Zoals de titel al aangeeft hebben wij vandaag de definitieve berekening ontvangen. Ik vroeg me alleen iets af. Volgens mijn eigen gegevens hebben we teveel toeslag ontvangen en zouden we iets terug moeten betalen. Alleen nu krijgen we dus geld terug volgens hun berekening omdat we te weinig ontvangen zouden hebben. Mijn vraag is dus: Kunnen ze op een definitieve berekening nog terugkomen of staat deze daadwerkelijk vast?
Definitief is definitief. Ik denk dat je zelf een rekenfoutje heb gemaakt. die van de belastingdienst zijn over het algemeen akelig nauwkeurig
Ze kunnen op een definitieve volgens mij alleen nog terugkomen als ze kunnen bewijzen dat jullie doelbewust verkeerde dingen hebben ingevuld en dan ook nog niet zomaar. Gewoon een lekker meevallertje dus joh.
Ze mogen er helaas wel op terug komen wanneer er achteraf 'nieuwe feiten' zijn waardoor je berekening anders uitvalt. Nieuwe feiten zijn feiten die de BD eerst nog niet wist maar waardoor de berekening uiteindelijk wel anders is dan op de berekening. Overigens heb ik vorig jaar meegemaakt dat het leek alsof ik geld terug kreeg maar dat was feitelijk niet zo. In de berekening die ik kreeg was een foute aanslag meegenomen (waarin stond dat ik. Lest betalen) maar die ik nog niet had ontvangen. Door verrekening wat ik daadwerkelijk had ontvangen, wat op de nog niet ontvangen aanslag stond en de nieuwe aanslag kwam het saldo op 0,00 uit. Lekker verwarrend he.... De Belastingdienst
jawel.. er is ook zoiets als een 'herziene definitieve berekening'.. erg lulllig, maar het kan wel gebeuren..
Ik dacht dat definitief definitief was ik zit in zo'n zelfde situatie en ik zeg niets, wacht gewoon af.
Maar hebben ze voor de definitieve berekening al wel de gegevens van het gastouderbureau of kinderdagverblijf meegenomen (de jaaropgave) of kijken ze alleen maar naar wat je zelf hebt ingevuld?
Even kijken naar wat ze als verzamelinkomen hebben genomen. Mogelijk heb jij gerekend met een ander inkomen, je bruto inkomen zonder aftrekposten. Dat kan een behoorlijk verschil maken. Definitief is het als er ook niets meer verandert in je verzamelinkomen. Als dat wijzigt, dan kunnen ze de toeslag volgens mij ook weer herberekenen. Ik zou dus het verzamelinkomen checken waarmee ze de toeslag berekend hebben.