Dank je wel lieve Mounia. Ja nu 3 dagen gewerkt en het gaat echt goed, ook hun zeggen het iedere keer. Doet me goed hoor. Eerlijk gezegd hoop ik ook dat ik daar de kans krijg om door te groeien, maar dat is afwachten. Verder is het wachten, wachten en nog eens wachten hier. Op de afspraak voor 25 februari met de gyn om te bespreken wanneer we de HSG gaan doen, ik ben het wachten zoooooooooooo beu echt waar. Maar ja het is niet anders helaas.
noesje ik lees dat je werk heb gefeliciteerd. Ik hoop voor je dat die hsg snel gedaan word zodat je weet waar je aan toe ben dat wachten is ook niks he. Ik hoop trouwens ook dat je een betere ervaring krijg dan ik in roosendaal want de laatste keer heeft ons doen besluiten helemaal weg te gaan niet vanwegen r.p hoor
Lieverd, wat lees ik nu in je onderschrift oooh meisje toch het zit je allemaal niet mee he, sterkte meid. "knuffel" Ja ik hoop ook dat de hsg snel kan kan zijn we weer een stapje verder. Ik ben het wachten echt zo beu nu even:x
Pfff, ik kan niet slapen meiden. Ik heb vanavond een goed gesprek gehad met mijn ventje en dan blijf ik daar weer veel te veel over piekeren. Ik merk de laatste tijd dat ik heel bang ben dat ik geen kindje kan krijgen en dat vreet echt aan me. Normaal sta ik erboven maar de laatste tijd lukt me dat niet. Vanavond heeft ook eindelijk mijn ventje verteld hoe hij zich voelt en gezegd dat hij heel goed begrijpt dat ik bang ben dat het ons nooit zal lukken. Hij wil ook heel graag en denkt ook als hij gelukkige gezinnetjes ziet "Dat wil ik ook" Ook hebben we het over "wat als" gehad....Wat als ik hem geen kindje kan geven.... Hij wil absoluut geen adoptie of pleegkindje, hij is daar heel duidelijk in. "Een kindje van ons en anders geen" is wat hij daarover zegt. Waar ik me niet bij neer kan leggen maar daar wil ik het nu nog niet te veel over hebben. Als we geen kindjes zouden kunnen krijgen dan gooien we het roer om zei hij. Dan gaan we kleiner wonen en gaan vaak op vakantie samen. Ik zei tegen hem met beel tranen: "als ik ooit dat te horen krijg dat ik geen kindjes kan krijgen dan zul je me echt bij elkaar moeten vegen". Hij bedoeld het heel goed maar ik kan me geen leven zonder kindje voorstellen. Ook heb ik tegen hem gezegd dat ik erg bang ben om hem kwijt te raken aan iemand die al een kindje heeft....Dat hoor je zo vaak. Best zware gesprekken allemaal maar ik kan er niet van slapen. Ook nog wat raars weer, ik ging vanavond naar de toilet en had licht roze/rood bij het afvegen. Het zal toch niet weer zo zijn dat mijn ongie te vroeg komt he. Ik snap niks meer van mijn cyclus. Normaal altijd op tijd en sinds 3 maanden schommelt het ontzetten en wordt steeds korten. Ik ben bang dat dat door de endo komt.
Hoop dat je vannacht toch nog hebt kunnen slapen. Snap heel goed dat er van alles door je hoofd spookt. Toch moet je nog maar even niet proberen te denken wat er eventueel allemaal kan gebeuren. Focus je nu nog maar even op 25 februari en het onderzoek. Ik heb in de loop der jaren ook heel veel bijgesteld .... bijv. tot welke leeftijd we door zouden gaan. Dacht ook dat we in september 2009 zouden stoppen. Toen toch besloten om te kijken wat er spontaan gaat gebeuren en uiteindelijk nu een afspraak in een nieuw ZH. Mocht het onverhoopt toch niet lukken bij jullie, zal je zien dat jullie of iig jouw partner ook zijn gedachten over dingen kan bijstellen/veranderen. Maar nu eerst eind deze maand afwachten en wat de uitslag is van het onderzoek. Ik weet het het wachten duurt heel lang, maar helaas zit er niets anders op. Sterkte met wachten meis. Vervelend dat je cyclus zo raar doet de laatste maanden. Ik wens je een fijne zondag ..... ga lekker wat leuks doen!!
Dank je voor je lieve woorden meid. Tja en wat leuks hebben we gisteren ook niet gedaan, man wat en rot weekend. We hebben een beetje gezeur met mijn moeder en haar vriend en daar hebben mijn man en ik regelmatig ruzie om. Gisteren ook weer. En omdat mijn man helemaal met zijn gedachten ergens anders zat, heeft hij gisteren toen hij de auto in de garage zetten schade gereden....Kon er ook nog wel bij. Maar wel hebben we gisteren avond samen lang en warm gedouchd (gaan zitten onder de douche) we zaten er allebei doorheen. Goed gepraat en daarna nog wat gedronken en toen lekker samen op bed tv gekeken en geknuffeld. Hopelijk begint deze week wat beter. Vandaag wel weer lichte ongie krampjes en ik denk dat het vandaag of morgen wel door zal breken.
