Noesje start met IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinder3, Mar 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Nog een weekendje en dan is het wachten voorbij, maandag naar de gyn.

Morgen ga ik met mijn schoonzus lekker shoppen :D
    Even lekker het weekend gezellig doorkomen zonder hopelijk al te veel te piekeren.

Zondag is er een luchtgekoelde vw meeting dus daar gaan we ook naartoe, even lekker een dagje onze passie bekijken. Jammer dat we niet met ons eigen luchtgekoelde vwtje kunnen. Die is nog niet klaar (zijn we samen aan het opknappen).

Dus hopelijk kom ik het weekend een beetje leuk en gezellig door want ik voel wel een beetje spanning hoor voor maandag :(

2. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Dat kan ik me voorstellen Noesje dat je spanning voelt. Lekker leuke dingen plannen dat helpt om de tijd door te komen ,en ook eens ergens anders aan te denken. wat is een vw meeting? n auto beurs of zo? Groetjes

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Een vw meeting is een georganiseerde bij eenkomst, die heb je van alle soorten auto merken, wij gaan alleen naar oldtimer meetings van VW. waar we morgen naar toe gaan heet Retro Mania.
    Daar is een grote parkeerplaats afgehuurd en komen honderder oldtimer VW's naartoe.
    Eigenlijk is het een soort beurs indd, mooie auto's kijken en staan ook wat kraampjes met onderdelen.
    Omdat wij zelf een VW busje uit 1967 aan het opknappen zijn, vinden wij het super om naar zulke meetings te gaan.
    Kijk anders eventjes in mijn album daar staan foto's van ons busje.

liefs Noesje

4. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    wauw wat gaaf zeg!

wilde je even veel sterkte wensen voor bij de gyn maandag, ben zelf pas donderdag online omdat we lekker een paar dagen weg gaan, zet 'm op he!

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dank je Linda en ik hoop dat je een leuk weekend hebt :)

Toen vanmiddag mijn schoonbroer en schoonzus kwamen had ze een plantje voor me meegenomen met daarbij een kaartje met erop
    Ha schoonzus, blij dat je er bent
    en ze had erin geschreven:
    en omdat het nou even niet zo lekker gaat allemaal, dit leuke kaartje en bloemetje om je een beetje op te fleuren.

Nou dat vond ik zo lief, ik heb wel eventjes een traantje gelaten hoor :cry:

Daarna zijn we lekker gaan shoppen en heb geshopt ook :D nieuwe schoenen, broeken, blousje, topjes en een lingeriesetje.

Nu ben ik weer eventjes lekker alleen thuis, ventje is de auto aan het wassen voor morgen (onze Golf 1 cabrio).

We hebben bij schoonouders gegeten maar ik wou daarna liever naar huis, had er even geen zin in.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen,

nou nog 3 uurtjes en dan weet ik hopelijk meer.
    Ik heb gelukkig een beetje kunnen slapen maar vroeg wakker.
    Ik ben best een beetje nerveus hoor, ik ben benieuwd wat ze gaan doen om ons te helpen.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Nou, ik ben er niet echt wijzer van geworden.
    We moeten alle testen opnieuw doen.
    Aanstaande maandag de samenlevingstest
    Maandag daarop bloedprikken
    en dan die maandag daarop weer naar de gyn om de uitslagen te bekijken.

Maar ze zei dat de gyneacoloog waar ik vorige keer bij was wel plekjes had gevoeld van ednometriose tussen de mijn vagina en darm en dieper in mijn vagina, daarom deed dat zo'n pijn. Dat had die gyneacoloog dus niet tegen mijn verteld en moest ik het van haar horen. Ze zei het is dus overduidelijk dat je endometriose hebt en niet allen met cystes maar ook meerdere plekjes in je buik. :cry: :cry:
    Nu gaan ze eerst die testen doen en daarna moet bijna 90% zeker minimaal een half jaar aan de pil of andere hormonen.
    Ze zei ook dat ik van haar wel mocht stoppen met tempen want zo ben je er helemaal veel mee bezig zei ze en dat is psygisch ook niet goed.

Als ik bij deze samenlevingstest weer vijandig slijm heb dan gaan beginnen we na de hormonen of pil aan de IUI :cry:

Dus het gaat allemaal nog wel een tijdje duren.

Het ergste vind ik die onmacht, dat je je eigen lichaam niet onder controle hebt of onder controle kunt hebben en dat ik er zelf niks aan kan veranderen. Alles hangt van een ander af en dat lange wachtne iedere keer maakt het er niet makkelijker op. :cry:

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Gisterenmiddag stond ineens mijn ventje binnen, hij had vrij genomen s' middagg. Hij zei je klonk zo ontroostbaar aan de telefoon ik moest naar je toe, kon je niet alleen laten.
    Toen ik hem belde na de afspraak kwamen ineens de tranen en ik kon ze niet meer stoppen.
    Ik vond het zo heerlijk dat hij thuis was, we hebben lekker samen aan de ons busje geklust en s'avonds gepraat over wat er allemaal gebeurd is.

9. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    wow meid, je gaat dus echt alle onderzoeken weer in, heftig hoor, het enige positieve eraan vind ik dat ze wel 100% zeker willen zijn van hun diagnose en je niet 'zomaar' een behandeling in sturen. IUI snap ik als eventuele behandeling maar waarom moet je misschien aan de pil? om de endometriose stil te leggen ofzo?

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ja de pil of andere hormonen is om de endometriose stil te leggen en cystes te laten slinken.
    Ik vind het ook wel fijn dat ze de onderzoeken nogmaals doen maar nu duurt het allemaal weer langer.

hoe was je weekendje??

Liefs noes

11. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat kan ik me heel goed voorstellen hoor, dat 'stilstaan' is echt vreselijk!

Ik slik orgametril tussen de behandelingen door ivm endo.

Weekend was heerlijk! Even weg zijn hoewel het verdriet natuurlijk altijd aanwezig is.

Hou je taai en succes alvast voor de samenlevingstest!

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen,

over 4 uurtjes weer naar de gyneacoloog voor de samenlevingstest, ik hoop zo dat hij deze keer goed is en dat ik toch geen vijandig slijm heb [-o<
    Ik hoop maar dat ze de vorige keer te vroeg waren ivm pasen maar volgens de gyneacoloog hadden ze toen ook mooi vruchtbaar slijm dus ik denk dat ze vandaag weer gaan zeggen dat het zuur is :( maar ik ben wel blij dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen voordat ze met behandelingen gaan beginnen.

Tot strakjes

13. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    ik duim voor jullie!!!

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dank je Linda,

nou heb vanmorgen iig te horen gekregen dat ik niet voor minimaal een half jaar aan de pil of hormonen moet voor de cystes :) dat was eerlijk gezegd wel een opluchting. Nadat ze een uitstrijkje had genomen van mijn baarmoederslijm heeft ze ook gelijk weer even een inwendige echo gedaan en zag weer dat ik rechts een mooie follikel had.
    Maar helaas wel weer vijandig slijm, ze zag wel zwemmers in mijn slijm maar totaal geen beweging meer, toen zei ze aangezien het zaad van je man prima in orde was zullen we toch aan de IUI moeten starten, want je baarmoederslijm dood de zaadjes. :(
    Dat kwam als een flinke klap, nou klap zeg maar gerust een vuistslag aan maar aan de ander kant voelde ik een last van mijn schouders vallen.
    Dit denk ik omdat we nu eindelijk verder komen (hoop ik) en dat mijn cyslus niet een half jaar wordt stilgelegd of aan de pil hoef.
    Maandag bloedprikken en dan die week erop weer naar de gyn.
    Dan gaan we kijken of we de IUI in mijn natuurlijke cyclus gaan doen of met behulp van hormonen maar dit hangt af van de uitslag van mijn bloed, want daarin kunnen ze zien of ik een eisprong heb gehad ja of nee, ondanks de mooie follikel kan ik geen eisprong hebben of ik mis bepaalde hormonen die belangrijk zijn voor een zwangerschap.
    Ook gaan we dan bespreken hoe IUI precies in zijn werk gaat want dan gaan we mijn volgende cyslus al aan de IUI :confused:
    Ik had nooit verwacht dat wij de IUI zouden gaan starten (aangezien eerdere zwangerschappen wat helaas miskramen werd) en al helemaal niet zo snel we zitten net 2 maanden in de MMM.

Zoals ik al zei aan de ene kant een last van mijn schouders maar aan de andere kant toch wel een flinke teleurstelling voor mij, want ik zit er best mee dat het aan mijn lichaam licht dat we niet spontaan zwanger kunnen worden. :cry:

Hihi. ik moest wel even lachen toen ik het mijn ventje allemaal uitlegde, hij zei:
    Oei dan hebben we kans op een meerling, t*ring........, maar ja Noes dan zijn we ineens klaar.
    :) :) Die reactie vond ik wel even lachen.
    We proberen positief te blijven.

Liefs Noesje

15. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje zeg wat veel info maar wel fijn dat je meer duidelijkheid hebt, kan me goed voorstellen dat het dan ineens 'zo snel gaat'. nog een paar onderzoeken dus, spannend hoor allemaal, laat het maar rustig op je inwerken!

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Alleen nog bloedprikken en dan kijken of we de IUI doen met of zonder hormonen.

het gaat echt snel ineens, 23 maart was de 1e afspraak en nu te horen dat we de IUI ingaan, plus dan de endo en vijandig slijm, ik moet het echt allemaal eventjes op me in laten werken want af en toe wordt ik een beetje depri van al die dingen....

