nog één keer jullie advies graag.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dinky, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    We willen ons meisje graag 3 namen geven. De eerste en de derde naam hebben we nu, maar ik zoek nog naar een passende tweede naam.

De eerste naam is tevens de roepnaam en de derde naam wilde mijn vriend haar erg graag geven. We hebben tot nu toe:

1. Lisanne (eerste naam en roepnaam)
    2. ...........................
    3. Maria (de naam die mijn vriend haar graag wil meegeven)

De achternaam begint met een S en heeft 1 lettergreep.

Als tweede naam wil ik ook graag een naam met meerdere lettergrepen, die niet dezelfde beginletters heeft dan de andere namen en die "klinkt" bij de andere twee namen. Het mag een nederlandse naam zijn maar dat hoeft niet (franse en engelse namen houden we ook van).

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Lisanne Rosalie Maria

3. anja28

anja28 Lid

27 okt 2008
    57
    0
    0
    Voor een tweede naam zou ik gaan voor een naam die voor jullie een mooit betekenis heeft of een naam die afgeleid is van bijvoorbeeld opa of oma's naam.

(komt waarschijnlijk doordat ik zelf mijn kind nooit meerdere namen zou geven als die namen niet ergens vandaan komt. Maar moet iedereen natuurlijk zelf weten.)

4. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    We hebben eerst een poos zitten dubben over vernoemingen. Voor mij hoeft dat niet zo nodig, maar mijn vriend vond het wel fijn. Uiteindelijk zijn we daar niet uit gekomen, en omdat mijn vriend iets heeft met de naam Maria wilde hij graag deze aan haar meegeven. Vandaar dat die naam erbij is gekomen. Ik vind zelf 3 voornamen erg mooi (kheb er zelf maar 1) en daarom zoeken we nu nog naar een mooie middelste naam.

Rosalie vind ik trouwens best al een eind in de goede richting ;) maar meer ideeën zijn welkom hoor! Ik heb me al suf gezocht op het internet en vind het erg lastig omdat ik blijkbaar vaak "val" op namen die beginnen met de M.. en dat wil ik juist niet omdat haar derde naam al met de M begint. :)

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Lisanne Alyna Maria? ;)

Vond het toevallig wel leuk staan. :)

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Lisanne Elise Maria
    Lisanne Noëlle Maria
    Lisanne Isabella Maria
    Lisanne Esmee Maria

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik vind de combi zoals hierboven wel erg mooi.

Lisanne Noelle Maria

8. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik vind tot nu toe Lisanne Esmay Maria wel heel mooi.

De naam Julia vind ik ook erg mooi, maar dan wel met de engelse uitspraak (Dzjoelia). Ik ben bang dat als we het als Julia schrijven, mensen snel naar de nederlandse uitspraak neigen. Weet iemand daar misschien een idee voor?

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Lisanne Angelica Maria

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Iemand anders hier heeft een dochtertje die heet Giulia spreek je volgens mij ook uit als Julia maar is dan meer italiaans geloof ik.
    Dus dan krijg je:

Lissanne Giulia Maria

Maar Lisanne is een nederlandse naam dus als je het zou doen als
    Lisanne Julia Maria spreken ze het wel op zijn nederlands uit, wat ik trouwens niet minder vind, juist heel mooi.

11. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Bedankt voor de inspiratie! En toen had ik opeens een idee..

Wat vinden jullie van:

Lisanne Maria Yulia

Ik heb ze even omgedraaid. Volgens mij loopt dat iets beter dan Lisanne Yulia Maria.

Dan nog de schrijfwijze.. Zou Yulia misschien eerder de engelse uitspraak uitlokken dan Julia? Of zou ik dan echt voor Giulia moeten gaan?

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ook heel erg mooi! En het klinkt idd lekkerder door Maria er achteraan te zetten. Weet niet goed hoe Yulia uitgesproken gaat worden maar vind het wel erg mooi en ach als jullie het maar uitspreken zoals het hoort toch, de andere namen gebruiken andere mensen toch niet.

13. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Klinkt mooi

Yulia is Russisch voor Julia

14. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ja mooi!!!

15. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Nog 1 vraagje.. mijn vriend zegt gister opeens tegen mij dat de roepnaam normaal gesproken niet de eerste maar de laatste naam hoort te zijn?

Ik weet niet beter dan dat de roepnaam de eerste naam (of een afgeleide daarvan) is, en daarna komen dan de tweede en derde naam.

Volgens mij is hij een beetje in de war daarmee, maar ik wil ook niet iets heel doms doen straks dus wie weet hoe dat zit?

16. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    De meeste mensen geven gelukkig toch de eerste naam als roepnaam hoor! Zou ik niet van afwijken.

Wat je vriend zegt komt wel eens voor, maar persoonlijk vind ik het verschrikkelijk onhandig en dus ook zielig voor het kind. Er zijn ook wel mensen die een hele andere roepnaam nemen (bijvoorbeeld geboren: Jan Piet Cornelis, we noemen hem Chris :( )
    Ieder zijn eigen ding en alles is dus mogelijk, maar ik zou altijd kiezen voor de eerste naam die gelijk is aan de roepnaam (of hooguit dat de roepnaam een 'afkorting' is van de eerste naam, zoals Bastiaan-Bas)

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Volgens mij hoort je roepnaam gewoon als eerste.

Ik heet wendy j.h.m. En roepnaam is ook wendy. Mijn broertjes en zusje hebben dat ook zo. Eerst roepnaam, daarna de andere namen.

18. 4days

4days Niet meer actief

Nee hoor, bijna altijd is de eerste naam de roepnaam.
    En ik vind als tweede naam Helena erg mooi erbij passen!

Deel Deze Pagina