Als ik de 28 dagen aanhou dan is vandaag mijn NOD maar ik weet het niet zeker want de laatste 2x schommelde het nogal. Altijd netjes 28 toen een paar maanden 30 dagen en de laatste 2 waren 36 dagen en 27 dagen. Ik kan er geen pijl meer op trekken en het heeft noooooit geschommeld bij mij. Ik merk niks van ongie vandaag, 3 dagen geleden wel bij afvegen wat roze maar daarna helemaal niks meer. Afwachten nu wanneer het doorkomt.
Spannend hoor ..... als je op CD 30 zit, ga je dan een testje erop wagen? Hoe gaat het verder met je? Alles een beetje achter je kunnen laten en is de rust in je hoofd weer terug? Duim voor je dat de ongi wegblijft!
Ja ik ben weer wat rustiger, heb veel gedaan in huis enzo en heb dus mijn gedachten even achter me gelaten en heb besloten me eigen niet zo druk te maken. Ik moet met mijn mannetje verder en niet met mijn moeder, dus neem even afstand zodat mijn man en ik er weer helemaal bovenop komen. Nee, ik wil pas gaan testen als ik op dag 35 zit ofzo maar zal niet nodig zijn hoor, ik wordt gewoon ongie, zoals de afgelopen 46 rondes.
Gelukkig voel je je weer wat beter. Misschien wel een goede instelling van je dat je denkt dat je gewoon ongi wordt ..... maar kans bestaat altijd!
Haha tja.... Voor jou wordt het ook aftellen he meis naar de afspraak in het nieuwe ZH, ik ben echt benieuwd.
Na een helede dag pijn, kou en moe zijn en een zware drukke dag de ongie doorgekomen. Nu hopen dat we volgende week donderdag weten wanneer de hsg is en na de hsg een treetje verder op de trap kunnen....
lieve vlinder, ongi geworden... boeh.... je hebt gelijk, de HSG is weer een stapje verder maar ook in de hulp inderdaad. tegen de tijd dat het zo ver is heb ik nog wel wat tips voor je voor de HSG, maar nu eerst maar eens een heel dikke knuffel...
Heb je knuffel ontvangen meid, dank je wel. Joh ik weet eerlijk gezegd niet echt wat ik moet verwachten met de hsg dus alle tips zijn welkom.
is er ooit al wel eens gekeken (op die manier) naar je bm/stokjes? ik had van tevoren een paar aleve (naproxen) genomen tegen de verwachte pijn. verder draag ik altijd rokjes/jurkjes maar dat is in deze situatie ook heel fijn, dan kom je niet zo in je blote bloempje binnen lopen daar. wel opletten dat er geen rits in de onderkant van rok/jurk zit! hoop dat noesjeman mee kan, zodat je zijn hand kan fijnknijpen maar ook omdat je hem kan instrueren, goed mee te kijken op het scherm. als hij ziet dat de beide eileiders doorlopen ( het zijn net draadjes die dan gevuld worden met de vloeistof) heb je meteen meer info. ook (laten) opletten of de vloeistof alleen in de eileiders blijft, of ook ' wegloopt' ik vond de pijn heel erg tegenvallen, maar het voordeel is: de pijn is heel erg kort. dus als je denkt ' dit trek ik niet ' is het alweer voorbij. echter, dat heeft natuurlijk wel te maken met in hoeverre je eileiders goed toegankelijk zijn. sommige ziekenhuizen gebruiken een vloeistof op olie-basis, deze zou iets vruchtbaarheidsverhogend zijn. je kan er altijd naar vragen.. meer weet ik even niet op dit vroege tijdstip
Dank je wel meis voor je tips. Ik heb al meerdere inwendige echo's gehad en trek altijd een lange trui aan. Maar een hsg nog nooit gehad, ik hoop de 25e te weten wanneer deze gedaan zal worden. Noesman MOET mee van mij haha, ik wil dat niet alleen doen.
Vlinder ik sluit me helemaal aan bij wat Klingel heeft geschreven. Toen ik weer buiten de onderzoeksruimte stond, was de pijn alweer weg. Nog een weekje meis en dan weet je weer iets meer!
Ik sluit me ook aan bij Klingel...het is best pijnlijk, maar op het moment dat je denkt 'ik trek dit niet meer' dan is het voorbij . Ik vond het hsg-onderzoek echt een meerwaarde hebben, maar dat kwam bij mij ook omdat ik het gevoel had dat mijn eileiders verstopt zouden zitten vanwege een buikoperatie zo'n 12 jaar geleden. En toen bleek dat ze gewoon doorgankelijk waren was ik helemaal verbaasd maar ook heel happy.
Dank je wek voor jullie reacties lieverds. Ik ben heel bang dat het bij mij dus allemaal pot-dicht zit. Maar wat ik me afvraag: Als eileiders verstopt zitten, wordt je dan wel gewoon regelmatig ongie???? Mijn cyclus is de laatste 3 maanden aan het schommelen, niet overdreven maar de ene keer 7 dagen te laat en deze 2 keer 4a5 dagen te vroeg.... Ik zie er best een beetje tegenop hoor meiden maar ja. Ik hoop alleen dat de gyn naderhand niet tegen ons zegt dat we het dan een half jaar zelf moeten proberen....