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik heb gevraagd of ze mijn topic titel wilden wijzigen, omdat we nu de IUI ingaan.

Ik heb het er van de week mijn schoonzussie over gehad, die hou ik nu op de hoogte van alles en ik weet dat ze echt te vertrouwen is.
    Toen drong het eigenlijk allemaal tot me door, stel dat een van de eerste IUI pogingen lukt, dan ben ik misschien met de kerst wel zwanger :D Hihi, dat is al die jaren mijn wens.
    Met de kerst zwanger dat lijkt me zooi mooi.
    Maar als het niet zo is dan zijn we hopelijk de volgende kerst papa en mama.

Nu we weten dat we de IUI ingaan is mijn ventje begonnen met de kozijnen aan de buitenkant te schuren en schilderen, hij zei: ja als de buitenboel klaar is hoeven we straks als je zwanger bent alleen maar de kinderkamer te doen en verder lekker genieten.
    Hihi vond ik leuk toen hij dat zei.
    We proberen dus positif te blijven, vooral mijn ventje die is het positiefste, is wel leuk hoor als ik me dan weer een beetje down voel kan hij me weer een beetje opbeuren door lekker positief te zijn :)

Het is best allemaal een beetje zenuwslopend die mmm, vooral dat wachten wachten en nog eens wachten, maar daar staat wel tegenover dat ze ons kunnen helpen om onze grootste wens te vervullen.

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Zo vanmorgen weer bloed laten prikken, heel mijn arm is weer blauw.
    Ze kunnen bij mij de aderen nooit goed vinden bah. Had ze er eindelijk een gevonden schiet de naald er iedere keer uit, ze moest echt met 2 handen de naald op zijn plek houden en mijn huis strak houden #-o
    Maar ja het is weer achter de rug nu is het wachten tot volgende week maandag voor de uitslag.

Ik ga een drukke weer tegemoed, veel werken en s'avonds veel ingepland dus hoop de week een beetje goed door te komen zonder al te veel te piekeren.
    Ik slaap de laatste 2 weken wel superslecht, iedere keer als ik net in slaap ben gevallen krijg ik ineens een raar gevoel door mijn lijf en wordt ik weer wakker, dit heb ik meestal tot een uur of 4 en dan val ik pas goed in slaap. Ik ben bekaf :( :(
    Volgens mij is het alle spanning ofzo maar het is wel heel vervelend.

Liefs vermoeide noesje

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Nog een klein weekje en dan weer naar de gyn, ik ben benieuwd wat de uitslag is van mijn bloed.
    Gelukkig niet echt veel tijd om er over te piekeren, vandaag, vrijdag en zaterdag werken, morgen weer lekker naar een VW oldtimer beurs en zondag krijgen we visite.

Ik ga nu douchen en dan naar mijn werk.

Ik laat t maandag weten wat er bij de gyn is besproken.

liefs Noesje

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Zo weer eventjes bijwerken want er zijn een aantal berichten verdwenen met de omschakeling van het forum.

Na een afspraak bij de gyn heb ik te horen gekregen dat we gaan starten met IUI in juni. Dit doen we in mijn natuurlijke cyclus omdat ik een goede eisprong heb.
    Ik moest eerst nogmaals het zaad van mijn man afgeven voor een proefcapaciteit, die uitslag was dik in orde
    Ik moest op dag 10 van mijn cyclus naar de gyn voor een echo om naar mijn eitjes te kijken en wanneer ze dan de inseminatie gaan doen.
    Dus ik vol moed naar de gyn (weer een andere) en die zag dat mijn eitjes nog te klein waren en dus zondag (vandaag) weer terug voor een echo.
    Ze heeft me ook gelijk weer even met beide benen op de grond gezet want ze maakte zich toch wel zorgen om de cystes
    Ze kon mijn linker eierstok niet zien omdat de cystes ervoor liggen.
    Ze ging met haar collega's bespreken om waarschijnlijk toch eerst de cystes te verwijderen en dan pas te starten met IUI.
    Oooh wat was ik boos en verdrietig, normaal zouden we aankomende dinsdag of woensdag de eerste IUI hebben en nu weet ik weer niet wat me te wachten staat. Na eindelijk zekerheide te hebben is de onzekerheid er weer:(
    Straks naar de gyn en dan weet ik hopelijk meer en blijft het zo want ik wordt een beetje moe en down van iedere wat anders te horen.

Ik hoop dat ze deze cyclus afmaken want we zijn nu bijna zover en daarna de cystes gaan verwijderen.

Ik zit nu weer helemaal in de zenuwen voor zometeen bah.

Share This Page