Klinkt voor mij (als mama van tweede legkindjes) waarschijnlijk onvriendelijker dan het bedoeld is. Ik vind trouwens dat namen van kinderen ongeacht 1ste of 2de leg niet persé bij elkaar moeten horen! Soory voor het kapen van jouw topic TS. Hopelijk heb je iets aan de suggesties hier!
Ik vind Hugo nog steeds de beste genoemde optie in combinatie met de namen van jullie andere kinderen.. Ook Ruben zag ik net voorbij komen, sluit daar ook mooi bij aan...
Ik vind nog steeds Vince de leukste en als dat de enige naam op jullie lijstje is, dan is het toch duidelijk Ik vind het juist leuk bij Mees en Madelief staan. Lewis en Storm ook heel leuk. Hugo, uh nou nee.... Misschien nog Beau, Fedde, Mick of Sam?
Meid, je hebt nu zoveel topics geopend, ik kan me niet voorstellen dat je nog een nieuwe naam te horen gaat krijgen. Maar goed, Vince vind ik persoonlijk echt totaal niet passen bij Mees en Madelief (en ik vind het ook geen mooie naam, maar dat is persoonlijk). Hugo is afgevallen, begrijp ik? Mooi bij de andere namen vind ik: Abel Tobias Max Ruben Lars Kjeld Matthijs Merlijn Merijn
Misschien onvriendelijk omdat jij je nu een beetje aangesproken voelt door je 'tweede leg kindjes' . Ik vind het zelf totaal niet onvriendelijk overkomen. Feit blijft natuurlijk dat je met een andere partner vaak tot wat andere namen komt dan bij een eerdere partner. Namen hoeven ook niet persé te matchen, maar je ziet dat vaak wel zo in de praktijk. De smaak van mensen is nu eenmaal vaak wel in een bepaalde richting (klassiek, Hollands, 'kak' , 'tokkie', Amerikaans, zelfgeknutseld, héél apart, enzovoorts ) . En met andere partners moet je ook weer samen om een bepaalde 'hoek gaan zitten. Wat lastig voor je ts dat jullie nog zo twijfelen . Ik zat nog aan Melle of Merijn te denken. Of Roemer, Lars, Sjoerd, Bas, Roy, Jasper. De namen die je nog leuk vindt maar misschien niet voor later als hij ouder is zou ik toch wel overwegen. De namen van 'deze' tijd moeten vaak nog 'oud' worden. We kennen bij die namen nog niet zoveel volwassenen en wel kinderen dus die associatie moet er voor ons nog komen. Ik denk dat dit een vrij natuurlijk verloop zal zijn.
Hmm, hoezo dan? Er is toch verder niets mis met een tweede leg? Dus dat het wat onvriendelijk overkomt snap ik in dit geval niet zo goed.
Lastig dat jullie er niet uit komen. Zoals eerder gezegd vind ik Hugo veel mooier dan Vince en ook bij de namen van jullie andere kinderen passen. Ik snap aan de andere kant wel met wat je bedoelt dat Hugo een wat serieuzere naam is. Ik vind Hugo net iets netter dan de andere namen, iets meer ‘kak’ misschien. Maar ik vind het een mooie naam en goed passen dus. Wel vind ik weer een natuurnaam veeeel mooier! Storm was ook een optie toch? Vind ik er mooi bij passen. Maar Fos bijv ook, of Wolf, Tijmen, Olivier of Floris. Maargoed die ben je vast allemaal al tegengekomen. Wat maakt dat jullie er niet uitkomen? Hebben je man en jij zelf wel een favoriet en zitten jullie niet op 1 lijn of twijfelen jullie beide?
Trek het je niet aan hoor. Voor mij klinkt het gewoon alsof je dat minderwaardig vindt, omdat je het als een 'nadeel' van een ander soort naam. @spruitjes hierboven verwoord het wel een beetje zoals ik het aanvoel. Maar lig er niet wakker van, doe ik ook niet!
Thijmen, Joris of Boris, Daan Zeker niet Vince! Mees en Madelief zijn leuke nette namen. Vince klinkt eerder wat ordi