Ik wil binnenkort een spiraal gaan laten zetten. Ik ben 1,5 week terug bevallen van ons 2de kindje en we vinden ons gezin zo compleet. Omdat ik nog jong ben (ben net 26 geworden) vinden we beide sterizatie van mij onzin en mijn man ziet het niet zitten om zichzelf te laten steriliseren,wat ik me goed kan voorstellen!. Mij klinkt sterilizatie ook veelste defintief voor ons allebei. Nu spreekt me de mirena spiraal aan en ben ik informatie aan het zoeken en mijn verzekering aan het raadplegen maar... Ik kan alleen vinden dat ik omdat ik een extra aanvullende verzekering een bedrag vergoed krijg maar nergens kan ik vinden wat een mirena spiraal kost. En word dan alleen het spiraal deels vergoed maar niet het inzetten/verwijderen ervan of hoe werkt zoiets (ben menzis verzekerd met aanvullend 2)? Weet iemand wat die spiraal kost?
Ik dacht zo'n 120-150 euro. Dat is dus voor 5 jaar. Mijn HA heeft hem gezet en dan is het consult dus gewoon gedekt door je verzekering. Ik weet niet hoe het zit als je 'm in het ziekenhuis laat plaatsen.
Ik heb 2 jaar terug 135 betaald voor de Mirena. Ondanks dat dit door mijn verzekering werd gedekt moest ik het toch betalen ivm eigen risico. Hou daar dus rekening mee!
Ik heb er 155 euro voor betaald. Wat een verschil in de bedragen zeg! Vorig jaar was ik ergens anders verzekerd en die verzekering vergoedde volledige kosten voor anticonceptie. Nu wordt het volgens mij verrekend met mijn eigen risico als ik het met deze verzekering zou nemen. Ik heb hem dus nog vorig jaar gehaald en laat het as vrijdag zetten bij de huisarts. Dit wordt als een consult bij de huisarst berekend en volledig vergoed.
Sinds 1 januari van dit jaar zit de Mirena niet meer in het basispakket en dat betekent dat je het nu zelf moet betalen en zelf moet declareren bij je verzekering (indien je aanvullend vezekerd bent). Ik moest van de week 153 Euro betalen voor de Mirena en een vriendin van mij moest afgelopen week 161 Euro betalen. Blijkbaar zit er nogal wat verschil in prijzen in.
Ik heb hem bij de gyn laten plaatsen en moest dus ook zijn kosten nog betalen. Ze wisten waarvoor ik kwam maar niemand die vertelde dat het bij de HA gratis was. Geloof 140 bij Gyn en 155 mirena.
ik heb hem 3 jaar geleden bij de huisarts ook zelf moeten betalen en dat had niemand me inderdaad verteld. kosten 120 euro ongeveer geloof ik.
140 euro voor spiraal zelf en dan nog een consult van 20 euro maar heb wel 90 euro terugbetaald gekregen dus das nog te doen vonden wij en je bent 5 jaar safe normaal! Succes
in november kostte hij 155 euro en heb hem nu eruit laten halen, wat vreselijk, steeds bloeden en pijn en keiveel puisten en onzuivere huid (en heb ik normaal nooit eigenlijk) dus als je het mij vraagt is het teveel geld