Eerlijk wat vinden jullie van de populaire namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door lara1982, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lara1982

lara1982 Actief lid

16 nov 2007
    361
    0
    0
    Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie denken over de populaire namen, dus de jongens/meisjes namen die zo'n beetje in de top 20 staan nu.
    Zelf vind ik ze helemaal geweldig!

Ben alleen gewoon nog erg in twijfel hoe we ons kindje moeten noemen omdat ik niet wil dat het straks bij 5 Sophie's in de klas zit of bij 5 Luuk's om maar even een voorbeeld te noemen.

Aan de andere kant denk ik dit is wat wij mooi vinden we houden niet van amerikaanse namen enzo.

Mijn vraag is dus wat vinden jullie ervan, en als er weer een baby geboren wordt met een populaire naam denken jullie dan pfffff niet weer die naam of vind je het gewoon leuk?

2. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik heb vroeger bij 5 meiden in de klas gezeten die hetzelfde heetten. We zaten samen in de kleuterklas. Op de basisschool bleven we met 2 over en later tijdens de middelbare kwam er op een gegeven moment weer 1 bij. Tijdens mijn studie ook weer met z'n 2en.
    En weet je?

Ik heb er nooooooit last van gehad. Toen we met 6 in de kleuterklas zaten vond ik het zelfs stoer! Blijkbaar had ik een hele hippe naam, haha.

Later dacht ik wel eens, zucht, wat zijn het er veel. Maar echt last gehad, nee hoor. Je bent toch je eigen unieke persoontje. Dus ik zou gewoon kiezen wat jij leuk vindt en niet een 2e keuze nemen, omdat je bang bent dat het zo verloopt als mijn geschiedenis.

Succes met kiezen!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind dat soort namen heel erg mooi. Omdat wij inderdaad wel in die richting een naam wilde maar niet dat ons dochtertje straks met veel naamgenootjes in de klas zit, hebben wij gekozen voor Louise.

Ik vind dit soort namen veel mooier dan al die aparte namen.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    De top20 valt bij mij bij voorbaat al af, vind het niet zo origineel en het lijkt me niet leuk als mn kind met 3 andere Daan's, Sem's oid in de klas zit. Neemt niet weg dat ik het soms wel mooie namen vind.
    Een té aparte (zelfbedachte?) naam vind ik ook weer niets.

Het is ook nooit goed he ;)

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik zou het persoonlijk ook niet doen, risico op meerdere kindjes met dezelfde naam!

Ik zat bij 4 :confused: Mariekes in de klas! Op de middelbare school.

6. anja28

anja28 Lid

27 okt 2008
    57
    0
    0
    Wij hebben zelf ook zitten twijfelen of we een top 20 naam moesten kiezen.
    Voor een jongensnaam kwamen we telkens op namen uit die hoog in de top 20 stonden, andere namen vonden we gewoon niet mooi. In eerste instantie wilde ik niet zo'n veel voorkomende naam (een beetje het gevoel dat mensen zouden denken dat we niet zelf wat origineels konden bedenken).

Toch hebben we uiteindelijk besloten toch voor zo'n hele populaire naam te gaan (in geval van een jongetje). Wij vinden dit zelf gewoon de mooiste naam die we bedenken kunnen en persoonlijk ken ik niemand die ook zo heet (al weet ik natuurlijk dat er straks vrijwel zeker klasgenootjes zullen zijn met dezelfde naam).

Voor meisjes hadden we dit probleem niet, we vonden voor een meisje juist een naam allebei erg leuk die je weinig hoort.

Ik zou gewoon kiezen voor een naam die ik zelf erg leuk vind. Is toch jammer om je kind een minder leuke naam te geven alleen omdat die leukere naam toevallig vrij vaak gebruikt wordt.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ook een naam uit (volgens mij) de top 10. De naam die we voor een meisje hadden is wat minder populair, maar toch ook wel redelijk. In eerste instantie wilde ik liever ook geen hele populaire naam, maar mijn vriend en ik hebben nogal een andere smaak qua namen (vooral voor jongens), en Milan was echt de enige naam die we allebei mooi vonden, dus dan houdt 't snel op.

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik vind 't mooie namen! Vooral de meisjesnamen - Emma, Sophie, dat soort klassieke namen vind ik prachtig.

Maar toen een collega van de zomer beviel van een Sem, dacht ik inderdaad 'Nee he, alweer eentje..'. :(

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Nu moet ik zeggen dat ik het ook best mooie namen vind.

