Lange cyclus - ovulatietesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Visjes, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Dames,

Ik heb een lange cyclus, zat de vorige keer op ongeveer 53 dagen... kan ik dan ook ovulatietesten gaan gebruiken en zo ja, vanaf wanneer en hoe vaak? Ik ben bang dat het een duur grapje gaat worden. :(

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes Visjes

2. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ik heb ook een lange cyclusen probeer met tempen in combinatie met ovutesten nu duidelijk te krijgen wanneer mijn vruchtbare periode is. Misschien idee dat ook een idee voor jou?

3. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Dat gaat dan inderdaad wel duur worden.
    Inderdaad in combi met tempen is een goed idee..Succes met zwanger worden!

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou het combineren met tempen en slijm waarnemen. Zodra je "vruchtbaar slijm" waarneemt --> beginnen met de ovulatietesten.
    Succes!

5. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Misschien is dat idd een goede manier... maar ik kan nu niet meer met tempen beginnen toch? Daar moet je op dag 1 toch mee beginnen? Of is dat bij een lange cyclus niet erg?

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    je kunt in principe op elke dag beginnen met tempen.

7. Als je zo'n lange cyclussen hebt kun je nu nog wel beginnen hoor.... succes ermee!

8. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties...!

Die lange cyclussen zijn soms erg frustrerend dus als je zodoende wat meer inzicht in je cyclus kunt krijgen lijkt me dat wel fijn. Ik begin morgenochtend, zal dan de wekker zetten zodat ik elke dag op dezelfde tijd temperatuur! Maakt het dan ook uit hoelaat je naar bed bent gegaan?

Groetjes Visjes

9. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    hoi visjes, ik zit met hetzelfde probleem, daarom ben ik een maand geleden begonnen met tempen en slijmwaarneming (op fertility friend). zo probeer ik inzicht te krijgen wanneer de ovulatie is. zo als het nu lijkt, ovuleer ik veel later in de cyclus dan ik zelf dacht (want ik dacht; eiwitslijm = ronde de ovulatie). maar volgens FF ovuleer ik veel later in de cyclus! ik wil het nog een maandje afwachten, maar zo kan je dus wel een patroon ontdekken! heel veel succes. p.s. het tempen valt wel mee hoor, je moet er even een gewoonte van maken..

10. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Thnx Boukje! Ik ben vandaag ook begonnen, hoop zo ook meer inzicht te krijgen!

Groetjes Visjes

Deel Deze Pagina