Oma komt eten....

Discussie in 'De lounge' gestart door Sallie, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Vanavond komen mijn opa en oma eten. Heel gezellig en ze verheugen zich er al ecgr op. Het 'probleem' is alleen dat mijn oma niks mag wat vet of gekruid is. Thuis eet ze altijd aardappels, groente en vlees maar ik wil eigenlijk ook eens wat anders voor haar maken. Ik denk wel dat ik apart ga koken, zodat wij ook iets lekkers eten. Hebben jullie ideetjes want ik weet het echt niet! Bakken in margarine mag, maar olijfolie, knoflook en al dat soort dingen niet. Dus ook geen room enz. Ik hoop op wat inspiratie! ;). Na het lezen van het lasagne topic denk ik dat ik lekkere lasagne voor de rest maak, dat is makkelijk voor te bereiden...

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Volgens mij blijft er dan weinig over?!
    Moeilijk. Gebakken aardappelen, verschillende groentes misschien?

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

spaghetti hoeft toch niet vet te zijn?

mager rundergehakt, kun je bakken in een anti aanbakpan.
    pot tomatensaus erover heen en klaar. kun je een portie uithalen voor haar en dan evt kruiden voor de rest. salade erbij maken en klaar.

4. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Of lasagnette met lekkere komkommersalade erbij

5. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Een ovenschotel.. toch aardappels en groente, maar net even anders

6. Koon

Koon Niet meer actief

Je oma komt eten en jij gaat voor de rest apart koken? Of begrijp ik het nu verkeerd. Als het zo is dan vind ik dat verre van gastvrij.
    Ik zou iets maken wat ze gewend is, dat aparte eten vinden onze opa's en oma's niet eens lekker.
    En als er iemand komt eten die speciale dieetwensen heeft, dan maak ik iets voor iedereen samen. Jammer dan dat wij dat zelf iets minder lekker vinden.

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Opa en oma komen samen. Opa eet altijd met het dieet van oma mee en is juist gek op iets anders maar kan dat thuis nooit eten. Vandaar dat ik appart kook, dus minder egoïstisch dan dat jij denkt ;).

De rest, hartstikke bedankt voor het meedenken! Gooi het zo even in de groep... Ik dacht ook nog aan gepofte aardappel....

8. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Het is aspergetijd!!!! en dat is natuurlijk heerlijk! maak je er een lekkere rollade uit de oven bij, kroeltjes, gekookt eitje, plakje goede ham...ik zeg smullen!!!! en als margarine wel mag, dan kun je dus zelf de botersaus maken (een roux) ik zeg eet smakelijk!

9. Loe

Loe Niet meer actief

Ja wat Lillian zegt: perfect!!

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Gevulde paprika met rundergehakt?
    Gehakt bakken in een anti aanbaklaag, zonder boter of olie dus, en dan paprika vullen met het gehakt en deze koken in een laagje water en erbij wat rijst of aardappelen.

11. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik had ooit ook een oma die geheel vetvrij at.
    Wij maakte altijd vetarme rollade , pofaardappeltjes met verse peterselie (na het poffen) en groente.

12. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Zat ook al aan asperges te denken. Daar kun je ook een heerlijke salade van maken. Ei erbij en idd voor de liefhebber de boterjus.
    Je kunt er ook lekker stokbrood bij doen.

Deel Deze Pagina