2e kindje laat lang op zich wachten

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Orchidee88, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    #1 Orchidee88, 19 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2017
    Hi meiden,

Ik heb een dochter van 2,5 en we proberen al ong 1.5 jaar voor een brusje te gaan 😣. Helaas tot op heden geen geluk. Sinds september lopen we bij het ziekenhuis, alles leek in orde op een korte lf na. Daarna spontaan zwanger geworden maar helaas een miskraam in december. Nu al 3 maanden aan de utrogestan om mijn lf te verlengen. Mijn tweede helft wordt hier idd door verlengd maar helaas nog geen zwangerschap. Ik merk dat ik het lastig vind, het leeftijdsverschil wordt groter en het verlangen ook. Mensen om je heen die zwanger worden....moeilijk moeilijk

Zijn er meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten en mee willen kletsen?

2. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Hoi Orchidee,

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Wij zijn nu 13 maanden bezig voor een 2e kindje, vrijdag ga ik testen en anders gaan we ronde 14 in. Ik gebruik ook utrogestan. Wachten duurt lang pff!

3. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Hi babydream,

Wat vervelend he dat lange wachten🙁! Ik ga heel hard duimen voor je dat het raak is. Nog even spannend voor jou dus..

Gebruik je ook utro om je lf te verlengen? Hoe oud is jullie eerste kindje?

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde....zoontje van nu 2,5 en nu in ronde 15 ongeveer voor een tweede kindje.....inmiddels al een currettage gehad (juni 2016) en daarna nog 3 keer een tuurstreepje gehad die op nod weer negatief was helaas.

Afgelopen vrijdag voor een eerste gesprek in het ziekenhuis geweest bij mijn gyn en 9 buisjes bloed afgenomen voor allerlei onderzoeken. 13 april weer vervolg afspraak voor uitslagen bloedonderzoeken. Week ervoor moet ik op dag 2 of 3 van mijn nieuwe cyclus (nod huidige cyclus is 5 april namelijk) ook nog bloedprikken voor nog weer andere waarden.

Vanmorgen een smiley op mijn ovulatietest :D, dus hopelijk deze maand raak, maar gok er niet al te veel op.....(iets met behaalde resultaten in het verleden haha)..... Maar goed, frustrerend is het al met al wel....zeker omdat ik inmiddels 39 ben en er zelf ook niet jonger op wordt ;).

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hi babydream en Sandra, ook nog steeds geen geluk? Bah, wat duurt het toch lang allemaal he. Ik klets ook maar even mee.

Hier ook aan de utro, al sinds augustus en het helpt wel alleen levert het niets op :x. Wij zijn ondertussen een stapje verder en mogen beginnen met menopur en pregnyl spuiten. Dat vind ik lastig maar goed, ik ben het wachten nu ook wel zat na 14 maanden.

Rot is dat he, dat het zo lang duurt. En idd, dat leeftijdsverschil wordt ook maar groter en groter.

We hebben deze ronde nog 1 kans voordat het spuiten begint, zit nu rond eisprong :).

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland

Ha, we gaan nog steeds gelijk op.....ik zit nu ook rond mijn eisprong....vanmorgen smiley....:).....hoop nu toch wel echt een keer dat het raak is hoor....begin het wachten echt spuugzat te worden haha

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Haha, ja dat dacht ik ook :). Nou he! Schiet op, we zijn heus leuk genoeg voor jullie hoor, niet zo kieskeurig daar in de babyzieltjesmenigte!

Zou toch fijn zijn als het gewoon toch nog op de valreep lukt he, zonder al die medische toestanden.

Ik zat van het weekend in de auto met onze zoon, ineens werd ik zo verdrietig. Wat als hij nooit een broertje of zusje krijgt? Maar goed, we houden hoop en ik geloof ook heus dat het gaat komen. Het vergt alleen geduld. Heeel veel geduld.

8. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Sandra en Kris,

Gezellig dat jullie mee komen kletsen 🤗.
    78Sandra ook een miskraam gehad, pff heftig he...denk je eindelijk zwanger te zijn 😓. Bij mij kwam het gelukkig via de natuurlijke manier op gang. En dan wel streepjes voor je nod, maar toch ongesteld! Heftig hoor. Mijn dochter is van 9/9 grappig 😁

Kris81 ik hev ook het idee dat het wel werkt qua verlengen van mijn lf maar verder niet...😣 waarvoor zijn de menopur en pregnyl? Hoe oud is jullie kindje?

Spannend rond de eisprong dames! Zet hem op haha 🤗

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou, dat had ik laatst ook een keer....lijkt me sneu als hij daardoor enigst kind wordt. We hadden vorige week ons kleine nichtje van 7 maanden een paar uurtjes hier omdat we even moesten oppassen op haar en hij was zo lief voor en gaf haar al zijn autootjes....zo lief....

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, ik was zo blij dat het toch binnen een half jaar gelukt was....bleek het een leeg vruchtzakje te zijn...grrr...voordat ik zwanger werd van mijn zoontje ook al een keer gehad....en gezien mijn leeftijd heb ik geen zin om te wachten tot het natuurlijk afkomt, dus vandaar currettage.

Ja die streepjes erg frustrerend....

Haha, grappig idd van je dochtertje...9/9....en mijn zoontje 8/8..... Leuk zijn ze he die eigenwijze peutertjes van 2,5 :D

11. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Een miskraam is mij gelukkig nog bespaard gebleven, behalve in augustus, toen zag ik positieve testen nadat ik ongesteld geweest was. Dat was een raar verhaal maar kwam ik ook alleen achter omdat ik steeds licht bleef vloeien na menstruatie en een test deed, dus dat tel ik niet als een mk.

