Hey meiden, wat voor associaties (behalve de letterlijke betekenis; overwinnares) hebben jullie bij Victoria? is het bijvoorbeeld ouderwets of juist hip? Kak of ordinair? etc.
Ik moet meteen denken aan Posh spice (Victoria Beckham) en aan prinses Victoria van Zweden.... Maar goed... of dat nu negatief of positief is... geen idee... dat laat ik graag aan jullie over.. hahahah Als je de naam mooi vindt.. gewoon doen denk ik dan!
dank voor jullie antwoorden. Ik weet zelf ook nog niet zeker of ik victoria wel mooi vind. Mijn voorkeuren zijn eerder emma, sophie, julia of rosa/roos. Maar die staan geloof ik allemaal in de top 5, en dat wil ik eigenlijk liever niet. Victoria is tot nu toe de enige niet-populaire naam waar vriendlief en ik het enigszins over eens zijn. maareehhh, wat stom... ik heb geen seconde aan victoria beckam gedacht. duhhhh! maar zowel posh spice en de zweedse prinses zijn behoorlijk kak (posh), dus die associatie zullen wel meer mensen hebben, vrees ik. En als afkorting zal het wel snel vicky worden... dan moet ik altijd aan die pakjes (ranzige) limonade denken. Een Russische victoria die ik ken noemen ze (in rusland) altijd vica, (spreek uit: vieka) dat vind ik dan wel weer cool. Maar zoiets kun je niet afdwingen natuurlijk.
Dan pak je gewoon de naam Vica.... Klinkt heel leuk! Je kunt (als je een officiële naam wilt geven) ook de naam Victoria geven met misschien een tweede naam erbij... en dan als roepnaam zelf: Vica zeggen... Kan je ook zo op het geboortekaartje zetten dan he...
mijn nichtje in Engeland heet Victoria, en ik vind het een mooie naam... haar naam wordt trouwens "vol" uitgesproken, maar de afkorting zoals Vica vind ik wel leuk!
Ik vind Victoria een mooie klassieke naam. Als je bij iedere naam moet denken aan iemand die dezelfde naam heeft dan heb je dat dus zo goed als altijd. Lekker belangrijk
Ik vind Victoria een mooie naam. Het is een klasieke naam. In Engeland wordt het vaak afgerond al Vicky en dat vind ik persoonlijk niets, maar ik heb dan dan weer de associatie met types als Vicky van Little Britain, maar wat je zegt afkortingen kun je toch niet afdwingen alleen als je je kind echt anders gaat noemen dan de naam op haar paspoort. Maar mijn roepnaam is anders dan 'echte naam' en heb daar (vooral in het buitenland) vaak gedoe mee gehad.
Nee ik vind het niets. Ik vind het te kakkig. De andere namen die je opnoemt vind ik wel leuk. Inderdaad wel jammer dat ze zo populair zijn.
Een klassieke, tikkeltje chique naam! De namen Emma, Sophie, Julia of Rosa/Roos vind ik wat vlotter klinken. Rosa is geen top 20 naam, vind ik persoonlijk een heel mooie naam! Andere ideetjes, die iets minder populair zijn: Lina Hanna Nina Leah Lena Lana
Gaat wel. Neutraal. Niet kak maar zeker niet aso. Beetje ouderwets maar dat kan binnen een jaar veranderen en dan ineens is het hip.
Ik denk meteen aan kak en een arrogant persoon... Vind de andere namen die je hebt veel mooier en liever klinken!
Vica vind ik heel leuk als "koosnaampje", maar niet als officiële naam. Ik hou wel van namen met een betekenis of achtergrond, daarom vind ik emma (koningin) julia (& romeo) sophie (wijsheid) etc. ook mooi. Vica zegt me wat dat betreft niks, dus niet zo leuk voor een volledige naam.
Vica opperde ze zelf ook al, omdat dit vaak in Rusland wordt gezegd... Ik vind het wel mooi als roepnaam.... Ze zou evt. zelf er nog voor kunnen kiezen om zichzelf later Victoria te laten noemen...
Ik zou kiezen voor Victoria als officiele naam en Vica als roepnaam. Ze kan altijd terug op Victoria als ze ouder is (mooie klassieke naam) en je voorkomt afkortingen als Vicky. Bovendien vind ik Vica erg mooi!
dankjullie allemaal wel. Victoria als officiële naam en vica als roepnaam. Moet er nog even aan wennen, maar misschien wordt het dat wel.
Ik vind 't een mooie naam! Ik had als meisjesnaam toen ik zwanger was Vivian in mijn hoofd, maar Victoria vind ik denk ik nog wel mooier... En Vica klinkt lief! Als jullie daarmee beginnen, neemt iedereen dat vanzelf over, helemaal als je het de officiële roepnaam maakt (= op het kaartje zet).
@MvS: hahahaha, love your handtekening zoizo, zo wie zo, zoieso... je komt inderdaad de gekste dingen tegen. Hear hear voor het correct gebruik van sowieso!