nog 1 keer....

Discussion in 'Zwanger worden' started by katemans, Dec 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

May 17, 2006
    2,104
    0
    0
    Nieuwegein
    Zoooo herkenbaar :)
    En ik heb er nu 3 hoor! De derde was niet geheel gepland. Ik wilde heel graag een derde, maar vond het op een gegeven moment ook wel lekker dat het vanaf toen wat makkelijker zou worden. De oudste was zindelijk, de jongste kon lopen... En vorig jaar oktober bleek ik toch weer zwanger. Mijn spiraaltje was wel in huis, maar ja... in de kast doet het niet zoveel he ;)
    Mijn man wilde eigenlijk geen derde, maar toen ik de test had gedaan en hem deze liet zien, was hij erg blij. Ik moest toen eigenlijk wel weer aan het idee wennen, want ja... financieel, hoe doen we dat... Ruimte in huis, hoe doen we dat...

Maar de oudste 2 liggen samen op 1 kamer. De oudste is net 4 jaar geworden, de middelste is 2,5 jaar. En dat gaat nog prima. Ik weet wel dat als ze wat ouder worden, ze hun eigen plekje nodig zullen hebben, maar goed... dat zien we later wel. Vroeger waren er veel grotere gezinnen en kleinere huizen en dat ging toch ook goed? Ik weet wel hoor, andere tijd, maar toch...
    En in juli dus bevallen van mijn kleine meisje. Heerlijk, na 2 jongens een meisje. Tuurlijk was een jongen net zo leuk geweest, maar eerlijk is eerlijk... Een meisje is ook heerlijk. Ze is een heerlijk popje en niet zo snel met ontwikkelingen als haar broers. Haar broers zijn helemaal gek op haar en zij op hun. Ze lacht gelijk als ze ze ziet en ze is ook lekker makkelijk.
    Dus: ik kan het alleen maar aanraden, uitgaande van mijn eigen situatie natuurlijk.

Maar het blijven de mooiste momenten uit mijn leven: zo'n klein, warm, glibberig lijfje op je buik krijgen na de geboorte. En we zijn compleet nu met zijn vijfjes, maar dat gevoel dat je op zo'n moment hebt... dat vind ik wel jammer om nooit meer mee te kunnen maken.

2. katemans

katemans Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    1,446
    0
    0
    @Lady Ice Shirr, hier ook de mooiste momenten van mn leven, die eerste ontmoeting met je kindje en een hart dat meteen overstroomt van liefde....

Vind dat jullie het zo goed opgelost hebben, denk dat hubbie het hier niet zo leuk vindt om de oudste twee op 1 kamer te zetten, hahaha dochterlief is veel te actief 's ochtends:D terwijl zoonlief graag in zn bed blijft liggen.... maar goed waar een wil is is een wet, zijn al langer van plan om de zolder aan te pakken, en wanneer ik zwanger zou zijn, zal het natuurlijk in een stroomversnelling komen... ach denk dat overal een mouw aan te passen is, waar wil is is een weg :)

3. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Ja geweldig hè, die moeder gevoelens die losbarsten en dat kleine, glibberige hummeltje dat tegen je aan kruipt. Je man die emotioneel en vol met vreugde naar je kijkt. Je zoontje die met de meest trotse oogjes van de wereld zijn zusje komt bekijken.
    Pfff ik moet er niet aandenken dat ik het niet nog een keer mag meemaken. Ik weet dat dat uiteindelijk wel gaat gebeuren, maar ik zou dit gewoon nog 1 keer, de allerlaatste keer....willen meemaken. Hopelijk is het voor ons weggelegd en natuurlijk ook voor jullie.