Onze zoon is ook van 8/8 :).

De menopur gaat hopelijk zorgen voor een goede eisprong en daarmee ook een fatsoenlijke lf. Daar moet ik mee beginnen op cd 3 en dan gemiddeld 10-12 dagen. Ze monitoren het dan via echo's en als het bijna zover is moet ik pregnyl spuiten om eisprong op te wekken. Ik hoef dan waarschijnlijk ook geen utro meer, omdat de menopur al zorgt voor een veel betere hormoonbalans. Hoop ik. Moet nog wel bloedprikken dan maar ik hoop dat het dan goed zit en ik niet de hele maand vol zit met hormonen...

En al die zwangeren om je heen zijn idd moeilijk. Ik was vrijdag ergens, met zwangere vriendinnen en iemand zei, goh allemaal leuk zwanger, zij zwanger, zij zwanger en jij? Oh ik zie het al, niet zwanger. Nee muts, ik niet (insert vuist smiley). Pff, ok, mag ook blij zijn dat ik er kennelijk niet zwanger uit zie maar toch :D.

12. Baby dream

Hey Kris en Sandra! Nee hier ook nog geen geluk. Deze maand was lichaam ook best van slag, schijnbaar beste opsodemieter gehad van de eerste ronde utro. Vrijdag testdag! En volgende ronde weer vanaf cd 3 echo's. Bij weer lange cyclus krijg ik waarschijnlijk Clomid.

Kris spannend zeg die hormonen.. en idd wat hebben sommigen van die klungelige opmerkingen hè.. grrrr...

Hier ook een miskraam gehad met 6 weken maar dat was vóór mijn eerste kindje.

@ orchidee; ja ik gebruik het ook om mijn lf te verlengen. Mijn progesteron bleef steeds heel laag.. Dus nu met utro gaat t beter.

13. Baby dream

Precies dit. Zooo lastig. Ik krijg het soms ook spaansbenauwd dat het misschien wel nooit gaat lukken.. leeftijdsverschil wordt ook steeds meer.. :(

14. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Wat grappig Kris81 ook zo n leuke datum 😄.
    Pittig hoor, ik heb het idd ff gegoogled.
    Ik hoop echt dat je dit niet meer nodig hebt!!
    En die opmerking daar zit je dan echt niet op te wachten he :x

Sandra idd lastig dat je leeftijd ook meespeelt, dat is hier gelukkig niet zo. Ik ben 28, dat is wel mijn voordeel alleen merk ik dat niet :(

Door de miskraam in december gaat het ziekenhuis tot december niets doen omdat ik bewezen heb dat ik zwanger kan worden ....ook zo frustrerend!!

Hier hetzelfde gevoel, ik gun het mijn dochter ook gewoon zo. Ze is zo druk met het verzorgen can haar poppen. En ook met de babies van vriendinneb, ze is zoooo lief en zo voorzichtig!!

Ik hoop echt dat wij binnenkort ook zwanger zijn!!!

15. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Spannend Babydream, kun je je zo lang beheersen of heb je er al een testje tegenaan gegooid?

Nou, lekker dan... nog een jaar zelf aanrommelen... scheelt idd dat je je leeftijd mee hebt, dus er is tijd, maar dat neemt het gevoel niet weg, ik denk dat de wens bij iedereen even groot is, of je nu jonger bent of ouder. Ik vind mijn leeftijd ook al eng.

16. Baby dream

Dat hoop ik ook Orchidee, dat we allemaal maar snel zwanger mogen worden. Wat stom dat ze je zo laten aanmodderen.

Kris nee nog niet getest. Doe het morgenavond. Moet morgen vroeg op en de hele dag werken en wil ook niet in de ochtend testen als mijn zoontje er bij is. Moet atijd ff tot mezelf komen na weer zo'n stomme witte test, doe dat dus liever als zoonlief op bed ligt en vriendlief ook thuis is. Kan ik ff uitjanken en daarna met een bak popcorn een film kijken ofzo;)

17. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

27 okt 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Ja idd stom maar ja hopelijk duurt het niet zolang...
    Baby dream, spannend zeg. Heb je symptomen?

Ik hoor goede verhalen over die teunisbloemolie, zal dat wat zijn?
    Ik zit te twijfelen om dat eens een maand te gebruiken ipv utro.
    Maar ben dan aan de ene kant ook bang dat ik een maand weg gooi..pff wanhopig word je ervan he 😣

18. Baby dream

Orchidee, nee geen symptomen alleen moe. Gevoelige borsten zijn alweer weg.
    Je bedoelt denk ik tarwekiemolie? Dit neem je ná je ei en teunisbloemolie ervoor. Ik heb geen ervaring met teunisbloem, wel met tarwekiem. Ik heb dat eens een maand geprobeerd na ei en kreeg er zelfs een dag te vroeg bruinverlies van. Mijn lf werd dus zelfs iets korter mét dan zonder tarwekiem. Ik zou dus sowieso mooi de utro houden hoor! ;)

19. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik zou ook bij de utro blijven, verder geen ervaring met die olieen.

Spannend Babydream, hopelijk een mooie test! Dat je zo lang kan wachten :D.

20. Baby dream

Negatief :( pfff f*ck it!! :( Moed zakt steeds verder in mn schoenen.

Deel Deze Pagina