NODlijst 1 t/m 7 mei 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door Dayna, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hou me op de hoogte hoe het bij jou verloopt hé Luminus!
    Ik start pas na mijn eisprong voor het eerst met de tarwekiemolie...
    Ben benieuwd!

2. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Ik hou je op de hoogte! ;)
    Spannend dat jij na je eisprong begint! Wie weet helpt het! We moeten er gewoon in geloven.

Ik merk trouwens dat ik weer veel teveel bezig ben met het zwanger worden deze week... ik had me nog zo voorgenomen om er niet veel aan te denken en wel zie hoe het verloopt... dat kan ik gewoon niet! En nu ben ik bang dat het juist daardoor niet lukt... stom of niet stom? :)

3. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Hmzzz, mijn ei komt wel echt heel laat. Ik twijfel nu of ik dan niet meteen met de tarwekiemolie begin :p

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    'k Heb geen idee Daisykessie, voor mij is het ook de eerste ronde dat ik na mijn ei ga beginnen met tarwekiemolie...
    Omdat ik nog een regelmatige cyclus heb en nogal verschillende zaken las over verschuiven van de cyclus; durf ik het niet meteen aan om het de hele maand door te nemen. Ik wil ook niet alles weer in de war gooien!

Gebruik je ovu-testen?

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Als het helpt, dan zou het voor jou even goed moeten helpen hé! Laten we hopen :)

Ben er ook weer helemaal mee bezig hoor... Na mijn menstruatie is het weer even stil gevallen, maar nu... Heb vandaag van 2 vriendinnen de vraag om mijn adres gekregen om een geboortekaartje op te sturen binnenkort, dus ik ben weer helemaal in-to-baby's...

Soms denk ik ook, ik mag er zoveel niet mee bezig zijn, maar dat kan ik gewoon niet! Rond mijn ei in maart was ik er eigenlijk niet zo mee bezig, mijn vriend en ik waren een weekendje weg voor mijn verjaardag, maar toen heeft het toch ook geen effect gehad ;)

Er teveel mee bezig zijn is sowieso niet gezond, vooral mentaal... Maar ik veronderstel dat als je voor een kindje gaat, dat je er sowieso mee bezig bent hé, welke vrouw dan ook. Natuurlijk hoop je dat het zo snel mogelijk gebeurt, maar dat is ook voor iedereen verschillend.

Het zou wel fijn zijn moest deze maand de gehele lijst eens roze kleuren :)

6. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik ga dit keer geen ovutesten gebruiken. Tenminste, ik heb er nog 3, die maak ik op en verder gaan we het gewoon regelmatig gezellig maken. Van die ovutesten wordt ik niet zwanger, van het klussen wel haha :p
    Ik ben er namelijk veel te veel mee bezig, dus hopelijk geeft het iets meer rust als ik niet van alles en nog wat aan het meten/testen ben. Mijn ei is de afgelopen maanden gemiddeld tussen dag 18 en 23 gekomen, waarvan de laatste 2 maanden op dag 20 en 21. Dus er lijkt iets meer regelmaat in te komen. Vind het daarom lastig wb die tarwekiemolie. Ga ik die meteen slikken, komt mn ei dan nóg later of juist iets eerder? :p Is een kwestie van uitproberen denk ik, maar dat durf ik niet zo goed

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik gebruik ook geen ovulatie testen. Heb wel een doosje liggen voor als ik echt nieuwsgierig word maar ik denk ook dat ik me dan suf plas over staafjes enzo. Ik hou het gewoon op de ouderwetse manier van lekker vaak gezellig maken en zien wat ervan komt :)

Voorlopig hebben wij daar genoeg aan en mocht het nou elke maand onregelmatig zijn dan kan ik daar naar kijken denk ik :)

8. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Ik denk dat het per persoon erg verschillend is, maar heb wel gelezen dat teunisbloemolie je cyclus echt verkort. Misschien moet je dat proberen als je een heel laat ei krijgt? Moet je wel mee stoppen als je ei is geweest. ;)

9. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    @ Dora26: tja, hoe kun je er dan niet mee bezig zijn, toch?! ;) Hier nog geen geboortekaartjes, maar wel allemaal aankondigingen van zwangerschappen! En mooie echofoto's. Ach, eerst dacht ik constant: het gaat niet lukken, het gaat niet lukken... zo denk ik nu gelukkig niet.

