Bij de meesten van ons raken vrienden of familie in de naaste omgeving rond deze tijd ook zwanger of krijgen een kindje... wij merken dat we het daar gewoon best wel moeilijk mee hebben en dat wij onderhand nog de enige zijn die niet zwanger zijn of een kind hebben. We hadden het er toevallig van de week over dat het misschien wel kan helpen als we mensen zouden kennen die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten. Ik ben benieuwd of er iemand is die ook behoefte heeft om lotgenoten te ontmoeten of juist niet. Hoor graag jullie reactie. Liefs Linda
Hoi Linda, Zoals je kan zien is het bij ons uit eindelijk wel gelukt en ik hoop echt dat jullie dit zelfde geluk te wachten staat! In mijn voor traject hiernaar toe heb ik altijd heel veel behoefte gehad om met lot genoten te kunnen spreken want in je omgeving sta je er vaak alleen voor. Zelfs binnen je relatie ga je heel anders om met het ongewenst kinderloos blijven en ik wilde ook niet altijd mijn gevoelens met hem delen omdat het voor hem ook heel moeilijk was en je wil positief blijven. Ik hoop dat je een groepje bij elkaar zal krijgen met lotgenoten die elkaar willen steunen en waar je af en toe je emoties een beetje vrijheid kan geven! Ik heb me al die jaren echt opgesloten gevoeld omdat je de moet niet wil laten zaken en positief wil blijven............want het helpt niet om de moet te laten zakken. Maar ooohh wat ben ik soms boos geweest, niet eens meer verdrietig, maar heel erg boos en voornamelijk op mezelf omdat ik geen kinderen kon krijgen. Heel veel sterkte en ik hoop echt voor jullie op een wonder! Jullie hebben zoveel pech moeten incasseren!
Zo zijn de Walvisjes ook ontstaan. We hebben nu aardig geregeld een meeting en houden goed contact. Elmo
Ik zou het eerlijk gezegd best leuk vinden om een keer iets van een meeting te houden met de meiden hier van het forum. Met sommige deel je al zo lang lief en leed en het is gewoon fijn om te praten met lotgenoten. Ik vraag me ook af of er nog meer animo voor is. Ben benieuwd!
Lindinha en Zora; ook ik zie het wel zitten om een keer af te spreken met een (klein) groepje lotgenoten (met partner). Wellicht is het fijn om eens van gedachten te kunnen wisselen en ervaringen te kunnen vertellen en horen van anderen. Mijn man en ik zijn er wel voor in. Laat maar horen.
Inderdaad een klein groepje. Bij Freya vind ik het weer zo massaal. Weet trouwens niet of mijn vent het ziet zitten hoor, maar ikzelf wel.
Fijn dat er al reacties zijn en dan andere meiden/mannen dit ook zien zitten. Mijn vriend zou ook wel graag andere lotgenoten willen ontmoeten. Ben nog nooit bij een bijeenkomst van Freya geweest, maar lijkt me ook wat massaler allemaal, alhoewel sommige "lezingen" wellicht ook best handig/leerzaam kunnen zijn. Even afwachten of er nog meer mensen bij komen die hier wel iets inzien.... kunnen we daarna kijken hoe/wat/waar!
Hoi hoi, ik ben ook wel in voor een meeting. Ik zit dan wel nog niet zo lang en heftig in de MMM als de meesten van jullie hier, maar de bijbehorende gevoelens zullen voor alle dames hier denk ik meer dan herkenbaar zijn. Ik weet net als Zora ook niet of mijn partner zo'n behoefte heeft aan een meeting.
Hoi meiden, Ik voel hier misschien ook wel voor. In een eerdere topic heb ik ook al eens aangegeven dat mijn partner ook wel behoefte heeft aan contact met andere mannen die slechte zaadkwaliteit hebben. Wij gaan in september ook naar de Fertifair van Freya. groetjes, Annerie
Hallo Dames, Ik voel er ook wel wat voor om wat meer met lotgenoten in contact te komen. Bij ons in de omgeving zijn ook veel mensen zwanger of hebben al kinderen, ik vind het heel moeilijk om daar mee om te gaan. Het lijkt me zo fijn om eens met mensen te praten die precies weten hoe het voelt...
Goed initiatief. Lijkt mij ook wel eens een idee om met mensen van gedachten te wisselen. We zaten al in onze nabije omgeving te kijken naar kinderloze stellen, maar die zijn er bijna niet. Misschien dat wij hier tzt ook wel in mee willen gaan. Greets Muppet80
Wij gaan ook voor het eerst, we zijn onlangs lid geworden. Ik ben heel benieuwd. Leuk Lindinha, misschien ontmoeten we elkaar dan nog. Moet je wel een rode roos in je haren doen