nog 1 auto vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Pompeltje, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke auto zouden jullie kiezen?

1. Citroen xsara picasso

2. chevrolet tacuma

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, we hebben onze keuze laten vallen (autos die we kunnen betalen)
    op een citroen xsara picasso (lpg-g3)
    of chevrolet tacuma (lpg-g3)

iemand ervaring met 1 van deze autos?
    de voor en nadelen?

en voor welke zouden jullie kiezen als je uit 1 van de 2 moest kiezen;)

bedankt alvast

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij hebben de citroën Picasso. Wij zijn er erg tevreden over. Grote kofferbak, kan echt van alles in. Je kan er 3 autostoeltjes in kwijt en de beenruimte is ook groot. Mijn man is vrij lang en die heeft dat wel nodig.

3. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    En met onderhoud? Dure kosten toevallig al aan gehad?

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Mijn lesauto twee jaar geleden was een Xsara Picasso en ik vond het een prettige auto, omdat je wat hoger zit en daardoor goed overzicht hebt op het andere verkeer en de weg.
    Bij die van mij stond de snelheid die ik reed ook in digitale cijfers vrij prominent op het dashboard. Vond ik ook fijn, want als je wat hoger zit, heb je minder snel door dat je hard rijdt, dus het was goed dat m'n snelheid precies in het zicht stond.

In ons eigen oude Starletje moet ik door het stuur heen kijken om m'n snelheid te zien. Vond ik lastiger.

Maar ik heb geen idee hoe die Chevrolet eruit ziet, dus een vergelijking maken, kan ik niet...

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Houd er rekening mee dat bijna altijd problemen zijn met franse auto's en LPG. Wij wilden ook een Citroen dat lpg had. Alles nagevraagd enz.. blijkt dat er heel veel problemen zijn met de combinatie franse auto's en LPG. Weet even niet meer zo goed hoe het precies in elkaar zat maar wel dat er erg veel kosten bij komen kijken dan ;)

6. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    zou voor de chevrolet gaan... franse autos hebben niet mijn voorkeur ivm reparaties ed... daarbij vind ik de chevrolet ook mooier! beetje hipper.. :)

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Tot nu toe nog niet. Wel de gewone kosten zoals banden vervangen en na 10 jaar moesten we de distributieriem vervangen, omdat die anders te oud werd en kans op breken.

8. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de antwoorden nu al.

Franse auto hebben we nu ook (peugeot) dus dat is ons probleem niet echt. We moeten nu gewoon een andere auto omdat de 3e eraan komt en dus 3 losse stoelen achterin moeten.

Voordeel van de Citroen = 12 maanden bovag garantie (bij dealer dan gekocht van de citroen)
    voordel tacuma = mooier model en minder elektronica

vandaar onze twijfel. Ook is de citroen groter dan de tacuma.
    Maar de Tacuma is van uiterlijk een stuk mooier.

Pffff altijd lastig een andere auto....

maar tot nu toe al bedankt voor de reacties meerdere reacties altijd welkom.

9. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Een vriendin van mij heeft de xsara picasso en ook 3 kids. Hij is ideaal! Ook qua onderhoud heb ik haar nooit horen klagen. Je zit lekker hoog en hij rijdt ook prettig en de kids hebben achterin ook genoeg ruimte. En in de kofferbak kun je ontzettend veel stoppen!

En het uiterlijk van een auto heeft mij persoonlijk nooit echt geboeid dus daar kan ik ook niet echt een antwoord op geven ;)

(wij hebben trouwens een Prius en 3 kleine kids achterin. Vind ik ook super! En lekker goedkoop qua benzine omdat er elektromotor in zit)

10. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Wij hebben ze toevallig allebei gehad. Alleen de benzine versie. Maar ik vond de citroen vele malen fijner als de chevrolet. We hadden eerst de citroen en omdat die total loss was gereden hebben we toen een chevrolet gekocht. Die is er na een jaar weer uit gegaan en we hebben nu weer wat anders. Wij vonden de ruimte in de citroen en de hoge zit fijner dan de chrevrolet.

Deel Deze Pagina