Hier hetzelfde 'probleem' Mijn man wil het niet weten en ik wel. Over 2 weken hebben we de 20 weken echo en we hebben nu afgesproken dat we het NIET willen weten. Als ik het weet dan zal ik mijn mond toch niet kunnen houden en komt hij het alsnog te weten en dat is nu niet de bedoeling. Dus ik zal geduld moeten hebben en wachten tot het geboren is .
Tsja, moet hij wel zijn mond kunnen houden... En hij gaat vast en zeker zijn mond voorbij praten op een onbewaakt ogenblik! (of iemand aan wie hij het weer heeft verteld bijvoorbeeld) Ik zou toch proberen voor elkaar te krijgen dat hij het ook niet te weten komt!
Ik wilde het wel graag weten en van mijn man hoefde het niet zo nodig. Uiteindelijk wilde hij het ook wel weten en nu vind hij het extra leuk dat we het wel weten omdat het dan wat concreter wordt. Hij was bang dat hij zich tegen anderen voorbij zou praten en wilde het daarom niet weten, maar dat hebben we opgelost door te zeggen dat we niet weten wat het wordt. Ik zou wel samen dezelfde beslissing nemen, dus allebei wel of allebei niet. Zoiets kun je echt geen 20 weken voor je houden. ps. Als je er voor de echo echt niet uitkomt, kun je het altijd nog door de echoscopiste op een briefje laten schrijven en dat in een envelop doen. Als je dan bv 10 weken later het toch wil weten kun je alsnog kijken. Moet je wel héél veel zelfbeheersing hebben als één van de twee het eigenlijk al eerder wil weten...
Volgens mij gat hij zich dan wel tezijnertijd "per ongeluk" verspreken. Of hij komt met een stoer pakje thuis........ Ik zou zeggen: wel of niet en niet de 1 wel en de ander niet!
Hij wil het inderdaad weten, omdat het makkelijker is met spulletjes aanschaffen. Dus op momenten dat er dan spulletjes worden aangeschaft kom ik er toch achter. Hoop inderdaad dat ik hem nog omgeturnt kan krijgen en dat hij met mij meegaat door het niet te willen weten.
Doorgeven aan je VK die houd er dan rekening mee en verteld het alleen aan hem... Ik zou idd wel even proberen om samen tot een beslissing te komen...Al zal dit wel moeilijk zijn want 1 van de 2 wordt teleurgesteld.