Meiden alvast een goede jaarwisseling en hopelijk kunnen we volgend jaar allemaal een derde wondertje verwelkomen.

liefs femme

4. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Dag dames,

Hier juist wel altijd duidelijk een wens gehad voor 3 kindjes. Toen ik zwanger was van onze tweede, heb ik die zwangerschap dan ook echt niet als "laatste" ervaren. Was ervan overtuigd dat ik het nog een derde keer zou meemaken. Meteen na de geboorte van onze dochter in januari, kriebelde het alweer, we besloten dan ook, om niets aan anticonceptie te doen, en te zien of het ons nog een 3e keer gegund was (je weet maar nooit he ;)) Zo was ik 3,5 maand na de bevalling (mei '10) dus alweer zwanger van de 3e. Ennnnnn toen begonnen bij ons af en toe de twijfels pas. En dan vooral over de practische zaken. Kamertje? Auto? kosten? Drukte? Vakantie? enzovoorts. Maar ik denk, als je je nog niet compleet voelt als gezinnetje, ga er dan voor! Ik voel nu duidelijk dat dit echt de laatste is, dat we dan compleet zijn. Al die praktische zaken is wel iets op te verzinnen. (en zoals iemand al eerder zei...... vroeger was men wel met 6-7-8 man in een huis. Ja oke, andere tijden, maar das dus eigenlijk een luxe-probleem, toch??

Succes met je keuze!

5. nitaa

nitaa Actief lid

Dec 1, 2010
    409
    0
    0
    Hoi dames,

Ik kan er ook over meebeppen.
    Heb twee zoontjes van 7 en 4jaar.
    Wij hebben ook altijd gezegd dat we twee kinderen wilde.
    Maar na al die jaren kriebelde het toch weer.
    We zijn al bijna een jaar bezig voir een derde.
    Het gaat niet zo makkelijk meer als jaren terug.
    Toen was ik beide keren binnen twee maanden zwanger.
    Heb vorige maand een miskraam gehad(met bijna 6weken).
    We zijn meteen er weer voor gegaan.ook al zei de vk om misschien toch een maandje te wachten.
    Ben eigenwijs hihi.
    Hoop dat het snel weer raak is. Natuurlijk ook voor diegene die graag nog een kindje erbij wilt.
    Ze zeggen wel eens 3 is de nieuwe 2 van vandaag.het lijkt wel of veel meer mensen 3 kinderen willen dan een paar jaar geleden.

Liefs nitaa

6. katemans

katemans Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    1,446
    0
    0
    ten eerste, de allerbeste wensen voor 2011 en idd Femme, dat dromen uit mogen komen!!

@Nitaa hier zie je helemaal niet zoveel stellen met 3 kinderen, 2 is meer standaard. Hopelijk mogen jullie een 3e wonder snel verwelkomen...

7. Lan

Lan Fanatiek lid

Nov 28, 2008
    1,824
    8
    38
    Female
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik ben nu zwanger van de tweede en hoor manlief nou al praten over derde!!!!! Vraag me alleen af waar ik die moet laten hahaha daar is ons huis te klein vr maar ja net zoals katemans zegt waar een wil is, is een weg!!

Maar voorlopig eerst genieten van wondertje in mijn buik en de kleine die hier rondkruipt!!

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Heerlijk hoor al die kids, wij gaan voor een 4e!
    Die derde was zo goed als zeker dat die er komen zou en nu toch nog een 4e en dan zijn we écht klaar.
    Dan voeld het compleet en af en dan wil ik me weer op andere belangrijke dingen richten.
    Nu eerst maar's zwanger worden..

9. nitaa

nitaa Actief lid

Dec 1, 2010
    409
    0
    0
    Katemans,
    Dacht echt dat meerdere kinderen vaker voorkomen.
    Zie het ook op mijn werk.(werk op een kdv)
    Misschien is het toevallig bij mij in de omgeving hihi.
    Maakt ook niet uit,dat iedereen die nog een wondertje wilt maar snel zwanger mag worden.

10. katemans

katemans Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    1,446
    0
    0
    @Nitaa, hahaha kan ook zijn dat het juist hier in de omgeving de meeste gezinnen 2 kindjes hebben, zal zo in iedere regio weer anders kunnen zijn :)

@tjessia, leuk een 4e!! Kom zelf ook uit een gezin van 4, gezellig druk altijd... Hoop dat het snel raak is!

@Lan, idd eerst maar es genieten van nummertje 2, denk dat jullie dan de handen voorlopig wel weer vol hebben ;)

Share This Page