Noesje start met IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinder3, Mar 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik heb het toevallig gevraagd van de week en de doorsnee van alletwee de cystes is 4 a 5 cm

ooh wat ben ik blij als 4 mei geweest is dan heb ik de afspraak gehad en weet ik misschien wat we gaan doen aan behandelingen en zo.

Ben best gespannen moet ik eerlijk zeggen.

Maar je zei dan ben ik bang dat het geen goed nieuws is, je bedoeld ivm regelmatige cyclus?

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Nee ik doelde op de samenlevingstest.

Nou 4 en 5 cm is best flink ja. Kan me voorstellen dat je pijn hebt.

Als je bedenkt dat een rijp eitje 2 cm is! Die van mij is tussen de 2 en 3 cm en die voel ik soms. De laatste tijd wat minder dus ik hoop dat ie kleiner is geworden. Dat kan namelijk gelukkig ook. Woensdag weet ik meer.

Nou het wordt voor jullie dus aftellen tot 4 mei. Ik denk aan je! Veel sterkte!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik zal aan je denken woensdag meid.

Hier is het inderdaad aftellen tot 4 mei.

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik moet eventjes mijn verhaal kwijt hoor meiden :(

Ik vind het zelf heel moeilijk om te accepteren dat ik endometriose heb en zuur baarmoederslijm, ook dat we nu in de medische molen zitten :(

Mensen uit mijn directe omgeving zeggen iedere keer:
    Je hebt nu de eerste stap gezet en ze gaan jullie helpen en ze kunnen er wat aan doen.
    Tja het duurt misschien wat langer maar jullie weten wel waarvoor jullie het doen en als je uit de medische molen stapt ben je met z'n drietjes.

Voor mijn gevoel krijg ik zoveel onbegrip :cry:
    Ik weet zelf niet hoe ik hiermee om moet gaan.
    Ik dacht eerst ik laat alles over me heen komen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ook de angst voor alles wat ons te wachten staat en afvragen waarom?
    Ik zeg vaak kan dan niks ons meezitten??
    Tot nu toe zit alles ons tegen:
    Papa overleden :cry:
    Kinderwens :(
    We willen graag verhuizen maar iedere keer als we zijn gaan kijken bij een huis en besloten hebben ervoor te gaan is het verkocht :( Nu zijn we wel bezig met een huisje maar gaan eerst een gesprek aan over de dubbele lasten want we moeten ons eigen huis eerst zien te verkopen, misschien gaan we het verhuren maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.
    Ik hoop dat het huisje gaat lukken.

sorry meiden maar moest het echt eventjes kwijt. :oops:

Liefs Noesje

5. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Noesje ik kan helaas alleen maar zeggen dat ik je woorden ontzettend herken!

Hele dikke knuffel!

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dank je meis.

hele dikke knuffel terug

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen meiden,

zometeen bloed laten prikken, dat moest ik laten doen op dag 21 van mijn cyclus maar dat was gisteren dus moet ik vandaag.

Dat is voorlopig het laatste onderzoekje tot 4 mei, dan heb ik de volgende afspraak.

Ik ben echt aan het aftellen naar die afspraak want dan gaan we bespreken hoe we het verder allemaal gaan doen

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Heb net je topic doorgelezen, sterkte meid, ik hoop voor je dat de tijd omvliegt tot 4 mei, je volgende afspraak. Dikke knuffel!

