Ik werd net gebeld door me vader, een aantal maanden geleden heeft hij voor mij en me jongere zusje een parachute sprong gereserveerd om weer eens iets leuks te doen! Dat lijkt me helemaal geweldig. Maar! ! Er zit een kans in dat ik zwanger ben want we zijn bezig voor een kleintje ddesprong is 8sept. En mijn nod14 september. Kan dit kwaad? Ik kan het nu niet meer afblazen ik wil me pa niet zoveel geld voor niks laten betalen en de reden waarom wil ik nog niet zeggen tegen hem! Wat moet ik nu ik was het helemaal vergeten! Pluk de haren zowat uit me hoofd hier en dat terwijl ik nog niet weet of ik zwanger ben! Maar als er hierdoor wat mis gaat met het eventueel kindje vergeef ik het mezelf nooit!! Oh sorry als ik als een freak overkom!! Maar ik kan het niet goed vinden wat ik mmoet doen. . Iemand ideeën? Alles is welkom!
Zo pril is het geen enkel probleem, ik zou gewoon lekker genieten met je zusje en je vader van vast een onvergetelijke dag! Veel plezier!
ik weet het niet je komt wel onder enorme druk te staan dat is vaak niet al te best in het prille begin... misschien kan je het omboeken bij het bedrijf? dat je uitlegt hoe het zit?
Ik ben het daar helemaal mee eens, wat picaris zegt! Al mocht je zwanger zijn dan is dat nog zo ontzettend pril, dat ik niet geloof dat dat kwaad kan. Je bent zo'n korte tijd in de lucht dat ik mij niet kan voorstellen dat je daar bijvoorbeeld een miskraam of iets dergelijks mee opwekt Ik persoonlijk zou me er niet te druk over maken. Maak er een ontzettende mooie dag van!
Nou, gewoon gaan ... het schijnt fantastisch te zijn (volgens manlief die vorige week een tandemsprong heeft gedaan ... mij krijg je met nog geen 100 paarden uit dat vliegtuig). Ik snap dat op hold zetten van je leven nooit zo goed. Je weet niet of je zwanger bent, en straks laat je van alles en is het gewoon niet raak. Zo vroeg kan dat echt geen kwaad hoor
Ach ... welnee. Dan moet je ook niet op vakantie gaan in die periode. Het is ruim voor haar NOD ... gewoon gaan.
Bedankt voor de reacties! Ik schrok mezelf een ongeluk net toen me pa me even hielp herinneren! Jullie hebben me wel gerust gesteld! Ik zal er een leuke dag van maken
Die eisprong is toch nog helemaal niet geweest? Waarom gebruik je deze maand geen condooms dan? Dan loop je geen risico voor het kleintje.
Vliegen of een parachute sprong is wel iets heel anders. Het is zeker een bepaalde druk en je hebt met G-krachten te maken. Je kunt ook ongelukkig neerkomen bij het landen. De sprong is rond de tijd van een mogelijk innestelling. Misschien kun je anders eens met de huisarts bellen en kijken wat die adviseerd of eventueel bij een verloskundige praktijk informeren..
even gequote van een verloskundige site ; Sporten is goed voor je gezondheid, ook in de zwangerschap. Als je maar goed naar je lijf luistert, kun je veel sporten blijven doen. Een aantal sporten wordt wel afgeraden in de zwangerschap: duiken, contactsporten, paardrijden, parachutespringen, marathon, schaatsen, skiën en gewichtheffen. Bij een deel van deze sporten gaat het met name om het risico dat je op je buik valt of er iets tegenaan krijgt. Tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap als je baarmoeder nog grotendeels achter het schaambeen ligt, kun je deze sporten nog wel blijven doen.