@Zora, dank je meid, hoe is het bij jou?? @Linda Ik mag dinsdag pas bellen, als ik mijn nod heb, ze kunnen nu niet veel voor me doen zeggen ze dus moet eerst afwachten tot nod. Echt achterlijk maar ja. oja was nog wat vergeten, ik heb vandaag ook weer het spierpijngevoel aan de achterkant van mijn bovenbenen. liefs noesje
Ik weet niet waarom maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het ons ook deze kans weer niet gegund is. Ik voel vanalles maar mijn lichaam kan me goed voor de gek houden en dan natuurlijk ook nog de pregnyl. Mijn urine is minder troebel vandaag en afscheiding is ook minder aan het worden. Ik zou blij zijn als het dinsdag is dan weten we hopelijk meer, het is voor mij de 1e x met hulp maar ik heb respect voor de meiden die het al meerdere keren hebben gehad of een stap verder zijn.
Dank je Linda. Ik ga hier eventjes bijhouden wat ik allemaal voel in de wachtweken.(vanaf 9 juni) Dag 1 (dinsdag): s'avonds had ik ineens een vieze gelige klodder in de wc, Dag 2(woensdag): had ik iedere keer steekjes rechts net boven mijn schaambeen. Af en toe misselijk, maar dat komt door de pregnyl denk ik, want zwangerschap kan nog niet zal wel heel snel ingenesteld zijn dan hihi. Dag 6 (zondag): regelmatig plassen en gisterenavond in bed misselijk, veel afscheiding Dag 7 (maandag): vanmorgen uit bed en nu wat licht ongie gevoel, vandaag veel plassen en veel afscheiding Dag 8 (dinsdag): ik was gisterenavond toen ik in mijn bedje lag misselijk en nu kan ik niet naar de wc. Buikpijn maar echt onderin mijn buik, geen ongie gevoel, en is met vlaagjes erger. Ook weer afscheiding Dag 10 (donderdag): Hehe over de helft, eigenlijk niet echt veel dingen die ik voel, een raar gevoel in mijn buikje en was gisterenavond en vanmorgen best opgezet echt het bolletje onder mijn navel zeg maar. Dag 11 (vrijdag): Eigenlijk alle dingetjes die ik voelde zijn weg, alleen het spierpijngevoel aan de achterant van mijn bovenbenen is er nog en vanmorgen toen ik naar de toillet ging weer ineens veel afscheiding, ik hoorde het gewoon in de pot vallen en nu iets trillerig. Nog een weekendje en dan is het wachten voorbij. Ik weet niet hoe het komt maar ik heb zo'n gevoel dat ik gewoon weer ongie ga worden, ik heb nu een beetje dat gevoel in mijn buik en darmen, heel licht nog maar volgens mij is mijn baarmoeder weer aan t werken om alles eruit te gooien.:x Sorry meiden, als jullie een beejte moe van mijn onzekerheid worden. Ik ben nu eenmaal een onzeker typetje. Liefs Noesje
Nou, had ik me eigen er net bij neergelegd om me eigen eventjes niet meer zo druk te maken over de operatie, bellen ze net van het ziekenhuis om de opname te bevestigen. 2 juli om 7.45 uur melden en dan wordt ik vroeg in de ochtend geholpen. Het giert door mijn lichaam nu, ik weet nu echt even niet wat ik moet doen bah.
Afgelopen nacht weer zo slecht geslapen. Ik denk dat mijn mannetje ook blij zal zijn als het wachten voorbij is, om het minste geringste krijgt hij een snauw, normaal ben ik niet zo maar de afgelopen paar dagen zo, dan schrik ik soms van mijn eigen. Ik ben zo snel op mijn teentjes getrapt niet normaal meer.
De week van de NOD is aangebroken Nog een dagje en dan is het zover, ik probeer woensdag of donderdag pas te testen. Ik heb vaker een langere cyclus gehad. Tot nu toe heb ik er geen goed gevoel over. De ansgt voor de operatie grijpt me ook steeds naar mijn keel, als ik erover praat of erover nadenkt begin ik te trillen als een rietje. Morgenochtend naar de anastesist, dan ga ik alles even goed navragen en mijn ansgt goed aangeven. Ik voel me zo raar, dag in dag uit een zenuwachtig gevoel in mijn lichaam, trillen, af en toe sneller ademen, en mijn hart klopt af en toe als een bezetenen. Zou dit nou echt van de spanning zijn?? Zo erg heb ik het nooit gehad. Strakjes gaan werken, hopelijk wordt ik dan weer wat rustiger.