Liefs Zora

9. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi noesje, nog even volhouden meid tot 4 mei. Je leeft echt van afspraak tot afspraak he, dat heb ik tenminste wel. Ik lees aan je onderschrift dat je 3 x een miskraam hebt gehad. Dat moet erg moeilijk zijn voor je. Was je daarvan spontaan zwanger geraakt of ook met hulp van medicijnen ofzo. In het laatse jaar van het zelf proberen is dus de endometriose op gekomen als ik het goed begrijp? Succes

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Hoi herma, de miskramen die ik heb gehad zijn van spontane zwangerschappen. Ik zit nu echt voor de 1e keer in de mmm.
    Ze weten niet hoelang de endometriose actief is bij mij maar als ik kijk vanaf wanneer ik de hevige menstruatie pijn heb, dat is vanaf mijn 1e miskraam. Volgens de gyn zou het goed kunnen dat het na de 1e miskraam actief is geworden dus dan is het ruim 2 jaar actief.
    Het kan zijn dat het al langer is maar daarvoor had ik er geen last van.
    Vanaf dat ik echt de hevige pijn heb voel ik de pijn altijd bij mijn linker eierstok net of ze er een mes in steken heel de dag. Soms zelf zo erg dat ik bijna flauwviel van de pijn en ook niet kon gaan werken. :cry:

Moet wel zeggen dat ik de laatste 4 cyclussen af mag kloppen wat pijn betreft, ik kan er mee leven en werken, alleen voel ik nu eigenlijk de hele cyclus door een pijntje links.

Ondanks de endometriose en vijandig slijm probeer ik positief te blijven maar het is wel moeilijk.

En 4 mei komt langzaam dichtbij.

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Hoi meiden,

ik baal een beetje :x :cry:

Gisteren belde mijn schoonzusje om te vragen hoe het met me was, dus ik zeg
    " goed hoor".
    (ik had haar nog niks verteld) toen vroeg ze
    "weet je het zeker want ik heb het een en ander gehoord van schoonma" (moeder van mijn ventje en zijn broertje).
    Toen vroeg ik
    "Ooh wat heeft ze je verteld dan? "
    Toen zei ze
    " Ze vertelde dat je cystus had aan je eierstok en dat je een chronische ziekte hebt "

Toen heb ik haar zelf maar alles verteld en uitgelegd, maar ik baal er flink van dat mijn schoonmoeder het verteld heeft, normaal kan ik zo goed met haar opschieten en na dit ben ik een beetje het vertrouwen kwijt eerlijk gezegd.
    Ze bedoelt het misschien goed om mij een beetje te beschermen zodat ik niet zo vaak vragen krijg van: En ben je al zwanger? maar ik heb liever niet dat iedereen het weet.
    Ik weet dus dat ze het ook tegen de oma van mijn ventje heeft verteld en die ken ik goed genoeg dat nu heel de familie van mijn ventje het weet.
    Daar baal ik echt van. :cry:

Nu gaat ze 4 mei met me mee naar de gyn want ventje moet werken en mama moet dan geopereerd worden en ik wil liever niet alleen, maar ik ga aan haar vragen of ze in de wachtkamer wilt wachten, ze hoeft nu voor mij niet alles te weten wat er besproken wordt, want dan krijg ik te horen hoe we verder gaan en dat hoeft niet iedereen te weten.
    Ik heb het ook tegen mijn ventje gezegd dat ik er heel erg van baal en hij is het er helemaal mee eens dat ik best boos ben en zei;
    " Liefje ik kan het heel goed begrijpen, ik vind het ook niet helemaal tof en kan goed begrijpen dat je liever hebt dat ze buiten wacht, dat vind ik helemaal niet raar, desnoods zeg ik het tegen haar dat ze buiten moet wachten en of ze A.U.B niks meer wil vertellen. "

Volgende keer gaat gewoon weer lekker mijn ventje mee of mijn mama, ik vind het lief dat mijn schoonma aangeboden heeft dat ze mee wil gaan maar dit is de eerste en laatste keer.
    Ze heeft echt een beetje mijn vertrouwen geschonden en daar baal ik heel erg van en was gisteren zelf kwaad. :x
    Ik vertel mijn schoonouders dus niet al te veel meer want het gaat toch de familie ronde gelijk. :cry:

sorry meiden maar moest het echt even kwijt.

