Nog één keer advies nodig (i.o.v. Houtfornuis en schouw topics)

Discussie in 'De lounge' gestart door Whysteria, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke tegel?

1. 1

2. 2

3. 3

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    absoluut nr 1

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Jaloers!!!!!

Maar ik zou gaan voor nummer twee.

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig fornuis, maar alledrie de vloeren vind ik compleet niet passen: te licht en te gladjes.

Kijk eens op de site van pietjonker, dat zou denk ik goed passen bij jullie huis.

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zo op het eerste gezicht, ben ik het hier wel mee eens:).
    Ik vind de kleur ook wel erg licht. Ben bang dat je er alles op ziet.

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik begrijp je volkomen... We waren gisteren nog bij een verkoper van echt oude vloeren. Maar daar was onderstaand de beste optie (en voor €150 de m2 ex BTW vond ik het toch wat heftig) - en geen idee hoe ik die ongeregelde zooi moet gaan zetten...

De afgebeelde tegels op mijn eerste foto's komen uit een lokale steenhouwerij (wat ik een leuk idee vind) gaan niet gepolijst worden, en zullen m.i. Snel genoeg het karakter ( lees: vuil :D) van onze woning aan aan nemen...

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou gaan voor de 1e. De tweede tegel vind ik niet mooi, en de 3e tegel kom op de 2e plaats, die gaat ook nog wel.

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik denk niet dat het betaalbaar is om tegels in Nederland te bestellen en naar Frankrijk te verzenden :D

8. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zijn oud-Bourgondische dallen, dus hoezo verzenden?:D

Ik begrijp trouwens wel wat ze bedoelt met het idee dat het steen om de hoek vandaan komt. En die oude jongens zijn echt heel duur.

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm, wat een dilemma zeg!
    Ik heb wat gegoogeld en kwam uit op MP.
    Maar ik denk dat jij deze oude dallen toch ook niet te ver van huis kunt vinden?
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel m2 je nodig hebt en wat je er voor over hebt, maar ik wil je wel meegeven dat een oud huis (heb jij volgens mij) een mooie oude vloer verdient.
    Die oude dallen zijn zoooo mooi, ik zou het echt wel weten!;)

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Die oude dalles op mijn foto zijn hier in de buurt te koop (ik heb de foto gisteren zelf gemaakt). En ja: heel mooi, absoluut. Maar we willen de nieuwe vloer alléén in de ruimte vóór de schouw waar het fornuis op komt te staan (dus pakweg 2 m2). De rest van de keuken zijn oude tomettes (terracotta tegels). Het gaat hem dus niet eens zo zeer om de prijs, maar het is gewoon lastig om zulke onregelmatige brokken steen in zo'n kleine oppervlakte te zetten (ik wil het nl. zelf doen), en daarnaast vinden we het leuk om iets echt lokaals in huis te halen. Wij hadden ook onze bedenkingen bij 'nieuw', maar juist het bezoek aan de groeve vanmorgen veranderde onze instelling daaromtrent. In het echt is het nl. echt heel mooi, al dat steen...

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb gestemd voor 1, maar ik twijfel over 2. Ik vind het moeilijk inschatten hoe druk die is.

3 vind ik te effen.

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
  13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503