Vanavond komen mijn opa en oma eten. Heel gezellig en ze verheugen zich er al ecgr op. Het 'probleem' is alleen dat mijn oma niks mag wat vet of gekruid is. Thuis eet ze altijd aardappels, groente en vlees maar ik wil eigenlijk ook eens wat anders voor haar maken. Ik denk wel dat ik apart ga koken, zodat wij ook iets lekkers eten. Hebben jullie ideetjes want ik weet het echt niet! Bakken in margarine mag, maar olijfolie, knoflook en al dat soort dingen niet. Dus ook geen room enz. Ik hoop op wat inspiratie! . Na het lezen van het lasagne topic denk ik dat ik lekkere lasagne voor de rest maak, dat is makkelijk voor te bereiden...
Volgens mij blijft er dan weinig over?! Moeilijk. Gebakken aardappelen, verschillende groentes misschien?
spaghetti hoeft toch niet vet te zijn? mager rundergehakt, kun je bakken in een anti aanbakpan. pot tomatensaus erover heen en klaar. kun je een portie uithalen voor haar en dan evt kruiden voor de rest. salade erbij maken en klaar.
Je oma komt eten en jij gaat voor de rest apart koken? Of begrijp ik het nu verkeerd. Als het zo is dan vind ik dat verre van gastvrij. Ik zou iets maken wat ze gewend is, dat aparte eten vinden onze opa's en oma's niet eens lekker. En als er iemand komt eten die speciale dieetwensen heeft, dan maak ik iets voor iedereen samen. Jammer dan dat wij dat zelf iets minder lekker vinden.
Opa en oma komen samen. Opa eet altijd met het dieet van oma mee en is juist gek op iets anders maar kan dat thuis nooit eten. Vandaar dat ik appart kook, dus minder egoïstisch dan dat jij denkt . De rest, hartstikke bedankt voor het meedenken! Gooi het zo even in de groep... Ik dacht ook nog aan gepofte aardappel....
Het is aspergetijd!!!! en dat is natuurlijk heerlijk! maak je er een lekkere rollade uit de oven bij, kroeltjes, gekookt eitje, plakje goede ham...ik zeg smullen!!!! en als margarine wel mag, dan kun je dus zelf de botersaus maken (een roux) ik zeg eet smakelijk!
Gevulde paprika met rundergehakt? Gehakt bakken in een anti aanbaklaag, zonder boter of olie dus, en dan paprika vullen met het gehakt en deze koken in een laagje water en erbij wat rijst of aardappelen.
Ik had ooit ook een oma die geheel vetvrij at. Wij maakte altijd vetarme rollade , pofaardappeltjes met verse peterselie (na het poffen) en groente.
Zat ook al aan asperges te denken. Daar kun je ook een heerlijke salade van maken. Ei erbij en idd voor de liefhebber de boterjus. Je kunt er ook lekker stokbrood bij doen.