Liefs Noesje

12. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Noesje,

Mijn ervaring met mijn schoonmoeder is dat we ook niet meer alles in detail vertellen maar op grote lijnen. Anders krijg je allemaal onwaarheden de wereld in zoals chronische ziektes... Op een gegeven ogenblik had ik het idee dat de hele familie wist wanneer ik ongi was of hoe groot mijn ei was. Dat ging mij toch wat te ver.

Moeilijk he meid dat je naast alle narigheid dit soort dingen erbij krijgt. Het is gewoon oneerlijk en dubbel. je wil dat ze meeleven maar je hebt ook zo je ideeen daarover. Wat vertel je wel en wat niet. Ik herken het heel erg.

Ik denk aan je en hou je taai!

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ja indd, je hoopt dat ze je steunen, dat doen ze dan naar hun idee ook wel, maar niet door alles door te vertellen.
    Zoals jij ook al zei ik vertel ze niet te veel meer en als ik iets vertel in grote lijnen vraag ik voortaan gewoon of ze het voor zich kunnen houden.

ja dit kan ik er ook nog wel bij hebben maar ja,
    voor jou geld hetzelfde meis hou je taai en ik duim voor je dat de volgende behandeling aanslaat.

Liefs

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Pffff, ik voel weer een hele pijnlijke ongie aankomen.

Mijn temperatuur was vanmorgen flink gezakt en heb weer flinke steken en krampen. Na een paar maanden gespaard gebleven van de pijn krijg ik het nu volgens mij dubbel en dwars terug.
    Kan af en toe weer niet normaal zitten dan trekt het helemaal door :cry:

Heb net als voorzorg een asprientje ingenomen voordat ik straks weer niet kan lopen van de pijn, pijn gaat er niet helemaal mee weg maar ik lig dan net niet krom van de pijn. :(

Gelukkig ben ik vandaag vrij en ga ik zo lekker op de bank liggen met mijn kruikje :p

Wat ik ook raar vind is dat ik de laatste paar maanden geen regelmatige cyclus meer heb als ik de laatste 4 cyclussen pak was het 28-24-34-29, normaal had ik al bijna 3 jaar lang zonder pil een strakke cysluc van 28 dagen.

Komt er ook nog bij dat ze net belde van het laboratorium van het ziekenhuis dat er iets mis wat gegaan met het bloedonderzoek en dus kan ik opnieuw bloed laten prikken :x :x #-o
    Ik zei tegen de assistente:
    Ja lekker dan, dan moet ik dus nog een cyclus wachten om te testen op progesteron.
    (Beetje kortaf maar was echt even boos)
    Zegt de assisitente:
    Ja sorry maar nieuwe cyclus nieuwe kansen :confused:

Dus ik naar de gyn gebeld, we kunnen de afspraak voor 4 mei gewoon laten staan dan kunnen we alvast de andere uitslagen naast elkaar leggen en misschien heeft ze dan al wel een plannnetje om ons te helpen.
    Dan weer een afspraak maken om te kijken wat de uitslag is van mijn bloedonderzoek.

