Herkent iemand dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maaike87, 7 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike87

Maaike87 Actief lid

23 sep 2015
    490
    496
    63
    Ik ben al een tijd stille meelezer, maar nu ben ik toch wel erg benieuwd naar ervaringen van anderen..

Deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt vanwege lange en onregelmatige cyclussen en was benieuwd of ik zo mijn eisprong kon vinden.
    Zondagochtend (op cd 18) leek de test positief, maar wel pas na een half uur of 3 kwartier (heb er helaas geen foto’s van). Hierna nog wel doorgetest maar die waren veel lichter. Door omstandigheden hebben we pas maandagavond seks gehad, de dagen daarvoor niet.
    Dinsdagmiddag kreeg ik bruine afscheiding. Ik dacht een ovulatiebloeding? Echter ik blijf nu bruine afscheiding hebben, alleen bij afvegen, heb geen inlegkruisje of tampon nodig. Dus vandaag de 4e dag. Kan een ovulatiebloeding zo lang duren?
    Vandaag zit ik op cd 23, zou het zin hebben om door te blijven testen?

Ben benieuwd of iemand dit herkent!

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.984
    18.778
    113
    Vrouw
    Hoe vaak per dag heb je getest en met welke ovulatietesten?
    Mijn ervaring is dat de ovu testen van zwanger &kids (die groene dipsticks) wat langer de tijd nodig hebben om goed en duidelijk te worden dus dat kan wel.
    En van je afscheiding.. lastig te zeggen.. kan een ovulatie bloeding zijn, maar kan ook zijn dat je progesteron gehalte te laag is..
    Heb je dit vaker gehad en hoe zijn je andere cyclussen geweest?

3. Maaike87

Maaike87 Actief lid

23 sep 2015
    490
    496
    63
    Bedankt voor je reactie!
    Ik heb zwanger&kids dipsticks gebruikt, ben dus nog wel blijven doortesten maar ze blijven nu erg licht. Vanmorgen nog wel getest maar vanavond niet meer omdat ik uit eten ben geweest.
    Die van zondag was na 30-45 minuten wel net zo donker (of net iets donkerder) dan de controlestreep.Twijfel dus of ik die nu als positief kan beschouwen..
    Ik heb 2x per dag getest, ‘s ochtends met 2e urine en ‘s avonds met zo weinig mogelijk drinken daarvoor.

Heb nog nooit eerder bruine afscheiding gehad. Mijn cyclussen waren 42-36-38-45-40-37. Weet dat ik alleen maar kan afwachten.. Wist niet dat het ook met progesteron te maken kon hebben!

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.984
    18.778
    113
    Vrouw
    Het kan echt vanalles zijn. Maar een ovulatiebloeding is misschien wel het meest voor de hand liggend, al is het dan vreemd dat je die bruine afscheiding blijft houden.. maar hoeft niet te betekenen dat dit iedere cyclus zo gaat zijn

5. Maaike87

Maaike87 Actief lid

23 sep 2015
    490
    496
    63
    Ja hè, vind ook dat die afscheiding lang duurt. Vandaag nog steeds dus nu de 5e dag.. Hopelijk is het een (lange) ovulatiebloeding en is mijn eitje gewoon gesprongen dus maar wachten!

6. Maaike87

Maaike87 Actief lid

23 sep 2015
    490
    496
    63
    Daar ben ik weer.. Ik heb uiteindelijk ongeveer een week bruine afscheiding gehad (t/m cd 27) en lichte ovulatietesten. Zaterdagochtend een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief.
    Vanmorgen in een opwelling een ovulatietest gedaan en deze is tot mijn verbazing meteen positief! (Zie foto)
    Kan het zijn dat het bruinverlies dus betekende dat mijn progesteron te laag was en dat het eitje nooit is gesprongen en nu dus wel? Snap er niets meer van.. Zit op cd 33 vandaag.

Bijgevoegde bestanden:

7. Maaike87

Maaike87 Actief lid

23 sep 2015
    490
    496
    63
    Merkte de afgelopen dagen trouwens ook dat ik rekbaar slijm had, dus misschien toch een hele late eisprong?

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik denk idd dat je eigenlijk er nu aankomt. Ook in combinatie met je afscheiding.

Deel Deze Pagina