Definitieve berekening kinderopvang toeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Liminous, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al aangeeft hebben wij vandaag de definitieve berekening ontvangen. Ik vroeg me alleen iets af.

Volgens mijn eigen gegevens hebben we teveel toeslag ontvangen en zouden we iets terug moeten betalen. Alleen nu krijgen we dus geld terug volgens hun berekening omdat we te weinig ontvangen zouden hebben.

Mijn vraag is dus: Kunnen ze op een definitieve berekening nog terugkomen of staat deze daadwerkelijk vast?

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Definitief is definitief.
    Ik denk dat je zelf een rekenfoutje heb gemaakt.
    die van de belastingdienst zijn over het algemeen akelig nauwkeurig ;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Ze kunnen op een definitieve volgens mij alleen nog terugkomen als ze kunnen bewijzen dat jullie doelbewust verkeerde dingen hebben ingevuld en dan ook nog niet zomaar. Gewoon een lekker meevallertje dus joh.

4. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ze mogen er helaas wel op terug komen wanneer er achteraf 'nieuwe feiten' zijn waardoor je berekening anders uitvalt. Nieuwe feiten zijn feiten die de BD eerst nog niet wist maar waardoor de berekening uiteindelijk wel anders is dan op de berekening.

Overigens heb ik vorig jaar meegemaakt dat het leek alsof ik geld terug kreeg maar dat was feitelijk niet zo. In de berekening die ik kreeg was een foute aanslag meegenomen (waarin stond dat ik. Lest betalen) maar die ik nog niet had ontvangen. Door verrekening wat ik daadwerkelijk had ontvangen, wat op de nog niet ontvangen aanslag stond en de nieuwe aanslag kwam het saldo op 0,00 uit. Lekker verwarrend he.... De Belastingdienst ;)

5. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    jawel.. er is ook zoiets als een 'herziene definitieve berekening'..
    erg lulllig, maar het kan wel gebeuren..

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik dacht dat definitief definitief was
    ik zit in zo'n zelfde situatie en ik zeg niets, wacht gewoon af.

7. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maar hebben ze voor de definitieve berekening al wel de gegevens van het gastouderbureau of kinderdagverblijf meegenomen (de jaaropgave) of kijken ze alleen maar naar wat je zelf hebt ingevuld?

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Even kijken naar wat ze als verzamelinkomen hebben genomen.
    Mogelijk heb jij gerekend met een ander inkomen, je bruto inkomen zonder aftrekposten. Dat kan een behoorlijk verschil maken.

Definitief is het als er ook niets meer verandert in je verzamelinkomen. Als dat wijzigt, dan kunnen ze de toeslag volgens mij ook weer herberekenen.

Ik zou dus het verzamelinkomen checken waarmee ze de toeslag berekend hebben.

Deel Deze Pagina