Meisje toch, goed voor jezelf zorgen hoor, misschien kan je wat krijgen, een pilletje dat je wat rustiger wordt voor de operatie, dat krijg ik altijd een dag voor de punctie van de IVF. Ik zou het inderdaad morgenvroeg even aangeven en vragen wat je er verder nog aan kan doen want anders wordt je gek. Hou je taai en ik duim nog even door voor je NOD hoor!!!
Dank je linda, ik heb vorige week Valeriaan gekregen van mijn basin, dat is iets op natuurlijke basis, dat is om rustig te worden. Maar helpt niet echt naar mijn idee, heb het eergisteren nog ingenomen voor we naar bed gingen maar helaas. bedankt voor de tip van dat pilletje, dat ga ik morgen eens navragen. Ik moet zo gaan werken maar heb een beetje het idee dat ik het niet lang vol ga houden, ik heb echt een slechte dag vandaag, trillen, zenuw gevoel en huilen bah. ik vind me eigen een aansteller tegenover andere meiden hier oa jij Linda, jij hebt al wat meer doorstaan.
dat vind ik helemaal niet, het lijkt wel of je naarmate je langer in de mmm zit steeds harder wordt, maar als ik jou onderschrift zo bekijk is het niet gek dat je er even helemaal doorheen zit, weet je hoelang jullie al bezig zijn!!! valeriaan is inderdaad wel een goeie, maar heb ook nooit echt het idee dat het helpt, en in het ergste geval moet je je maar ziek melden, dan kan je gewoon even niet meer, nou gelukkig kan je het er morgen in het zlh even over hebben. ik denk aan je!!!
Dank je Linda, dat je me geen aansteller vind haha Ik heb de dag gehaald, heb de hele dag gewerkt, heb lekker gekletst met mijn basin en ff goed gelachen, was lang geleden. Ik ga hier eventjes bijhouden wat ik allemaal voel in de wachtweken.(vanaf 9 juni) Dag 1 (dinsdag): s'avonds had ik ineens een vieze gelige klodder in de wc, Dag 2(woensdag): had ik iedere keer steekjes rechts net boven mijn schaambeen. Af en toe misselijk, maar dat komt door de pregnyl denk ik, want zwangerschap kan nog niet zal wel heel snel ingenesteld zijn dan hihi. Dag 6 (zondag): regelmatig plassen en gisterenavond in bed misselijk, veel afscheiding Dag 7 (maandag): vanmorgen uit bed en nu wat licht ongie gevoel, vandaag veel plassen en veel afscheiding Dag 8 (dinsdag): ik was gisterenavond toen ik in mijn bedje lag misselijk en nu kan ik niet naar de wc. Buikpijn maar echt onderin mijn buik, geen ongie gevoel, en is met vlaagjes erger. Ook weer afscheiding Dag 10 (donderdag): Hehe over de helft, eigenlijk niet echt veel dingen die ik voel, een raar gevoel in mijn buikje en was gisterenavond en vanmorgen best opgezet echt het bolletje onder mijn navel zeg maar. Dag 11 (vrijdag): Eigenlijk alle dingetjes die ik voelde zijn weg, alleen het spierpijngevoel aan de achterant van mijn bovenbenen is er nog en vanmorgen toen ik naar de toillet ging weer ineens veel afscheiding, ik hoorde het gewoon in de pot vallen en nu iets trillerig. Dag 14 (maandag): branderige ogen, spierpijn net boven mijn borsten, vieze smaak, licht misselijke, opgeblazen gevoel in mijn buik, dikke ader op mijn linkerborst, sinds eersgisteren niet echt veel smaak, gevoel van een verkoudheid die op komt zetten maar niet doorzet al een paar dagen. Af en toe steekjes links in buikje.
Nou, hier gaat vandag de ongie doorbreken hoor, ik heb de typische pijntjes weer Het begon vanacht alweer met de pijn links waar de cystes zitten en de loze drang voor de grote boodschap, dankzij de endometriosehaarden. Hopen dat het een beetje snel doorbreekt. Ik heb gisterenavond samen met mijn man de knoop doorgehakt en ik laat de operatie doen want anders blijf ik het voor me uitschuiven en dan komen we ook niet verder. Na de operatie heb ik een verplichte pauze van 4 maanden, ik mag in die periode absoluut niet zwanger raken volgens mij gyn. Alleen het idee dat het volgende week donderdag al is, phoe daar krijg ik flink wat kriebels van hoor. Zometeen naar de anestesist, hopelijk ben ik daarna wat rustiger. Dan weet ik hopelijk wat ze gaan doen en hoe.
