikke knuffel voor jou. Enne, wie weet klus je wel goed voor je 2e (kosmobiologische) eisprong/vruchtbare dagen. Schijnbaar wordt 85% daarvan zwanger en die overige 15% van de "normale" eisprong/vruchtbare dag! Positief blijven he meid! Liefs Manuela
Nienke bedankt voor de uitleg van FF Ninetje, BALEN!!!!!!! Maar probeer er toch maar een leuke gezellige avond van te maken!
Ninetje, geef de moed nog niet op hoor!!!! Kijk maar eens bij de zwangeren-kaartjes...(ik geloof dat het Neeltje was..) Er zijn meiden zwanger geraakt die amper geklust hadden....of zelfs te ver voor het eitje...
kosmobiologische eisprong... wat is dat dan voor iets? Kan iemand me dat uitleggen misschien? Enneh wat betreft zwanger raken. Wij werden het juist als ik het maar 1x voor de eisprong had gedaan. De keren dat we dat ei verzopen of dicht gekit hadden... werd ik gewoon ongesteld. Dat verwacht je toch andersom? Hihi! x Nienke
Ik weet nou niet zeker meer of ik me al netjes had opgegeven.. (heb niet zo'n zin in alle 38 paginas door te spitten ) Dus hier maar even.. Mijn NOD moet de 6e zijn. Vol goede moed weer aan de slag. Ik heb alleen sinds gisteravond het zuur, echt niet normaal (heb ik normaal nooit!!) Ik loop al de hele dag kauwgom te kauwen omdat dit een beetje helpt.. Iemand nog andere tips? Ik had al in het archief gekeken, daar vond ik vanillevla (die is net op) pepermunt (vandaar mijn kauwgom hihi) en rennie. Groetjes
Helaas was de kosmobiologische vruchtbare dag afgelopen maandag vanaf 12 uur smiddags tot dinsdag 13 uur smiddags... zelfs die hebben we gemist... Misschien is er nog een kleine hoop...normaal na mijn eisprong is mijn buikpijn toch wel even een paar dagen weg...nu blijft dat aan.. We gaan gewoon aan de klus...niet geschoten...altijd mis... @ sandra K...we geven de moed niet op... Maar ik heb hopelijk 1 voordeel en dat is dat ik mezelf niet 3 weken lang gek hoef te maken @ andere lieve meiden..bedankt dat jullie me moed in blijven praten.... En wie verzoop dat eitje ook al weer...dat heb ik vorige maand ook gedaan en toen was t niet raak...toen had manlief nl vakantie, wat dan gelijk voor de lieverd die vroeg of manlief geen vakantie kon opnemen is...
@ nienke... http://www.zwangerworden.nl/ Daar vind je info over de kosmobiologische cyclus... Het kost je alleen wel 40 euro. Ik heb een site gekregen van ninavI en die man heeft mijn dagen gratis betekend. Dat duurt wel enige dagen maar dan krijg je een hele waslijst, het zijn je dagen buiten je ei om waarop je erg vruchtbaar bent. Nina heeft hier ergens onder het zwanger worden topic een topic over aangemaakt, ik weet niet precies waar maar als je even zoekt dan komt het goed.
Er is ook een topic over waar iemand (volgens mij Marloes die hier ook meekletst) een duitse site had gevonden waar je het in kon vullen en het gratis kan doen. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=16150
ja, dat was ik ja... als ik weer iets moet vertalen, doe ik graag hoor.laat het maar weten.. ga zondag plassen voor de eerste smiley op mijn ovu test, ben benieuwd. Ninetje: zonde dat je man er niet was tijdens de klus-periode, nieuwe ronde...nieuwe kansen, zullen we dan maar positief zeggen?!!!
Tante Pollewop ik heb er ook vrij veel last van en heb sins kort gaviscon dat kan je bij de apotheek kopen en anders kan je ook warme melk /kamille thee of droog brood het werkt allemaal al hou ik niet echt van het droge brood Ninetje zo mag ik het horen haha geniet ervan
Pfff ik heb steeds het idee dat mijn hart overslaat. Moet steeds een beetje naar adem happen. Heb het ook warm... En die rugpijn he... Hebben jullie dit ook wel eens zo na de ovulatie?
Angel Eyes en ninetje bedankt voor de tips! Ik ben al met droog brood begonnen (de rest had ik ook al niet in huis hahaha). Ik moet zeggen het helpt wel iets.. Maar ja, droog is zo... droog zeg maar (verveelt nogal, en het is raar om brood te eten terwijl je er geen zin in hebt)
hoi meiden heb net weer ff boel zitten bij te lezen.......tjee wat tetteren jullie een boel zeg!! Nou iedereen die in spanning zit voor zijn eitje......succes.......... Ninetje: jammer meid, hoop dat het lag aan het tempen op een ander tijdstip.. Bij mij zijn alle verschijnselen van de ongi nu gelukkig verdwenen. Heb er vanmorgen dan toch maar een testje tegenaan gegooid, lag toch nog in het kastje en heb nu ook het mentale weten uit te bannen!! Waarschijnlijk word ik nu wel verkouden, want heb keelpijn en kriebels in mijn gehemelte enzo....... Kan goed van de weerstand daling zijn van afgelopen week. Vind wel minder voor mijn temp. kaartje, want hoop geen koorts te krijgen die mijn grafiek in de war gaat sturen!! Iedereen alvast een fijn weekend Twinny
Hey ninetje Bedankt voor de info, ik ga het eerst nog wel een tijdje zo proberen en er eens rustig over nadenken. Maar het is fijn om te weten dat er ook nog zoiets bestaat. Groetjes Pat