1,5 maand gestopt met de pil, niet ongesteld

Discussion in 'Zwanger worden' started by roos23, Nov 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hallo,

Dit is allemaal nog een beetje nieuw voor mij.
    Ik ben Roos en ben 24 jaar.
    Sinds anderhalve maand geleden ben ik gestopt met mijn pil.
    Deze heb ik ongeveer 9 jaar gebruikt.

Nu ben ik nog niet ongesteld geworden. Ik lees heel veel verhalen maar ik wordt er ook erg onzeker van. Ik ben bang dan ik niet vruchtbaar zal zijn.

Nu heb ik ook gelezen dat je soms tot een half jaar niet ongesteld kan worden, moet ik echt zolang wachten voordat een arts mij sirieus neemt?

We weten ook dat het normaal is dat het een jaar duurt voordat je zwanger raakt, maar het idee dat ik niet ongesteld wordt vinden we een eng idee.

Hopelijk is er hier iemand met meer ervaring?

Groetjes Roos

2. Col82

Col82 Actief lid

Aug 22, 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Hai Roos,

Al een zw.test gedaan?
    Ik werd namelijk na het stoppen met de pil ook niet ongesteld, maar was dan ook zwanger. Niks van gemerkt verder, maar omdat menstruatie uitbleef maar is een test gedaan.
    En die was positief. Helaas een miskraam geworden, maar was wel zwanger!

3. bianca77

bianca77 Lid

Nov 6, 2008
    46
    0
    0
    kraamverzorgende
    west nederland
    hey roos,

ik begrijp wat je bedoeld. ik heb hetzelfde gehad. en het is erg frustrerend moet ik zeggen.
    jouw lichaam heeft de tijd nodig om alle pil-resten te verwijderen en het lichaam moet weer zelf de cyclus op gang brengen.
    er zijn mensen die daarbij teunisbloemtaabletjes gebruiken. dat is homeopathisch.
    misschien staat er wel iets over op dit forum?

groetjes bianca

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook iemand met veel ervaring...

Ik werd pas na 126 dagen na pilstop voor het eerst weer ongi! Dat wil niet zeggen dat het bij jou ook gebeurt hoor. Sommigen zijn direct na pilstop zwanger. Als ik jou was, zou ik er gewoon maandelijks even een testje tegen aan gooien zolang als je dan nog niet ongesteld bent.

En ik ben destijds ook naar de huisarts geweest. Maar die zei dat het normaal is dat je cyclus na pilstop weer op gang moet komen. Soms kan het 3 tot 6 maanden duren voordat je weer menstrueert en zelfs daarna kun je eerst nog onregelmatig ongesteld zijn.

En dat allemaal dankzij de pil.... :(

Ik verwijs je ook even naar dit topic voor lotgenoten:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=73186

5. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Hey Roos23,

Ook ik werd pas na 75 dagen wachten ongesteld, heb 11 jaar de pil geslikt (diana35). Dus probeer niet gelijk van het ergste uit te gaan. Je lichaam moet waarschijnlijk nog even wennen aan de nieuwe situatie en alles weer even oppakken. Het is wel heel erg vervelend, ik weet hoe je je voelt. Ik heb rond de 60 dagen de huisarts gebeld en die zei dat ik het nog een maandje af moest wachten, gelukkig werd ik toen 2 weken later ongi, mn volgende cyclus duurde maar 26 dagen dus hopelijk heeft mn lichaam nu weer in de gaten hoe het moet.

Rustig afwachten is het enige wat je kunt doen, hoe moeilijk dat ook is.
    Sterkte meid en als het echt te lang gaat duren kun je natuurlijk altijd je huisarts bellen voor raad.

Liefs Biesje

6. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ja ik heb ook de diana35. Ik hoor indd dat het bij sommige mensen weer op gang komt maar bij andere duut het een jaar.
    Ik weet dat ik geduld moet hebben maar het is wel balen, zeker omdat ik al 2 testen heb gedaan en die waren ook negatief

7. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    ik heb wel eens gehoord dat je van de ha ook een middeltje kan krijgen om een eisprong op te wekken of is dat niet zo?

(en mss krijg je dat pas na een jaar ofzo)

Anders gewoon eens informeren bij de ha...de 1 is de ander niet toch?

8. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik heb al 2 testen gedaan.
    Nu wil ik Efamol PMP gaan proberen ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft

9. s1986

s1986 Niet meer actief

Wachten duurt altijd lang maar zoals je ziet is 1.5 maand niks. Gewoon afwachten totdat je lichaam het weer zelf doet. Je moet je echt nog niet druk gaan zitten maken als je met een half jaar nog geen ongi heb dan doet de huisarts er pas wat aan.

10. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    ik werd na 24 dagen ongi en nu zit ik te wachten op de volgende, hoop t natuurlijkl niet maar heb geen rare verschijnselen maar misschien wel een zwangerschap dus ga ervanuit dat ik ongi word. Heb nog geen pijn in m'n buik ofzo dus ben benieuwd hoelang t nu duurt.
    Ik ben gestopt met de pil in september.

Share This Page