Minder beweging...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sukke, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Vorige week groei-echo gehad, alles was gelukkig goed maar er werd nogmaals gezegd dat ik de bewegingen van onze kleine goed in de gaten moet houden....

Vorige week merkte ik al wel enige verandering hierin maar nu nog meer.
    Er zijn dagen bij dat ik de kleine pas tegen het middaguur voor het eerst voel. Afgelopen zondag was het ook zo matig dat ik me zorgen maakte. Manlief heeft toen ook een tijdje gevoeld en voelde zo nu en dan wel wat maar de schopjes zijn dan allemaal erg lafjes. Soms zo zacht dat ik het niet voel maar manlief wel.

Vannacht en vanmorgen was het wel weer redelijk actief maar nu heb ik het al sinds 12 uur niet meer gevoeld...
    Is dit normaal tegen het eind van de zwangerschap? Ik maak me er soms namelijk best wel zorgen om en als ik het voel vind ik het ook niet altijd even overtuigend...?

Morgen moet ik weer naar de VK dus wil dat het liefst gewoon afwachten...
    Tenzij jullie het idee hebben dat dit abnormaal is of ben ik gewoon overbezorgd?

2. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ik snap dat je je zorgen maakt, ik heb er geen verstand van. Maar ik zou zeggen bel gewoon even je VK en leg het uit. misschien kan ze je geruststellen of zegt ze wat je moet doen!

Succes!

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Bellen zou ik zeggen, onrust en onzeker zijn is ook niet goed ;)

4. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Hier hetzelfde verhaal, alleen ligt mijn kindje in stuit waardoor ik in het ziekenhuis loop. Maar goed sinds een paar weken werd de beweging steeds een klein beetje minder, tot vorige week. Toen werd het echt minimaal en soms 2 dagen niet gevolgd door 2 uur lang achter elkaar schoppen. Zondag heb ik het zh gebeld en mocht meteen langs komen voor een ctg. Alles zag er goed uit en de echo ook. Volgende dag een extra controle. Weer aan de ctg en weer een echo en alles nameten. Mijn kindje blijkt klein te zijn maar wel in de curve (wat ze voor een stuitligging niet heel erg vinden). ook weer alles goed, tenmindte ze kunnen niks vinden. Op de ctg zien ze wel bewegingen maar voel ze niet op een enkel mini beweginkje na dan. Op de echo van gisteren zag ze een minimale beweging. Ik moest voor woensdag weer komen (morgen dus). Vanmorgen werd ik door het zh gebeld of ik al wat gevoeld had (ja een schopje die avond) en moest die ochten weer komen. weer ctg, weer een echo, en ditmaal zag hij ook geen beweging al was het weer wel op de ctg te zien. Hartje deed het in ieder geval goed. Maar goed komt er op neer dat ik morgen wordt opgenomen in het zh om me misschien een dezer dagen in te leiden want ze vertrouwen het ook niet. Ze willen dat liever niet doen bij stuitliggingen, de reden weet ik (nog) niet. Maar zoals het er nu uitziet gaat hij binnenkort al komen. Hoe en wat verder weet ik nog niet maar bel dus als je het niet vertrouwd..

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde, soms denk ik tegen de avond van hey ik heb dr nog niet gevoeld! Maar meestal als ik dat denk voel ik haar. Gyn heeft gezegd dat ik wat sneller aan de bel moet trekken want dan krijg je een ctg. Dus ik zou gewoon bellen als je dat weer hebt. Niet dat ik het doe want zo eigenwijs ben ik dan weer. Ik zal mezelf ook even streng toespreken...

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik had het het weekend ook....zowel zaterdag als zondag de kleine pas na de middag voor het eerst gevoeld.. maar ook maar een kleine beweging en daarna 's avonds pas weer. Die week ervoor ook al 2 dagen. Maakte me ook best zorgen om. Gisteren en vandaag is het wel weer normaal. Misschien hoort het ook wel bij de laatste weken? Donderdag weer naar de vk. Ga het nog wel even aankaarten.

7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Gewoon bellen. Ben gisteren nog voor (standaard) controle geweest en daar zeiden ze ook dat als ik het beebje minder mocht gaan voelen dat ik moest bellen en dan konden ze een ctg maken.
    Dus neem gewoon het zekere voor het onzekere en neem contact met je verloskundige/ziekenhuis op. Ben je zelf ook weer gerustgesteld.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @PBA: Zo, dat is wel heftig. Morgen dus ook het zkh in. Spannend hoor.. Je geeft aan dat je het soms dus 2 dgn niet voelde..? Zo erg is het hier dan gelukkig niet.
    Ik heb het nu vanaf een uurtke of 6 wel weer erg veel gevoeld en nu op dit moment ook.
    Moet morgen aan het begin van de middag naar de VK dus dan zal ik het wel even goed aankaarten en ook aan geven dat ik me er soms wel zorgen om maak...
    Jij succes de komende dagen.

@all: Bedankt voor jullie reacties... Ik ga even het advies van mijn vk morgen afwachten.

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Kleine is gelukkig weer goed gekeurd door vk en ik ook een beetje gerustgesteld. Als ik weer een keer twijfel eerst rustig proberen contact te maken met de kleine. Hele zachte schopjes zijn normaal voor dit stadium. Ben ik dan nog niet gerustgesteld dan mag ik gewoon bellen en krijgen we een hartfilmpje...

Deel Deze Pagina