Maar ik zou zelf niet snel kiezen voor een naam uit de top .. Juist omdat ik ze gewoonweg te populair vind....

Maar aan de andere kant, wat boeit het ook... als je helemaal weg bent van een naam die toevallig ook populair is. Gewoon doen toch?

10. sinada

sinada Niet meer actief

De helft van de namen vind ik erg leuk, maar alles valt meteen af. Ik wil zoals meerdere niet dat er een naam een paar keer voor komt op school of in de vrienden kring ofzo.

En qua smaak hou ik van veel verschillende soorten namen.

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Die namen zijn natuurlijk niet voor niets populair, 't zijn gewoon mooie namen.. ;)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier vielen ook allen namen uit de top 10 gelijk af. En ook als ik op sites keek met namen die heel populair bleken en ze werden erg veel gegeven, viel het voor mij ook af.

Wij wilden toch een soort van 'bijzondere' naam. En ook de betekenis speelde wel een rol.
    Tja en nu hebben we een naam die toch wel (heb ik het idee) in opkomst is, maar door de spelling, altijd wel wat uniek blijft. En hoe je het ook schrijft, er zijn 4 varianten mogelijk, dus spellen moest ze het toch altijd (en dat met maar 3 letters..)

En oja; ik weet nog goed dat ik op de middelbare school met 1 naamgenoot zat en oooh wat kon ik in de stress zitten als onze naam genoemd werd voor een mondeling ofzo ;) , wie van de 2? Maar ach; dat was op zich voor ons geen reden om een naam wel of niet te nemen hoor, maar ik moest er nu wel even aan denken ;)

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Precies.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mij maakt het niet uit of een naam 'populair' is of niet, als wij hem mooi vinden dan kiezen we hem.
    Ik werk met kinderen en vind juist die bijzondere namen vreselijk, veel te gekunsteld..

15. Aura

Aura Niet meer actief

Even de top 20 opgezocht haha..
    1. Sem Sanne
    Vind sem een beetje geweest en Sanne heb ik nooit mooi gevonden.
    2 Tim Lotte
    Tim is wel leuk en vind Lotte GEWELDIG...jammer dat mijn nichtje al zo heet.
    3 Daan Julia
    Daan....MWAH en Julia vind ik altijd wel lief klinken
    4 Ruben Sophie
    Beide Mwah hoewel Sophie hoewel ik Sophie wel een mooi geschreven naam vind zeg maar.
    5 Thomas Lieke
    Beide afschuwelijk
    6 Jesse Emma
    Ook niet mijn namen
    7 Milan Anna
    Vind Milan wel leuk (voor een meisje) en Anna blijft altijd mooi
    8 Thijs Eva
    Thijs vind ik vreselijk en Eva wel leuk
    9 Lucas Lisa
    Beide leuke namen vooral Lucas vind ik wel leuk
    10 Stijn Fleur
    Stijn vind ik helemaal niks en Fleur vind ik net als Anna altijd mooi.

Ik zou mijn kind zelf nooit een top 20 naam geven maar dat vind ik iig mooier als al die Selv Geknotzelde namen....

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan voor een meisje? Daar heb ik serieus nog nooit van gehoord, wel van Mila.

17. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Milan is voor de jongens en Anna voor de meisjes ;) ( in de hele lijst staat eerst de jongensnaam en daar achter de meisjesnaam ;) )

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Toen ik de namen bedacht (lang lang geleden haha)
    Toen hoorde je ze nog amper.
    Tegenwoordig staan ze hoog in de lijsten, maar ik blijf ze gewoon super vinden.
    Sja, dan maar een populaire naam hoor :D

19. Aura

Aura Niet meer actief

Ja ik wel vind Milan sowieso een leuke naam hoor maar voor een meisje vind ik het een geweldige naam. Ik wist dat ze op rijtje stonden en dat het officieel een jongensnaam is.....maar voor een meisje vind ik het gewoon een hele stoere naam net zoiets als Tatum vind ik ook een hele stoere naam voor een meid.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja dat snap ik, maar er stond tussen haakjes achter (voor een meisje), dus vandaar mijn vraag! ;)

Ahh oké, dat kan ook natuurlijk. Ik had er zelf nog nooit van gehoord voor een meisje, maar 't klinkt idd wel stoer. Ik vind vaak jongensnamen die ook voor meisjes kunnen bij meisjes leuker, bijv. Robin. Bij een jongen vind ik dat niet zo, maar bij een meisje superleuk!

Deel Deze Pagina