zwanger en nachtdienst

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by -, Aug 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Volgens de dokter maakt het niet uit, maar graag hoor ik jullie mening.
    Zal ik stoppen met nachtdiensten draaien of zal ik doorgaan.

Mn week als ik doorga: Nacht, Nacht, vrij, vrij, vroeg (6.30 beginnen), Nacht, vroeg, vroeg...

Doodvermoeiend, ook als ik niet zwanger ben...

Wat is wijsheid.....

( o ja, als ik wil mag ik er zo mee stoppen, geen probleem)

2. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik bereken dat je nu 6weken zwanger bent?
    ik werk alleen in de nacht en ik merk ook dat het vermoeiender is mijn vk zegt ook steeds dat het mijn eigen verantwoording is om in de nacht te werken.
    Maar ik zou zeggen als het gaat en je vindt het niet vervelend en je slaapt goed waarom niet je moet alleen extra goed naar je lichaam luiteren zo had ik v/d week na 7 nachten werken in mijn eerste slaapnacht last van harde buiken en mijn vk zij dat mijn ichaam en baby nu er gewend aan waren dat er in de nacht activiteieten aan de gang waren, een nadeel van in de nacht werken is ook dat je als het echt niet gaat niet naar huis kan want je kan moeilijk om 4 uur iemand oproepen.

Ik zeg het nog maar eens luister heel goed naar je lichaam en je verstand en je voelt zelf wel of het gaat en als het gaat waarom niet?

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Luister naar je lichaam, zou ik zeggen. Zolang het gaat, gaat het. Gaat het niet langer, dan stop je met je nachtdiensten. Want als je zwanger bent hoef je die niet te draaien volgens de arbeidstijdenwet.

4. Niet meer actief

Ja ben idd 6 weken zwanger!

Het is zo moeilijk, de eerste 2 zijn geen probleem, maar die ene tussen die vroege in des te meer.
    Ik denk dat ik ook die nacht wil overslaan...

Van de week viel ik gewoon in slaap, pffffffff, wat was ik moe zeg! En idd, om 4 uur ga je niet iemand bellen of ie het voor je overneemt, moeilijk, moeilijk...

5. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij mij is het ook niet de dag dat uit de nacht kom geen probleem maar de dag erna ben ik echt brak, vaak ga ik de dag daarna ook naar bed in de middag even bij tanken maar doe ik het de dag na de nachtdienst dan kom ik nooit meer terug in mijn dag ritme.
    Voor jou is het nog zwaarder omdat je ook overdag werkt en je steeds moet omschakelen van nachtwerk en vroeg opstaan.
    Misschien is het nu wel fijner voor je om alleen overdag te werken zodat je maar 1 ritme hebt om te moeten volhouden.
    Zit er trouwens wel 36 uur tussen je diensten in want volgens mij moet je na de nachtdienst 36 uur vrij zijn?!?

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt met nachtdiensten draaien. De dag erna was ik inderdaad ook echt brak en ik was al extra moe door de zwangerschap.

7. Niet meer actief

het is dacht ik binnen de gezondheidszorg zo dat je geen nachtdiensten meer hoeft te draaien zodra je werk op de hoogte is van je zwangerschap

het is zelfs zo dat je tot 6 maanden na de bevalling geen nachtdienst hoeft te draaien.Dit mag alleen als de werkgever aannemelijk kan maken dat dit redelijkerwijs niet van hem verwacht kan worden
    staat in Arbeidstijdenwet art.4.5

8. Niet meer actief

Nee die zit er niet, er zit geeneens 24 uur tussen die ene nacht en die vroege, dat breekt me nu ook op! Ik zal vd week toch eens voorzichtig gaan vertellen dat ik zwanger ben (want dat weten ze ook nog niet) en dat ik die ene nachtdienst niet meer wil draaien...

Kijken wat de reactie is...

9. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    succes ermee en sla je cao er even opna wantbij sommige gaat dat geen nachtdienst meer draaien pas op als je 12 weken zwanger bent en kijk gelijk in je cao na hoeveel er bij jullie tussen de nachten en dag moet zitten. anders sta je misschien ook zo met je mond vol tanden.

10. Niet meer actief

Ja dat is een goed plan! Dank je wel!!

11. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    ikzelf ben nu gestopt met nachtdiensten ik viel gewoon in slaap nou en dat kan natuurlijk niet
    werken nu alleen nog avonden

12. Niet meer actief

Ik heb het trouwens uitgezocht en ik kan pas na 12 weken de extra nacht gaan skippen en pas na 5 ! maanden die andere 2.

Ik had dinsdag op woensdag nacht en ik ben nogsteeds gesloopt... ik baal...

13. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik ben nu bijna 18 weken zwanger en draai nog alle diensten, het gaat nu nog goed, maar je moet idd naar je lichaam luisteren als je het te zwaar en vermoeiend vind worden moet je het niet meer doen.

14. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik ben nu 50% gaan werken dus 3 nachten werken 3 dagen ziekte wet. en kijkenof dit beter gaat, het was ook moeilijk wakker blijven maar vooral het terug schakelen is een probleem.

Share This Page