Hallo Allemaal, Mijn excuses als ik een topic open dat al bestaat maar ik kon hem zo gauw niet vinden Het viel mij op dat er helemaal geen topic is waar gediscussieerd kan worden over namen voor de baby's Wij willen onze zoon de naam Brett geven als roepnaam, echter ben ik bang voor de woorden die op de naam rijmen (vet, pret) Toen we de naam ergens voor het eerst hoorde waren we gelijk verkocht en nooit meer over een andere naam nagedacht. (daarvoor dachten we aan Brent of Jimme op zn hollands) Wat vinden jullie? Brand zelf ook los met jullie namen en twijfels kunnen we elkaar misschien wel helpen Groetjes, Moekje
Ben nog nie zo ver heen maar ik vind Sophie heel mooi... Maar mijn man niet!! jammer... this ook echt een top 10 naam.. je moet er van houden... Ook vind ik Yuna en Indy een mooie naam Over jongensnamen nog niet echt nagedacht want denk echt dat ik een meisje krijg hahah...
Brett, leuke naam die je niet veel hoort, ik hou er van. Een naam waar iets op rijmt zie ik het probleem niet zo van. Als er niets op rijmt verzinnen kinderen wel weer iets anders om mee te pesten. Ik heet bijvoorbeeld rianne en ze kwamen met koekenpannen. Nooit problemen mee gehad en ik verwacht ook niet dat alleen een naam daar problemen mee zal geven. Wij gaan ons kindje matts noemen, zelf ken ik niemand met deze naam en mijn man ook niet. Sommige zullen het afschuwelijk vinden maar wij vinden het een hele stoere naam die goed bij zijn achternaam zal passen. Z'n 2e naam word dio, heeft dezelfde betekenis als de naam van mijn man... Matts dio wordt het bij ons dus
Top 10 namen vind ik niet zo leuk, indy en yuna vind ik wel weer erg leuk. Yuna klinkt wat liever en Indy iets pittiger.... Wat past er meer bij jullie?
Als je naar de hoofdpagina gaat, staat er ergens onderaan een kopje 'babynamen'. Daar zal dit topic ongetwijfeld heen verplaatst worden. Brett vind ik wel een leuke naam! Over rijmen zou ik me in dit geval niet zo druk maken. Als het met de naam niet kan, verzinnen kinderen wel iets anders om te pesten...
Als je op het forum helemaal naar beneden scrollt zie je dat daar ruimte is voor babynamen Wist ik eerst ook niet hoor.... hihi. Maar Brett is geen vervelende naam. Ja het is nou eenmaal een naam waar je woorden op rijmen kan.... maar het is ook maar net hoe jullie Brett daarmee om zal gaan En zo erg is het niet als iemand pret met jouw naam rijmt, toch? hihi. Wij hadden er ook even moeite mee. Met namen uitkiezen. Toen we nog niet wisten dat we een meisje kregen hadden we het ook over jongensnamen uiteraard. Namen die ik mooi vind vond hij niet mooi en zo andersom.... nogsteeds waren we er niet uit. Meisjesnaam wel gelukkig.... Succes allemaal in ieder geval
Bedankt voor de reacties! Ja pret is ook niet zo'n rare rijm het is positief dus daar maak ik me niet zo druk om... vet echter... maarja die kan je ook weer positief maken En inderdaad kinderen verzinnen inderdaad wel iets, zeker tegenwoordig ze zijn zo snel wijs haha. Ik vind juist Indy wat liever klinken en tsja Yuna moet ik even aan wenen mijn neef heet Jeroen en word door iedereen Yuna genoemd als bijnaam dus ik moet even aan het idee als meisjes naam wennen.... Sophie vind ik ook erg mooi alleen ik hou niet zo van de top 10 namen. Mede omdat mijn naam toen ik geboren werd ook een top 10 naam was en ik had op school wel 8 meisjes met dezelfde naam (gelukkig niet in de klas) Ook op sport e.d. altijd waren er veel meiden met dezelfde naam en dat kan soms erg lastig zijn. Groetjes, Moekje
Ja, dat willen wij dus ook niet.... Zelfs in de top 50 gekeken haha! Verder lette wij erop dat het "kan" met de achternaam. Dat de initialen niet gek zijn met de achternaam of hetzelfde als die van mij of mn vriend. En toch een beetje op rijmnamen... Maar dat telt niet zwaar. Yuna vind ik ook een byzondere naam trouwens. Leuker dan Indy persoonlijk.
Ik ben niet van die 'standaard' namen, dus bij de naam van onze kinderen is het sowieso moeilijk om er een rare rijm op te vinden. Onze dochter heet Charity (sjeritie) en heb daar echt nog niets op kunnen verzinnen qua rijm haha.. Brett vind ik ook erg leuk! Lekker, stoer, kort en krachtig en je hoort hem ook niet vaak. Hou niet van namen waar je er al 13 van in een dozijn hebt.. Onze zoon krijgt wel een wat makkelijkerde naam, maar toch ook eentje die je niet bijzonder vaak hoort . Hou hem nog even geheim i.v.m meelezers.
Brett, vindt hem op zich wel mooi. Al ben ik niet zo van de 'engelse' namen. Shirley, destiny e.d. Maar aan Brett zou ik kunnen wennen. Zie dan een heel stoer ventje voor me. Wij noemen onze dochter Febe. We waren er al snel uit. Alleen twijfelen we nog over een 2e naam. Mijn man vindt het helemaal niets, maar ik zou graag onze dochter naar mijn zusje willen vernoemen. Zij heet Charlotte en ik zou dan graag Febe Lotte willen. Ik heb nu een enorm sterke band met mijn zusje. Maar mijn man zei gisteren 'ik zou ook niet naar een tante vernoemd willen worden'. Ik ben zo aan het twijfelen. Wat vinden jullie?