Ik maak trouwens wel gebruik van ovulatietesten... maar vooral omdat mijn cyclus onregelmatig is. Anders had ik ze zeker laten liggen! Ik vind het heel irritant om constant over die dingen te plassen en erop te letten dat ik van tevoren niet teveel drink. Maar goed, anders zou ik niet weten wanneer ik moest testen...

10. essie 87

essie 87 Actief lid

6 nov 2014
    233
    0
    0
    Ook ik wil me weer aanmelden!

27 jaar 1e kindje 9de ronde nod 6mei

11. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik ga dit keer alleen niet echt mn ei zoeken, dus durf het dan niet te gaan slikken :p Ben zo bang dat mn ei dan al geweest is zonder dat ik het door had en het dan nog slik. Ik wil wel visolie gaan halen, las dat dat ook goed is als je zwanger wil worden (sowieso wel natuurlijk haha) dus wie weet helpt dat nog een beetje :)

12. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd naar de ervaringen met tarwekiemolie en teunisbloemolie Ik heb gister de ovu testen weer besteld. Hoop op een kortere cyclus deze ronde

13. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames.. Ik ben nieuw hier in deze kletsgroep! Heb eerder wel eens op het forum gezeten maar daarna een lange tijd niet meer..
    Wij hebben een zoontje van 1,5 jaar en willen graag voor een 2e kindje gaan.. 5 April ong geworden dus het is wachten op de eisprong.. Volgens 'berekeningen' 19 april en mijn NOD zal rond 3 Mei zijn..
    Heb altijd wel een vrij regelmatige cyclus gehad behalve in de periode van onze miskraam..

Hoop gezellig mee te kunnen kletsen!
    Liefs..

14. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ben trouwens 28 jaar.. 1e ronde..

15. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik gebruikt trouwens ook ovu-testen hoor!
    Maar ik test ook niet dagelijks...
    Vanaf dat ik een streepje zie (hoe licht ook), gaan we regelmatig klussen en dan weet ik wel dat mijn ei eraan zit te komen...

16. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Das wel handig dora hier altijd een streep te zien dus moet wel iedere dag testen om de piek niet te missen

17. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dat is waar, verschilt natuurlijk ook nog erg van persoon tot persoon...
    Ik heb altijd een witte test tot een 2-tal dagen voor mijn piek, dan begint er een licht streepje te verschijnen en loopt in ongeveer 2 dagen op tot een knaller...

In het begin testte ik elke dag, maar aangezien ik nu ongeveer wel zicht heb op wanneer mijn piek is; test ik enkel nog eens voor de zekerheid gedurende die periode!

18. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Hallo allemaal,

Iedereen al druk met de ovulatietesten zie ik :) Ergens volgende week verwacht ik mijn eisprong. Heb na een half jaartje wel een tijdje ovulatietesten gebruikt, maar nu niet meer. Ik weet wanneer hij ongeveer is, en met regelmaat vrijen moet het toch een keer goed komen he. Ik hoop over een paar weekjes al de eerste namen in het roze te kunnen zien :)

19. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier geen testen.. eerder wel gebruikt..

20. Milou1990

Milou1990 Actief lid

12 mrt 2015
    395
    91
    28
    Ik zou ook graag op het lijstje willen. Vandaag voor de eerste x echt ongesteld geworden na het stoppen met de pil en precies na 28 dagen hopelijk blijft het zo netjes!! Mijn nod zou als het gewoon 28 dagen blijft 7 mei zijn

Deel Deze Pagina