nodig of niet nodig

Discussion in 'De babyuitzet' started by Truelove, Dec 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ja ik heb een dochter van maart en nu straks een derde kindje van april. Het is zo'n tijd dat je geen dikke vesten hoeft te kopen, maar ik heb wel een paar rompertjes met lange mouwen (just in case), de meesten hebben korte mouwtjes en alle kleertjes hebben gewoon lange mouwtjes en lange broekjes. Toevallig heb ik nog wat van mijn zomerdochter (de eerste) met korte mouwtjes/pijpjes, maar dat verwacht ik nu in april niet echt te gebruiken. Heb ik toen met mijn maartdochter ook niet gebruikt. Alhoewel er wel eens heel warm weer is in mei/juni bijvoorbeeld, en wie weet heb je een klein kindje...

Ik vind het zelf het gemakkelijkst om gewoon simpele setjes met lange mouwen te kopen (unisex in ons geval) en eventueel wat bij te kopen als het warmer/kouder is. Ook kan je gemakkelijk een romper met lange mouwen en een maillot ergens onder doen, of juist een rompertje zonder mouwtjes en geen sokjes als het warmer is.

Een wipstoel hebben wij wel. Onmisbaar wil ik niet zeggen, maar ik vind het wel een veilig plekje voor als ik even naar boven loop of bijvoorbeeld in de buurt van douche/trap. Enige wat ik echt ter harte neem is de leeftijdsaanduiding: niet meer gebruiken na 6 maanden. Veel mensen gebruiken hem juist dan, voor eten of lekker even spelen. Maar ik heb echt kindjes gezien die er rechtop in gingen zitten en dan er uit kieperden, of met wipstoeltje op hun rug vervolgens door de kamer kropen... Stel dat je hem dan net even op de tafel had gezet... brrr!! Dus echt voor de eerste maanden, best handig! Je kunt ook kijken naar zo'n soort poef met een riempje er in, daar kunnen ze later ook nog wat meer mee.

Must haves voor deze tijd van het jaar zijn denk ik toch de laagjes. Dikke slofjes en wikkeldekentjes, maar de basis gewoon niet al te warm.

Share This Page