Ik heb het antwoord al gevonden, je kan gewoon een regelmatige cyclus hebben met verstopte eileiders. Pffff, ik ben er de laatste tijd weer veel te veel mee bezig. Ik huil weer veel en slaap slecht bah. Als ik iemand hoor praten over zwangerschap of een zwanger vrouw zie of kleine kindjes dan moet ik echt heel hard slikken om niet in huilen uit te barsten. Het is echt even niet leuk meer zo....
Hey vlinder! HSG viel mij ook heel erg mee hoor. Wel je mannetje meenemen idd; kan je zijn hand fijnknijpen (en je kan hem eens in een idioot niet-zo-afkledend loodschort zien; haha!). Idd even een pijnstiller vooraf nemen en een inlegkruisje/dun maandverbandje voor naderhand meenemen (anders krijg je zo'n hele dikke t-lijkt-wel-een-pamper-maandverbandje van het ziekenhuis). De vloeistof kan nl een beetje teruglopen achteraf en dat is idd een beetje vettig; niet zo lekker dus! Succes meis! xxx hypo
Die downs kennen we allemaal hier! Geef er maar even aan toe en praat er over met je omgeving; die up komt dan ook weer!!!! (((((((((((((((knuffffffff)))))))))))))))
Dank je meis, haha ja ik neem zelf wel een maandverbandje mee dan. Met de omgeving erover praten....die begrijpen het allemaal niet. Of ze zijn zwanger of ze zijn er nog helemaal niet mee bezig. Ik heb net wel een mail naar mijn schoonzussie gestuurd, ze luisterd altijd en wil me echt begrijpen. Echt een TOP meid. Hun willen dit jaar ook de pil de deur uitgooien dus ik ben benieuwd. Vanavond weer even een lekker stevige knuffel bij mijn mannetje halen en zijn schouder weer even gebruiken.
Ja, dat is ook lastig. Ik voel me vaak ook onbegrepen hoor, dat is ook wel erg moeilijk. Maar ik heb wel gemerkt dat t mij helpt als ik gewoon eens zeg dat ik even diep in de put zit. Door t praten erover werd t iets minder zwaar allemaal. En met een buitenstaander er over praten (bv een therapeut of maatschappelijk werker) heeft als voordeel dat die persoon er echt helemaal buiten staat en je daar ook alles even lekker aan kwijt kan. (ik zat de eerste 5/10 minuten alleen maar te janken geloof ik, terwijl ik toch de indruk had dat ik mijn verdriet op andere momenten echt niet wegstopte) Maar die schouder van mannetje....is toch het allerfijnst! Hou je taai! xxx hypo
Ik snap echt niks meer van mijn iegen lijf. Op 12 feb had ik een beetje roze/rood bij afvegen, op 18 feb s'avonds ongie geworden en de 19e zwaar ongie en sindsdien niks meer, aleen bij het afvegen maar niks in mijn maandverbandje. Ik wil donderdag ook met de gyn bespreken want sinds 3 maanden is mijn cyclus en ongie echt aan het veranderen.
vlinder@ dat heb ik ook gehad maar 2 dagen. eerste dag flink ongi 2de dag niks volgend dag weer flink, en toen alles weer weg. knuf
Nog een dagje en dan naar de gyn. Manlief wil dat hij er vaart achter gaat zetten hihi. Onze 1e afspraak was 14 december en morgend e 2e afspraak en we hopen dat de hsg snel kan en dat we daarna snel de volgende stappen gaan nemen. Ik wil morgen vragen of hij zo ie zo een inwendige echo wil maken ivm de cystes, gewoon voor mijn eigen gevoel. Verder is mijn lijf nog steeds aan het sukkelen met de ongie, af en toe een paar druppeltjes bruin maar verder niks en gisteren en vandaag echt meeeeega moeilijk naar de wc voor grote boodschap.
Dank je meis, over een half uurtje rij ik richting het ziekenhuis. Ik hoop zo dat ik met duidelijke antwoorden thuis kom....
En daar ben ik weer De nieuwe afdeling was klaar, mooi joh en rustig ook. Hij heeft nu zelf een inwendige echo gemaakt en weet zeker dat het om endomtriose cystes gaat. Mijn eiblaasjes waren alweer 16mm dus binnen 2 dagen heb ik mijn eisprong al, dat is dus op CD 11.... Weer een korte cyclus waarschijnlijk of een langere LF tot ongie. Ik heb hem verteld van de schommelende cyclussen en deze rare menstruatie. Hij vroeg of ik een test had gedaan.... Op de echo zag hij mijn baarmoeder slijmvlies dus hij zei gelijk een test is niet nodig ik zie het al. De hsg wordt mijn volgende cyclus, het kon vandaag ook al gelijk maar ik was alleen en dat vind ik niet prettig. Ik moet nu bellen als ik ongie ben geworden en dan wordt de hsg in die cyslus gepland. Als op de hsg blijkt dat mijn eileiders verstopt zijn dan gaat de operatie alsnog gebeuren. Ook heb ik de lang gekropte vraag gesteld: "Aangezien van mijn pijnklachten en op mijn 11e aan de pil ben gezet voor de menstruatiepijn, kan de endo in die lange tijd mijn vruchtbaarheid hebben aangetast?" Daarop antwoorde de gyn: "Daar is een grote kans op, maar daar weten we pas meer over na de hsg en de eventuele kijkoperatie. Maar de kans is groot en houd daar rekening mee." Dat kwam heel hard aan als een vuist in mijn gezicht. Natuurlijk flinke tranen gelaten toen ik de auto zat en mijn mannetje belde, daarna chago mijn boodschappen gedaan en vanmiddag weer even aanrommelen thuis.
meis wat kan ik zeggen pfff , begrijp ik het goed als je op je 11de de pil niet had genomen was dit niet gebeurt? als dat er uit komt. en jammer dat er niemand bij je was want dan had je al gauw wat meer geweten. doe rustig aan en laat je trannen maar gaan meis knuf.
Nee de pil is juist goed tegen endomtriose, maar het betekend wel dat ik dan minimaal 17 jaar hiermee rondloop. En nu 4 jaar gestopt met de pil en is de endo zich weer verder gaan ontwikkelen in die 4 jaar. Maar ja ik kan niet meer doen dan de hsg afwachten....
Dat is een naar bericht als je dat hoort. Laten we hopen dat het na de HSG toch mee blijkt te vallen, maar je weet ook, dat je rekenen moet houden met een slecht bericht en dan alsnog een kijkoperatie. Kan me voorstellen dat je het dan niet droog houdt Vlinder. Gelukkig is de HSG al in de volgende cyclus. Knuffel voor jou.
Dank je meid, ik ga zo de pc afsluiten en lekker onder de zonnebank en even lekker tot mezelf komen. Even een weekend geen werk en geen zwangerschaps verhaaltjes, heb even tijd nodig voor mezelf.... Tot maandag meiden.
Goedemorgen meiden, Mijn ei is zaterdag weer geweest. Ik was net een dag van mijn ongie af en hij was op CD 10, wel vroeg....Het stomme is dan ook weer dat de gyn donderdag rechts mijn eitjes (16mm) zag maar ik had zoals gewoonlijk weer pijn aan de linker kant. Ook blijf ik een licht ongie gevoel houden een paar dagen na mijn eisprong. Nu afwachten of ik weer een kortere cyclus heb of deze keer een langere LF heb. Zo raar dat je je eigen lichaam vaak niet snapt.
Hey meid, wat een nieuw allemaal, zulke woorden van de arts komt inderdaad erg hard aan. Een hele dik knuff meid en ik leef met je mee! Liefs Mounia