positieve test en nu?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door , 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik ben ZWANGER! Hoeraaaaa!
    Wat is handig om nu te doen? Maandag de huisarts bellen en een afspraak maken? Hoe deden jullie dat na de positieve test?
     
  2. Laura01

    Laura01 Lid

    13 mrt 2007
    56
    0
    0
    Nieuw-Vennep
    Ik ben niet naar de huisarts geweest hoor...volgens mij weet hij het nog steeds niet, heb niet zoveel met die man. :)

    Ik heb gewoon gewacht tot 8 weken en toen een verloskundige gebeld, zij vertellen je precies wat je moet doen.
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Gefeliciteerd! :D Geniet ervan.

    Je kan je huisarts telefonisch inlichten. Het is wel zo makkelijk dat ze het weten vertelden ze mij toen. ik merkte ook als ik de HA belde voor iets dat ik dezelfde dag nog terecht kon terwijl dat normaal een paar dagen later is. door je zwangerschap is alles ineens spoed ;)

    Maar indd zoek een verloskundigepraktijk waar jij een goed gevoel bij hebt, en bel ze voor een afspraak. Meestal kun je rond de 7 a 8 weken terecht bij een VK voor je eerste afspraak.

    wat je ook kunt doen is moeders voor moeders bellen, dan kun je urine sparen, daar wordt een medicijn van gemaakt voor andere vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden. wat wel leuk is is dat de vrouw van moeders voor moeders bij je thuis komt en nog een keer een test doet.

    Als je bij de VK bent geweest gaat alles vanzelf rollen. nu lijkt het zoveel wat je moet regelen, maar geloof me je groeit er in. ;)
     
  4. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon een vk in de buurt bellen vertellen dat je zwanger bent, dan maak je met haar een intake afspraak en zo gaat het "balletje" rollen....

    ik heb de ha zelf niet gebeld om te vertellen hoe en wat want dat hoort ze toch wel als er iets is, dat je haar nodig hebt....komt vanzelf wel....bij de ha heb je verder niets te zoeken (tenminste ik niet) de vk doet alle onderzoeken e.d.

    succes met je zwangerschap
     
  5. girly

    girly Actief lid

    14 feb 2007
    489
    0
    0
    inderdaad gewoon een verloskundige in de buurt bellen en die zal je uitleggen wanneer je het beste langs kunt komen voor je 1e afspraak, bij mij deden ze dat al bij 6 weken dan rolde het balletje maar alvast zei ze, huisarts hoef je echt niet te bellen hoor, als je er toevallig een keer moet zijn ziet ie het wel! gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik heb wel even contact opgenomen met de huisarts. Ik gebruik namelijk medicijnen voor m'n astma en wilde weten wat ik daar het beste mee kon doen. Na overleg hebben we besloten om de medicatie te veranderen (ipv altijd 2 x per dag Symbicort, nu alleen Salbutamol als ik het nodig heb en Beclometason als ik een aantal dagen achter elkaar Salbutamol moet gebruiken).

    Voor de rest is het inderdaad niet nodig, maar ik heb een heel plezierig contact met m'n huisartsen en vond het leuk ze zelf even te informeren...
     

Deel Deze Pagina