nog 1 keer jullie eerlijke mening..

Discussie in 'Babynamen' gestart door mamitica, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik vind het een moslim naam en dat zou voor mijn een reden zijn om hem niet te geven.

2. Kel1989

Kel1989 Actief lid

19 jan 2015
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooie naam!

3. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Ik vind het een mooie naam, hij komt dan wel in de leeuwenkoning voor maar wat doet dat er nou toe... elke naam komt ergens wel voor :) En daarbij, het is toch een mooie film? :) Zolang een naam niet met iets slechts geassocieerd word, is het volgens mij prima. Ik heb samen met mijn man een heel speciale naam gekozen voor ons dochtertje en weet dat de meeste mensen dit vreemd gaan vinden, maar dat maakt ons niks uit. Ik ga die naam voor niks of niemand veranderen hoor, hihi... ik ben er helemaal weg van. Dat jij en je partner zich er goed bij voelen, dat is wat telt. Het is jullie kindje, en van jullie alleen. Niks van aantrekken, van de buitenwereld :)

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Past prima dan, bedoel meer dat ik de naam niet voor me zie bij een kindje met blonde haren en blauwe ogen (om maar even een cliché uiterlijk er in te gooien).

Associaties zul je toch altijd houden, met (teken)films, series etc. Geen probleem zolang het geen hele aparte naam is en jullie er zelf volledig achter staan.

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik vond het mooi!
    Denk ook aan de lion king maar dat is juist niet erg toch.

Mooie vrouwelijke naam

6. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ja, het doet me denken aan de Lion King, maar is dat erg?
    Ik vind van niet.
    Ik vind het een mooie naam, ik denk helemaal niet "wat doe jij je kind aan".
    Als jullie het een mooie naam vinden, who cares wat een ander dan vindt.
    Je zult nooit een naam kiezen die de totale wereldbevolking mooi vindt, er zal altijd iemand zijn die de naam minder mooi of zelfs lelijk vindt. Maar het is jullie dochter en jullie kiezen haar naam.

7. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Nahla een leuke naam...
    Voor mij zou het te veel associaties hebben met de leeuwen koning, maar als het jullie niet dwars zit zeg ik gewoon doen!

Volgens mij heet de dochter van Halle Berry ook zo... De naam word wel degelijk gebruikt.

8. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.040
    113
    Vrouw
    Mijn vriend en ik hebben ook een niet veel voorkomende naam uitgekozen voor onze dochter. Ik herken dus de twijfel, maar de enige reden waarom ik 'onze' naam niet zou kiezen, is omdat ik bang ben voor vreemde reacties. En dat lijkt mij niet de juiste reden om het te laten, want wij vinden de naam geweldig en hij past ook helemaal bij ons.

Dus gewoon lekker voor Nahla gaan! Het is jullie dochter en jullie moeten er blij mee zijn. Ga het vooral niet laten om wat anderen er van kunnen vinden, want je kunt toch nooit iedereen tevreden stellen. Zolang jullie er zelf maar tevreden mee zijn! :)

9. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties :)

10. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik vind de naam alleen leuk als het een getint kindje is

11. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo heet mijn kat.
    Ik vind Lana dan bijv mooier...

12. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik vind het wel oké voor een kindje die mix is. Voor een heel Hollands kindje vind ik het niet passen.
    Daarnaast vind ik het een zeurderige naam. Het heeft een nasale klank --> nah. Daardoor vind ik het wat minder leuk. Maar verder niet een hele gekke of rare of bijzondere naam.

13. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is denk ik vaker het geval. Net als dat Max vaak een hondennaam is.
    Bedankt voor je reactie. Lana vind ik zelf niet mooi.

14. misa

misa Niet meer actief

Mooi! Doet me denken aan een mix kindje, of een kindje met een tintje. :)

Deel Deze Pagina