Net terug van het zh en niet echt veel antwoorden op mijn vragen gehad, daar moet ik mijn gyn voor bellen maar ja die krijg ik niet aan de telefoon, vandaag zit ze niet anders was ik er gelijk langsgelopen. mijn vragen: -Wat zijn de complicaties? kan ik geen antwoord op geven, moet je aan de gyn vragen - Wat gaan ze precies doen? kan ik geen antwoord op geven, moet je aan de gyn vragen -Wat is de herstelperiode? kan ik geen antwoord op geven moet je aan de gyn vragen -Kan ik medicijnen krijgen tegen misselijkheid ivm overgeef fobie? Je krijgt een medicatie via het infuus, maar ik zou proberen het over je heen te laten komen (ja als dat zo makkelijk zou zijn:x ) -kan ik medicijnen krijgen voor de avond voor de operatie om een beetje rustig te kunnen slapen? Ik zal een receptje voor uitschrijven dan kun je die halen bij de apotheek (deze word niet vergoed en 1 pil kost bijna 12 euro!!) -Ik sta er toch nog geen volle 100% achter. Tja je kan het maar gehad hebben he. Een collegaatje die bij ons in de weekenden af en toe werkt, werkt ook in een ziekenhuis en die zei van de week tegen me dat anastesisten kl**tzakken waren en nou ze heeft volkomen gelijk hoor. Phoe wat een misselijke vent zeg. maar ik heb het wel voor elkaar gekregen om vrijdag een belafspraak te maken met mijn gyn, poot goed stijf gehouden, ik wil nu wel eens weten wat ze precies gaat doen en ook waarom de pil of hormonen geen optie is, dat is wat ze eerst besloten hadden, omdat mijn rechter eierstok in orde is en ik een mooie eisprong heb volgens mijn bloedtest. He toch weer die twijfel over de operatie, heb net een half uur met mijn mama aan de telefoon gehangen en die zei wat ik dacht. Als ze nu al buiten je om beslissingen nemen en niet eerst met medicatie willen proberen terwijl jijzelf niet achter de operatie staat, zou ik toch wel even mijn pootje stijf houden en goed navragen waarom? Nou dat is precies wat ik dacht. gisteren de knoop doorgehakt dacht ik maar de twijfel is weer terug, toch niet echt 100% erachter voor mijn gevoel. Toen ik dit zei tegen de assistente van de gyn zei ze, dan is het goed dat we toch even een belafspraak doen. Dus vrijdag weet ik hopelijk eindelijk meer waar ik aan toen ben. ik wordt gek van dat getwijfel en die onzekerheid meiden, sorry Ik heb al wat vraagjes op papier staan voor vrijdag: -Waarom is de pil of hormonen geen optie, dit had de andere gyn besloten -Waarom veranderd iedere keer de manier om mij te behandelen -Waarom is er niet eerst goed met mij besproken wat ik wil -Als ik de operatie door laat gaan, wat gaat er precies gebeuren Als jullie tips hebben die ik kan vragen, zeg het me gerust want wie weet vergeet ik iets.
ik heb eigenlijk niks toe te voegen maar ik wil je complimenten geven voor wat je allemaal bereikt hebt!!! ben benieuwd naar de antwoorden!!! toch nog een tip, je moet zorgen dat je in de toekomst maar met 1 gyn praat, niet steeds een ander, dat heb ik in mijn zkh nu ook geregeld, soms moet ik daardoor langer wachten op een afspraak maar dat is het me wel waard want dat gehannes van iedereen die wat anders zegt... nu zit ik bij iemand die ik vertrouw! PS vandaag was toch je NOD?
goeie tip Linda, ik ga voortaan maar naar 1 gyn inderdaad maar dat gaat niet de gyn worden waar ik de laatste paar keer bij ben geweest want daar heb ik geen vertrouwd gevoel bij. Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden. Jep vandaag nod, maar al flinke buikpijn vanaf vanacht dus zal vandaag nog wel doorbreken denk ik. Ik ga ook aan de gyn vragen of er iets te krijgen is tegen het zure slijm.
helaas, vanmiddag op mijn werk ongie geworden. Had niet anders verwacht met de buikpijn al 2 dagen. het rare is op mijn werk deed het me niks en ging vrolijk verder, maar toen ik net thuiskwam barste ik in tranen uit en riep in paniek, ik ga de operatie echt niet doen, ze blijven van me af. Nu afwachten hoe het nu verder gaat. Dat weet ik na vrijdag, dan de tel afspraak met de gyn, kijken of ze me misschien toch eerst aan de pil zetten voor de endometrisoe ipv operatie. Sorry meiden, toch weer de grote twijfel en toch nog geen zekerheid dat ik het ga doen.