Hallo, Ik zit met een iniminieprobleempje. Ik ben nu 27 weken zwanger en afgelopen zondag nog met mijn band opgetreden. Ik speel in een rockcoverband de drums. Afgelopen zondag ging prima, was erg fit en werd er niet moe van. Maar nu is mijn vraag, tot wanneer kan je dat doen. Wij hebben best aardig wat optredens staan nog en zijn al op zoek naar een vervanger om een paar maandjes in te vallen. Nu hebben we 20 november nog een megaoptreden van maar een half uur, die ik heel graag zou willen doen, maar kan dat? Ik ben dan 33 weken zwanger. Ik weet dat je moet luisteren naar je lichaam, maar dat kan ik niet van tevoren nu zeggen. Ik heb overigens (nog) geen klachten, maar is het uberhaupt verstandig... Het is natuurlijk wel erg intensief dat drummen, maar doe het heel erg vaak en ken mijn eigen lichaam. Ik heb overigens al een zoontje van bijna 2 en ben toen doorgegaan tot 30 weken, daarna hadden we alle optredens afgezegd. Iets meer info. Ik draag dit kindje erg van voren (dus voel het goed) en de placenta ligt recht voor de uitgang (waar ik nog een echo voor krijg) Tot nog toe gaat de vervanger alles drummen, ook het grote optreden. Maar ik was benieuwd tot wanneer ik kan drummen. Groeten, Deez
Het is misschien niet zo'n prangende vraag, maar wil het toch weten. En wat ik ook wil weten, filtert mijn buik de harde snareklank voor de baby (want dat is denk ik, waar ik het meest ongerust over ben) Hoop toch nog een antwoord te krijgen...
hoi zolang jij je goed voelt kun je blijven drummen. Het is geen probleem dat het fysiek zwaar is, dan blijf je in goede conditie! Inderdaad het enige is dat het geluid van alle musici samen wel wat decibellen vormt. Als je dat lang en vaak hebt is het minder goed voor het gehoor van de baby. Het vruchtwater dempt wel wat overigens. Ik kan geen harde lijn geven tot wanneer het wel of niet mag. Wta mij betreft zolang je je goed voelt. Als je veel zin hebt in dat optreden en je voelt je tot nu toe steeds goed zou ik het gewoon doen. Je geniet er toch ook enorm van en dat geeft weer ontspanning! Dus het lijkt flauw maar ik het zeg het toch, luister naar je lichaam en kijk wat bij jou past. Veel drumplezier! Mirjam