Hoi meiden, Ik ben in oktober gestopt met de pil maar mijn cyclus is dus nog steeds onregelmatig. Wanneer wordt het nu eens regelmatig!? Hoelang duurde dat bij jullie? (alleen voor de meiden die ook een onregelmatige cyclus hebben). Eerlijk gezegd baart het me nogal zorgen. Straks is er iets met me aan de hand.. En bovendien is het zo erg moeilijk om je vruchtbare dagen te bepalen. Zwanger worden is al een kleine kans maar als je het nooit op de juiste dagen doet dan wordt het nog kleiner... Ik vind het niet erg als het niet gelijk gebeurt (zwanger worden) en daar ga ik ook niet vanuit maar nu weet ik nooit wanneer mijn NOD is en is er dus geen touw aan vast te knopen. groetjes Nikkie
Hier nog een met een onregelmatige cyclus. Maar ik weet dat ik dat ook was voordat ik aan de pil begon. Weet jij hoe het bij jou was of was je toen wel keurig regelmatig? Groetjes Jelske
Hi, Ik snap dat het vervelend is dat je (nog) niet regelmatig is, maar het beste is om de dag te vrijen na je menstruatie, zit je altijd goed. Je zou ook kunnen gaan temperaturen, dan kan je de frequentie wat omlaag gooien als je temp tenminste 3 dagen hoger is en je dus een eisprong hebt gehad. Ik werd nooit ongesteld na het stoppen met de pil en ook niet zwanger. Dus met jouw onregelmatige cyclus zou ik wel heel blij zijn! Er is niets met je aan de hand hoor, kan nog bij het ontpillen horen en sommigen hebben nou eenmaal een cyclus die elke maand een beetje korter of langer is. groetjes, Snoopy
Hey Jelske (zie je wel eens op het NOD forum langskomen ), Nee dat is het nu net, dat weet ik niet meer. Ik lette er toen nooit zo op, pas op mijn 16e aan de pil gegaan. Baal er nu wel erg van. Wil mijn moeder ook niet vragen (als ze het zich al herinnert) omdat ik niemand wil vertellen dat we ermee bezig zijn zeg maar. Anders krijg je steeds: En? al zwanger etc. Daar zou ik helemaal niet tegen kunnen. Maar bij jou ook niet regelmatig zie ik... Ik weet dat je het de tijd moet geven maar bij sommige meiden is het gelijk al regelmatig.. Heb deze maand ook wel wat stress gehad dus daar kan het ook weer later door worden. Zie het wel tot een half jaar aan ofzo, anders ga ik ff langs de HA. Niet omdat ik dan misschien nog niet zwanger ben maar ik wil me dan toch laten onderzoeken.. X Nikkie
Je hebt wel gelijk hoor Snoopy, je kan het altijd nog minder treffen! Hoop dat het bij jou ook (snel) gaat lukken. Wat wordt er bij jou nu gedaan? Succes in ieder geval! Groetjes Nikkie
Tja, onregelmatige cyclus is heel erg vervelend maar helaas is het ook echt geen uitzondering. Als je het niet precies meer weet is de kans ook reeel dat je voor de pil ook onregelmatig ongi werd, dan is er nog niks aan de hand hoor. Ik ben zelf deze maand met ovulatietesten begonnen om mijn ei te vinden en zo wat inzicht te krijgen. Tempen vind ik echt teveel moeite, misschien heb jij er ook iets aan. Succes ermee en niet te snel in paniek hoor... Groetjes Jelske
het duurde bij mij wel even.. of ik echt onregelmatig was.. ik ging van lang (36 dagen) steeds korter en nu heb ik 29 of 30 dagen. Het kan dus wel even duren.. bij mij ongeveer 6 maanden.
Oke, bedankt voor jullie reacties. Ben zeker niet in paniek hoor maar een paranormaal iemand heeft mij gezegd (heb een kaartlegging gehad) dat ik misschien wel moeite krijg met kinderen krijgen. Dat blijft wat door mijn hoofd spoken. Ik zou in ieder geval te maken krijgen met een arts. Nou denk je misschien wat een flauwekul, maar ik ben zelf ook wel enigszins spiritueel aangelegd en ben er niet gerust op. Maar ik ben zeker niet in paniek, daar ben ik het type niet voor. groetjes Nikkie
Ik denk niet dat een huisarts iets doet als je cyclussen zo blijven, want je bent een beetje regelmatig en dat kan geen kwaad. Ovulatietesten zijn ook een oplossing, maar die werken niet bij iedereen en altijd. Dat kan ook de nodige paniek veroorzaken... je kan er dus niet 100% op vertrouwen. Temperaturen, als je het nauwkeurig doet, in principe wel. Ik heb clomid gehad, maar reageerde daar niet goed genoeg op. De cyclus erna, zonder clomid, had ik opeens een eisprong uit mezelf. Deze cyclus zit ik nu op dag 27 en ik verwacht niet dat ik nog een eisprong ga hebben. Eind maart krijg ik dan een leo, dan gaan ze eiblaasjes wegbranden, ik heb nl. pco en daarbij heb je teveel eiblaasjes. En dan zien we wel weer verder. groetjes, Snoopy
Volgens mij als je bijna altijd dezelfde cyclus hebt. Dus bijvoorbeeld altijd 28 dagen met heel soms een dagje meer of minder. groetjes, Snoopy
Jij bent ook wel regelmatig hoor, maar er zijn ook meiden die zelfs het tijdstip weten waarop ze ongesteld worden.
Volgens mij ook nog als het 3 a 4 dagen verschilt. Ik heb dus een verschil van zeven dagen (tot nu toe). Had gehoopt na de vorige maand, een nette 27 dagen, dat het deze maand zo rond de 28 tot 30 zou zijn... Maar ik moet zeggen dat ik ook veel stress heb gehad deze maand. Dat kan van invloed zijn toch? Maar wel balen, ik heb mijn eisprong gemist. Als ik die tenminste heb... Om de dag klussen is mij (en mijn vriend!) echt teveel. Snap niet hoe sommige meiden dat doen (nou ja dat wel ...maar er zin in hebben). X Nikkie
Je kan ook om de 2 dagen klussen, of lukt dat misschien ook niet? Maar dan is de kans kleiner dat je je eisprong mist (zaad leeft vaak 2 dagen, dus zou het genoeg moeten zijn). En met jouw cyclussen hoef je dan niet zo heel vaak. groetjes, Snoopy
Ja het is een idee... Ga in ieder geval maar eens temperaturen ofzo vanaf het begin van de maand. Nu kijk ik vaak pas zo een week voor mijn NOD hoe mijn temperatuur verloopt. Bedankt voor jullie antwoorden. X Nikkie
Ik ben in augustus gestopt met de pil en ik hoop nu pas een regelmatige cyclus te hebben. Afgelopen twee maanden was het om de 30 dagen dus ik hoop dat het zo door blijft gaan. Even iets anders: betekent het dat als je ongesteld bent dat je dan altijd een eisprong hebt gehad? Groetjes Sam
een regelmatige cyclus is volgens mijn gyn als je b.v. rondom dag 28 altijd ongi wordt, wat de ene keer dag 25 of 31 kan zijn, maar geen enorme uitschieteers naar 40 oid ik zou blij zijn met die van jullie