Moet ff van me af zeuren hoor maar begin het echt zooooooo zat te worden. Ben echt niet te genieten en heb constant mot met mn man en kinderen. Ik kan echt niets meer hebben en kan me niet voorstellen dat dit gezond is, deze ergernis!:x De kwalen beginnen zich op te stapelen.... Kan me amper bewegen omdat ik steunzolen moet dragen die zo hoog zijn dat ik er dooie voeten van krijg daarnaast steunkousen (de spataderen vliegen op mn benen) moet dragen die zo strak zitten dat mn man ze met grof geweld aan moet trekken en ik amper bewegen kan. De aambeien eraan vliegen, mn neus al bijna 2 mnd dicht zit en wat ik ook aan vitamines eet, het gaat niet over! M'n buik begint te scheuren..... ik heb echt het gevoel dat ik zo strak in mn vel zit dat ik geen beweging meer kan maken (met al die " hulpatributen")! Wie herkent dit en/of heeft zin om ff lekker met me mee te zeuren???? Kan wel eens opluchten!!
Ik sluit me helemaal bij je aan. Ik slaap nauwelijks meer dankzij de harde buiken en de voetbalbewegingen van de kleine, ik kan soms bijna niet meer lopen van de pijn dankzij de BI, die steeds erger wordt. Mijn buik wordt steeds zwaarder en zwaarder en heb het gevoel dat hij op knappen staat, elke keer weer naar het zkh kleppen voor controles ivm hoge bloeddruk en ruim vruchtwater en groot kindje. Ben het zwanger zijn nu wel zat en wil die kleine graag in mijn armen houden. Vanochtend met gyn. er over gehad en ze bekijken het nu per week of ik zal worden ingeleid. Was nu nog iets te vroeg, maar heb al aangegeven dat ik het zo niet lang meer trek.
Hoop voor je dat het snel voorbij zal zijn en je je zoontje lekker vast kunt houden. Heb je zangerchapsvergiftiging of suiker? Want dat is helemaal vervelend! Ik slaap ook gem. 4 uur per nacht, die was ik inderdaad nog vergeten! Daar ben ik ook zoooooooo klaar mee!! Je ligt de hele nacht naar het plafond te staren en om 6.00 val ik dan weer in slaap en moet er dan om 07.00 (kapot) uit!! Bluhhhhhhhhh
Gelukkig heb ik geen zwangerschapssuiker of zwangerschapsvergiftiging. Anders hadden ze ons kindje al wel gehaald. Krijg wel regelmatig controle of ik geen zwangerschapsvergiftiging ontwikkel, maar tot nu toe gaat het goed. Een oorzaak voor het vele vruchtwater en voor de snelle groei van ons kindje is niet gevonden, maar moet me voor de zekerheid wel aan een suikerarm dieet houden (ook zoiets wat ik nu wel zat ben...)
wij kunnen elkaar ook een handje geven hoor! ik zit met een dijk van een blaasontsteking en dus is elke stap teveel heb totaal nergens zin in vooral de kerst niet, bij ons is het dan ook door energiegebrek en zin niet kersterig versierd thuis van mij mag het heel snel januari worden
Hoi Dames, Ga even lekker meezeiken....mag buiten de feestelijke aambeien eigenlijk niet klagen lichamelijk, maar ik kan de hele dag janken, wordt helemaal gek van de hormonen en dan wil die kleine meid alleen op de arm of op schoot en mijn man vindt het allemaal wel gewoon want ik heb het al eens gedaan!!!!! En ik kan toch rusten overdag!!!! WHAAAAA rusten wanneer?? Tussen de hond uitlaten, mijn dochter eten geven, met mijn schoonmoeder naar het ziekenhuis en daarna boodschappen doen bij de ah??? IK weet niet hoor!!!!!!!!
Hoi Ook ik ben er super flauw van. Er zijn inderdaad mensen die denken dat omdat je nu met verlof bent, overdag tijd genoeg hebt om te slapen en te rusten. En met een eerste zwangerschap is dat ook wel zo, maar aangezien ik een kind van 2 heb is de rust ver te zoeken . Niet dat hij er wat aan kan doen natuurlijk en hij is ook hartstikke lief hoor maar aan rust kom je gewoon niet meer toe. En wat nog het aller irritantste is: dan lig je de hele nacht wakker tot een uur of zes, val je eindelijk weer lekker in slaap moet je er om 7 uur weer uit. Sorry als ik overkom als een enorme klager hoor dit is niet de bedoeling. Maar het is wel lekker dat ik hier even kán klagen omdat mensen in je omgeving altijd maar raar kijken als je niet altijd op de "roze" wolk zit. Nou dat is gewoon niet altijd zo. Als je hele nachten wakker ligt, bekkeninstabiliteit hebt, stront verkouden bent en alles je zeer doet is het echt niet alleen maar leuk. Van mij mag ze vandaag wel komen... Zo.....dat lucht even op!