Pffff het zit allemaal niet echt mee en moet zeggen dat ik er nu eventjes helemaal doorheen zit. Ik weet echt even niet meer hoe het allemaal goed gaat komen en hoe ik ermee om moet gaan.
    Schoonouders helpen er ook niet echt bij, gisteren een kleine aanvaring met ze gehad. Mijn ventje was even weg en ze stonden voor de deur, en ja hoor ze zaten nog niet en schoonpa begon al:
    Hoe is het met je noesie?
    Dus ik zeg:
    goed hoor
    Schoonpa weer:
    Geloof ik niks van, je moet er wel over praten he
    Ik weer
    Ja dat weet ik wel maar daar heb ik niet altijd zin in, ik probeer ook af en toe een leuke dag te hebben
    Hij weer
    Ja dat snap ik maar als je er niet over praat, krop je het alleen maar op en dat is ook niet goed
    Ik zei
    Zoals ik al zei ik wil af en toe ook een leuke dag hebben en wil het er niet altijd over hebben, als ik erover wil praten begin ik zelf wel over. Ik heb zelf ook een moeder die naar me luisterd en mijn ventje praat ik veel mee.........
    Hij liet me niet uitpraten en zei
    Jaja als je maar weet dat wij er ook voor je zijn en we zullen alles voor ons houden en binnen het huis houden
    Ik zei daarop dus ineens klapte het eruit.
    Ha voor jullie houden en binnen het huis houden, daarom weet natuurlijk heel de familie het al van schoonma!! :confused:
    Ik zei daarna wel gelijk sorry want het klapte eruit, maar nu weten ze wel dat ik er niet blij mee ben dat hun het vertellen aan de familie. Gelukkig begrepen ze het ook wel en hebben mij beloofd niks meer te vertellen. Nou ik vertrouw er niet op en ga ze niet alles meer vertellen.
    En dan dat aandringen om er erover te moeten praten phoe daar kan ik echt niet tegen. :x
    Gelukkig begrijpt mijn ventje het, ik heb het hem verteld en hij zei ja ik hoorde het al van pa dat je even uit je slof was geschoten maar ik geef je helemaal gelijk. Schoonpa had dus al gelijk naar mijn ventje gebeld om hem in te lichten.
    Dat opdringen en bemoeien kan ik echt slecht tegen.

Ik heb ook besloten dat ik 4 mei wel alleen ga want ik heb er nu echt even geen behoefte aan dat mijn schoonma meegaat naar de gyn.

Sorry meiden voor het heeeeeeeeeeele lange verhaal maar moest het kwijt :oops:

15. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    pppfff laat hem even lekker opsouten, jeetje, je bepaald zelf wel met wie je erover praat, trouwens ze zorgen nu voor het tegenovergestelde want nu praat je waarschijnlijk nog minder met ze. tip, bepaal gewoon voor jezelf met wie je erover hebt ook met je vriend, dan is het voor beide duidelijk en ontstaat er geen verwarring. zeker als je straks een behandeling oid gata doen is het niet prettig om daar 10.000 mensen van op de hoogte te moeten houden (ok ik overdrijf een beetje).

shit zeg van de endopijn, bij mij helpt altijd aleve menstruatiepijnstillers goed, wel echt de hoogste dosis zoals voorgeschreven om de zoveel uur, je bouwt dan echt een soort medicatiespiegel op zodat het een beetje constant blijft. de pijn is dan nog wel voelbaar maar minder heftig, als dat minder wordt, bouw ik de pillen af.

nou dikke knuf en wat klote dat je nu wéér moet bloedprikken, kan er ook nog wel even bij!

nog een kleine tip mbt je schoonouders. wij hadden dergelijke problemen met mijn schoonouders, mijn vriend is zelfs een keer met een psych wezen praten. deze gaf wel aan dat je mensen die de energie bij je wegzuigen, dat je die niet altijd in je omgeving moet hebben. natuurlijk kan je het niet altijd vermeiden maar dosering is wel belangrijk!

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    ja ik wil er ook niet zo vaak langsgaan nu, ze wonen in Rotterdam, maar staan vlak bij ons op de camping (wij wonen in Putte NB), komen vaak alleen de weekenden maar nu zit mijn schoonma er 2 weken en rijd schoonpa met mijn ventje mee naar het werk want hun werken allebei in rotterdam. Vorig weekend waren we niet langsgeweest en dan krijg je gelijk van die opmerkingen van, oooh jullie waren niet geweest dus we dachten dat jullie boos waren ofzo.
    Jeetje zeg het is toch geen verplichting. Hoe meer ik erover praat hoe minder ik ze wil spreken/zien.
    Maar je hebt indd helemaal gelijk, ik ga voorlopig niet zo vaak bij ze langs en als mijn ventje langs wilt gaan, gaan we maar eventjes of hij gaat alleen. Ik heb er even helemaal genoeg van.
    (Ik ben wel heel blij dat mijn ventje het allemaal begrijpt, voor hetzelfde geld stond hij helemaal achter zijn ouders en hadden wij er ruzie om.)

