Nog 1 keertje dan... Welke meisjesnaam - poll

Discussie in 'Babynamen' gestart door montrast, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam is het leukst!?

1. Esmee

2. Sara(h)

3. Jenthe

4. Ismay

5. Anders, namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind Esmee ook leuk, ook bij Julian, maar mijn man vind die naam weer wat minder.... Het is ook altijd hetzelfde liedje he?!

2. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik vind Julian en Lianne wel veel op elkaar lijken. Dit vind je of juist leuk of juist minder leuk. Voor een tweeling misschien, maar ik zou het voor gewoon broer en zus niet snel kiezen.

3. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ik vind dat je gelijk hebt; balen dat we juist deze naam allebei leuk vinden ;) Vanavond maar weer verder
    denken en 'debatteren' :p

4. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Klopt! Ik ben (nog) niet zwanger, maar we hebben het hier wel eens over gehad...zo vind ik Kay helemaal te gek voor een jongen, maar dat ga ik niet voor elkaar krijgen ;)
    Tjah en je moet het natuurlijk wel allebei leuk vinden...:D

5. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Kay is ook leuk! Maar ja, je moet het er wel samen over eens zijn!

Hier hadden we gisteren nog het volgende lijstje over:
    - Esmee
    - Sophie
    - Sarah
    - Fleur
    - Lieke
    - Jenthe

Lieke viel voor ons beiden af, Esmee en Sarah voor mijn man, Sophie en Fleur voor mij... Tja, blijft voor de zoveelste keer Jenthe over.
    Dus zoals het er nu naar uitziet blijven we maar bij onze eerste keus, Jenthe ;);)

Nu alleen nog even kijken of we er dan nog Jenthe Sophie (roepnaam wel gewoon Jenthe) van maken. Of het alleen bij Jenthe houden. En nu echt niet meer gaan twijfelen :)

6. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoe vaak gebruik je de namen van je kinderen samen? Ze gaan als 2 individuen door het leven. Wat maakt het nou uit als ze op een kerstkaartje ofzo achter elkaar staan? Jullie moeten het natuurlijk zelf weten, maar als jullie die naam 'Lianne' beide heel leuk vinden, zou ik er nog eens goed over nadenken... Hoe storend vinden jullie het?

Misschien is Lisanne nog een optie. Julian en Lisanne.

Veel succes!

7. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Daar heb je wel gelijk in, dat hebben wij ook al tegen elkaar gezegd.
    Wie weet bedenk ik me nog, want merk dat ik nog steeds wat twijfels heb ;) Lisanne hebben wij inderdaad ook nog aan gedacht. Maar vinden we beiden net wat minder leuk.

8. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    Ik zou voor Sarah gaan, mooie vrouwelijke naam met mooie betekenis!
    Persoonlijk heb ik niks met de jenthe/ jinthe rage, die naam vind ik dus wel veel gegeven momenteel...
    Als suggestie mag doen, ik vind dan Benthe mooier....
    Succes!!!

9. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Het stomme is, dat ik 20 weken geleden nog helemaal nooit van de naam Jenthe gehoord had! Wist dus ook niet dat deze naam nu best populair (aan het worden) is. Maar Jenthe staat nog niet in de top 100 en Sarah staat 3 keer in de top 20 (als Sara, Sarah en Saar). Dus wat dat betreft is Sarah toch populairder. Het is alleen een wat klassiekere naam, dus misschien wat langer 'houdbaar'. Benthe is voor ons geen optie, is al in gebruik in de familie. Maar mijn man vind Benthe een leuke naam, zo kwamen we ook bij Jenthe uit. Eerlijk gezegd vind ik Jenthe dan leuker als Benthe!

10. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Maar als Benthe al in de familie zit, vind je Jenthe daar dan sowieso niet teveel op lijken? Weet niet of het nabije familie is en of de kindjes straks ook veel bij elkaar zullen zijn/komen?

11. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    S.arah; zo heet ons oudste meisje ook.

12. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Het is de dochter van mijn nichtje. Die zien we wel eens maar niet supervaak. Dus dat vind ik geen probleem.

13. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Dan valt het wel mee...
    Maar als je/jullie elke keer toch weer terugkomen om Jenthe als de mooiste naam, waarom dan nog twijfelen? Als dat DE naam is die telkens op 1 komt dan zal dat toch wel de naam zijn die geschikt is voor jullie meisje (als het een meisje is).

Onze zoon heeft geen veel voorkomende naam (N.athan) en we hebben erg veel twijfel gehad tijdens de zwangerschap. Maar we vonden het een mooie naam en kwamen er toch telkens weer op terug. Zelfs na de geboorte hebben we best nog moeten wennen, en niet van iedereen kregen we positieve reacties op de naam. Boeien! Ons kindje en wij vinden de naam mooi, klaar.

Beste gevoel bij Jenthe, dan doen!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sara zonder h

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    lianne/lisanne vind ik er leuk bij passen!
    Benthe/Jenthe, ja momenteen heel populair..

En lisa/liza ?

16. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nathan, vind ik een hele mooie naam!! Voor ons was/is Jenthe ook een aparte naam (nu weten we wel beter haha). Maar inderdaad, dit is de enige naam die steeds weer terug komt en die we beiden leuk vinden. Over de andere namen worden we het ook niet eens (ik Sarah en Esmee, mijn man Lotte, Sophie, Fleur).

Bedankt in ieder geval voor je reactie, soms heb je even een 'duwtje' nodig...!

17. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Lisa/liza vind mijn man ook leuk, maar ik wat minder.
    Bedankt voor je reactie!

18. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Zouden jullie kiezen voor alleen Jenthe, of voor Jenthe Sophie (roepnaam wel gewoon Jenthe) ??

19. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Als je als man en vrouw twijfel hebt tussen twee namen is het een oplossing om het kindje twee namen te geven. Wel is het zo dat je die tweede naam (de niet-roepnaam) maar weinig zult gebruiken/horen/lezen/zien. Maar de naam bestaat dan wel en hoort toch bij je kindje.

Onze kindjes hebben ook een tweede naam, ik heb een paard en een ponny en deze zijn voor mij zo belangrijk geweest tijdens het zwanger-worden-proces (het ging helaas niet zomaar, alles via ziekenhuis en ertussenin een miskraam, een verschrikkelijk angstige zwangerschap bij mijn zoon en erg heftige bevallingen) dat ik van hun namen een naam heb gemaakt voor de kinderen. Zij waren in die tijd (en nog) voor mij een uitlaatklep en hebben me er doorheen gesleept. Voor mijn man hoefde die tweede namen niet zo nodig, maar hij wist wel dat het voor mij heel veel betekende en dus vindt hij het prima zo.
    Nu heet mijn dochtertje Linde Arine en mijn zoontje Nathan Arne. Ik wilde eigenlijk heel lang Arne als roepnaam, maar mijn man wilde dat niet. Op deze manier (met Arne als 2de naam) is het voor ons allebei oke. Dat de twee tweede namen van de kinderen veel op elkaar lijken vinden wij ook mooi, zo "passen/horen" ze bij elkaar.

Lang verhaal geworden, hoop dat je er wat aan hebt.
    Als Sophie voor jullie van waarde is en het past bij roepnaam en achternaam, dan doen.

20. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Meintje,

wat een (heftig) verhaal! En wat mooi en bijzonder dat je de namen van je paarden gebruikt hebt. Ik ben zelf ook helemaal gek op dieren en weet hoe groot hun steun en luisterend vermogen kan zijn!

Sophie heeft voor ons verder geen bijzondere betekenis, maar mijn man vindt dat een mooie naam. Ik vind het als roepnaam niet zo mooi, maar als tweede naam wel. Wij vonden het wel een mooie combinatie. En omdat mijn zoon ook een naam met een J heeft, zit je in ieder geval nooit met de post. Hij heeft echter maar 1 naam.

Nu dubben we een beetje of Sophie wel iets toevoegd, of niet.
    Maar goed, spijt zullen we er uiteraard niet van krijgen. Want zoals je al zegt, je gebruikt die naam zelden.

Deel Deze Pagina