Ik klaag ook even lekker mee Vanaf het begin van de zwangerschap houd ik vocht vast. Sinds mijn verlof 3 weken geleden zijn mijn vingers zo opgezwollen dat alles pijn doet en ik bijna niks meer kan. Oh, en sinds een paar dagen ben ik weer misselijk! Vooral 's nachts, bah... Maar verder klaag ik niet, heb een goede zwangerschap gehad, heb (nog) niet hoeven spugen en ben alleen wat moe geweest. Uhm, en humeurig... erg humeurig... Ja, het begint nu wel wat lastiger te worden, maar ik ben er ook nog niet aan toe om te bevallen!! Laat Ukkie nog maar mooi 3 weekjes zitten, minimaal Zo... ben uitgeklaagd! Nu op naar de dokter ivm extra controle eiwitten in urine... Dames, het heet niet voor niets "de laatste loodjes" Sterkte de komende dagen/weken!!
Het is dat ik liever niet wil bevallen met de feestdagen anders had ik al een ananasje gekocht, denk ik. Daar ben ik bij mijn 1e de dag erna mee bevallen met 38 wk.(p.s bij de 2e werkte het niet, helaas) Nu wil ik liever niet bevallen voor 10 jan dus dat maakt het lastig. Heb echt het gevoel dat mn buik ieder moment een giga zebrapad kan worden.Zit zooooo strak in mn vel dat ademhalen gewoon lastig wordt, zeker als je je je neus al 1,5 maand verstopt hebt zitten. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt wel gelukkig dat ik weer zwanger mag zijn maar heb het echt wel een beetje gehad. Heb vandaag mn steunzolen en steunkousen uitgegooid. Lang leve de kerst!!
@peps: ik begrijp je heel goed hoor. Ik ben korter zwanger dan jij, maar ben er klaar mee. Gewoon omdat alles me moeite kost, die buik zit in de weg en na een klusje ben ik compleet buiten adem. Ook ben ik meer dan de helft van mijn zwangerschap ontzettend misselijk geweest en vind ik eten niet echt lekker meer. Pfff wat voel ik me een zeur als ik dit zo terug lees, maar het is wel lekker het even van me af te schrijven. Met de feestdagen bevallen is inderdaad niet zo leuk en bovendien hoop ik dat mijn baby tot minimaal 38 weken blijft zitten. Succes nog met de laatste loodjes en geniet van de kerst. (zonder steunzolen/kousen)
ik durf haast niet eens meer te eten, heb ongelooflijk veel last van maagzuuraanvallen en rennies of andere pillen krijg ik met geen mogelijkheid weg.
Hebben jullie nou ook dat je het gevoel hebt dat je de godganse dag aan het schoonmaken en opruimen bent? Ik word er doodmoe van.. ik wil dat alles enigszins netjes is als ik beval en het lijkt wel alsof ik het niet bij kan houden.. Mijn man lijkt ook te denken "jij bent nu de hele dag thuis dus doe jij maar de boodschappen/stofzuigen/schoonmaken/koken/kind verzorgen etc.." Ik merk dat ik dat echt heel heel erg slecht trek :x.
Ach dat is hier altijd al zo geweest. Maar we zitten midden in een verbouwing, dus schoon krijg ik het toch al niet meer. Heb het opgegeven. Het is een puinhoop en ik irriteer me er mateloos aan! Maar ik betrap mezelf er wel op dat ik toch meer aan het poetsen ben dan normaal... Nesteldrang he
Tja, nesteldrang.. ik had het bij de eerste ook, maar toen had ik er ook veel meer tijd en energie voor, nu eigenlijk niet. Ik barstte laatst al 's avonds in huilen uit omdat ik zo moe ben en ik het idee heb dat mijn man echt totaal niks uitvoert terwijl hij echt wat meer moet doen om te helpen. Ik had gehoopt dat die waterlanders zouden helpen, maar ik hem wederom niet kunnen betrappen op een schoonmaakactiviteit.. GRR!
@Puppy: Ik heb hier precies hetzelfde gehad. Nu ben ik er even vanaf, maar ik weet zeker dat die opruimwoede weer terug komt. Ik had ook het gevoel dat ik alleen maar aan het poetsen/opruimen was. Man liet alles slingeren en ik kon het niet meer bijhouden. Op een gegeven moment barstte de bom, ik hysterisch in tranen en nu helpt hij gelukkig wat beter mee in het huishouden. (Op dit moment kan ik het ook beter relativeren, maar vorige week kon ik dat niet)
Ik gun het natuurlijk niemand maar ben wel blij om te horen dat het bij velen van jullie de zelfde "ellende" is. Ook ik erger me mateloos aan het feit dat ze thuis denken dat ik de huissloof ben, mama maakt alles toch wel weer schoon. Mn man heeft sinds 3 dg last van zn darmen en kan spontaan niet meer van de bank komen. Het wordt tijd dat ze mannen de kinderen eens laten baren! Dan weten ze eens echt wat pijn lijden is! Hij heeft 1 nacht niet goed geslapen en klaagt steen en been, nou dat is bij de laatste anderhalve maand al zo dus..... P.s. nog een tip voor dames met ernstig maagzuur..losecosan 20 dat werkt bij mij heel goed heb echt van alles geprobeerd bij mn 1e 2 kids en niets hielp echt maar heb nu bijna geen last meer! Niet echt goedkoop trouwens.