Ja indd balen dat ik weer bloed moet laten prikken maar ja niks aan te doen....ja weer wachten.

Die Aleve heb ik ook geprobeerd maar ik werd daar misselijk van dus hou het op asprientjes en een lekker warm kruikje. De pijn is nog wel hevig maar ik kan er mee door zeg maar.

Vraagje Linda, hoe reageerde jouw schoonouders erop dat je nu niet alles in detail meer verteld of hoor je ze er niet meer over. Wel stom toevallig dat we hetzelfde probleem hebben wat dat betrefd.

17. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    mijn vriend heeft hen uitgelegd dat het allemaal om best wel intieme dingen gaat en dat het soms onprettig voelt. het voelt gewoon als een beetje prive en dat begrepen ze wel.

ook heeft hij gezegd dat wij wel aangeven of we meer willen vertellen of niet. uiteraard mogen ze ons wel vragen hoe het gaat maar als ons antwoord alleen is, prima, dan is hebben we het er verder niet over. uit ons zelf vertellen we natuurlijk ook wel eens wat.

ze hebben ook wel eens geirriteerd gezegd dat we het ook steeds anders willen, soms wil je het er nou eenmaal wel en soms niet over hebben.

we hebben toen heel simpel gezegd, ja dat is ook zo! het is niet elke dag hetzelfde en je voelt je niet elke dag hetzelfde. wij hebben hier ook niet voor gekozen en proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan. iedereen moet beseffen dat het niet makkelijk is en dat we er niet op uit zijn om 'moeilijk te doen' daarvoor hebben we genoeg problemen aan ons hoofd.

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Vannacht weer wakker gelegen van de buikpijn :cry: ik snap er niks meer van.
    2a3 maanden die hele heftige pijn niet meer gehad tijdens ongie en nu phoe ik krijg het dubbel en dwars terug. Asprientje helpt iets maar niet veel, ik kan er mee lopen maar fijn is het niet :(
    Vandaag zal het lekker druk zijn op mijn werk, ik werk in de horeca en op woensdag is het markt bij ons dus een gekkenhuis. Hopelijk trek ik het een beetje vandaag, anders vraag ik of mijn collegaatje wil afsluiten dan kan ik om half 5 naar huis.

Nog een paar daagjes dan kan ik weer naar de gyn, ik heb er gisteren met mijn ventje over gepraat omdat normaal mijn schoonmoeder mee zou gaan maar omdat ze dus niet haar mondje kan houden hebben we samen besloten dat ik alleen ga, mijn schoonmoeder is al op de hoogte en mijn ventje heeft gezegd dat mijn eigen moeder toch mee kan.
    Ik zie het niet zitten dat schoonmoeder meegaat en dan buiten wacht, dan verwacht ze natuurlijk dat ik haar alles uitleg wat er besproken is met de gyn.
    Ik ga dan liever alleen, normaal vind ik het fijn als er iemand bij is maar deze keer liever in mijn uppie.

Ik heb al een flink vragenlijstje, ook heb ik het boek over endometriose doorgenomen (iedere maand pijn) en heb met potlood de dingen onderstreept waar ik meer info over wil hebben.

19. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    heel goed van je noesje, ik ga altijd alleen of man vriend is erbij. goed dat je de vragen hebt onderstreept, ik neem ook altijd een briefje mee waar ik op schrijf wat ik wil vragen en ik ga niet eerder weg voordat ik alles weet hihi.

hou je taai en heel veel sterkte met de pijn!

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dank je Linda, ja ik wil nu overal duidelijk antwoord op hebben.

Trouwens bedankt voor de tip van endometriose dieet, ik heb ff op google gezocht en het een en ander uitgedraaid.

Share This Page