PCOS en puistjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Featherr, 6 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.137
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen.
    Hier is 2 maanden geleden PCOS vast gesteld maar ik heb sinds ik gestopt ben met de pil gigantisch last van puistjes. En overbeharing trouwens, yay ;)
    De overbeharing kan ik nog weg epileren, een snor en baard vind ik bij een vrouw toch minder sexy als bij een man.

Maar de puistjes.. Ik reinig mijn gezicht al, smeer er al zalf op voor een onrustige huid maar helemaal niks helpt. Ik lijk wel een puber van een jaar of 14 en ik ben het zat. Medicijnen ertegen mag ik niet want dat is slecht als je zwanger wil raken.

Ik weet niet of dit er nog mee doet maar ik ben helaas gezegend met genoeg eitjes voor 3 levens. Heb onwijs grote eierstokken, zo erg dat de arts 'WOW :$' zei toen ze ze zag op de echo en de tweede arts zei: 'Je kunt zo in onze tekstboeken.'
    Ze zijn ongeveer 4x zo groot als bij een normaal gezond iemand en 2x zo groot als bij iemand die PCOS heeft.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hmm, de acné ken ik. Smeerde eigenlijk altijd 2x per dag antibiotica crème maar sinds de behandelingen ben ik daarmee gestopt. Heb nu zo'n lotion, Inderm, die mag gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Lotion om 2x te deppen (is eigenlijk bijna pure alcohol ;)). Via de dermatoloog. Helpt wel goed!

3. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ik had ook direct weer erge last van puistjes.
    Verschrikkelijk. Toen ik eindelijk ongesteld werd na de pil werd het minder en had ik het vooral rond de eisprong.
    Tijdens m'n 10wkn zwangerschap was het hoogtepunt bereikt.
    Zag er werkelijk niet uit!
    Helaas ben ik niet meer zwanger maar de puistjes heb ik nog.
    Word wel weer steeds minder..
    Ik gebruik de normaderm lijn van vichy en heb
    Toen ik stopte met de pil ook om inderm gevraagd.
    Word wel wat rustiger maar probleem zit natuurlijk in de hormonen..
    Valt weinig aan te smeren. (Heb overigens geen PCOS)
    Drastisch minder suiker eten hielp toen goed.
    Al met al werd ik er ook ERG onzeker van!! Sterkte..
    Weet hoe vervelend het is. Al hoop ik heel gauw er weer 9mnd als een
    puistjes monster bij te lopen.

4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.137
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is dat alleen via de dermatoloog of zou ik dat ook bij de fertiarts kunnen vragen. Ik ga er eens om vragen! Thnx.

Vreselijk hé appelsientje. Ik hoop voor je dat dat ook snel gebeurt ;)

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee dat is echt via de Dermatoloog. Metronidazol, tretinoïne en vitamine A zuur mag nu gewoon niet. Ik heb een hele tijd een combinatie van de twee eerstgenoemden gehad en dat hielp erg goed (ja wat wil je, 6 tot 8 weken een dubbele antibiotica kuur). Maar de Inderm werkt wel degelijk, al is het hormonaal (dat zijn puistjes of acné vaak).
    Daarnaast gebruikte ik de Normaderm van Vichy en die nachtcrème is echt super goed. De dagcrème vond ik niet fijn, gebruik nu de Slow age van vichy en dat werkt wel. :)

6. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ik heb de inderm via de huisarts!
    Op recept uiteraard.. maar kan gewoon via de huisarts.

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je voeding kan veel invloed hebben op je hormonen, zéker bij pcos. Als je dit wat aanpast (minder vet en suiker) dan kan dit flink schelen.

8. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Wat grappig dat je ook de normaderm gebruikt.
    Ik heb de scrub en miccelair?!water of zoiets..
    De dagcreme vind ik ook niet fijn.. meer pukkels.
    De slow age? Ken ik niet. Misschien ook iets voor mij.. ik smeer nu geen dagcreme.
    Heb overigens ook de bb-Cream van normaderm. Foundation smeet alles meteen dicht.
    Heb vooral de kaaklijn en hals nu last.. verschrikkelijk.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ik haal het nu ook gewoon via de huisarts maar ik was (ben dit nog steeds) onder behandeling bij de dermatoloog, vandaar de eerste keer via haar ;)

Qua poeder / make-up: geen foundation of smerige BB / CC / whatever crème op mijn gezicht hoor.
    Ik gebruik de losse poeder van Chanel (Vitalumière). Kost idd wat, maar ik doe hier echt 2 jaar mee ofzo en dit is het enige wat er natuurlijk uit ziet en waar mijn huid niet van gaat jeuken.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat bij mij trouwens serieus helpt: minder zuivel.
    Maar laat ik nou echt een enorme kwark / vla / toetjesfan zijn...

11. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier nog 1 met enorm slechte huid..
    Sinds ik met dci en andere supplementen ben begonnen is het heel veel minder..
    ik gebruik creme, tonic enz van louis widmer.

Deel Deze Pagina