Clear Blue digitaal testen kan je de strip aflezen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Irene, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vorige week had ik een clearblue digitaal zwangerschapstest gedaan en binnen 1 minuut kwam daar al zwanger te staan. Ik heb naderhand de patroon verwijderd en zag daar twee mooie blauwe streepjes op staan. Nu heb ik vandaag weer een test gedaan van Clearblue( ach, er zaten er toch 3 in en ik vond het zo leuk om 'zwanger' weer te zien staan) en de patroon naderhand weer verwijderd en natuurlijk weer twee blauwe streepjes. Alleen was het streepje wat volgens mij de teststreep is nu nog donkerder dan de vorige keer. Nu staat er in de bijsluiter dat je de patroon niet met het oog af kunt lezen en dat je deze weg moet gooien en dat je de uitslag alleen kunt aflezen aan het woordje zwanger of niet zwanger, maar nu vraag ik me af of dit echt zo is. Ik vind de patroon er nl. precies zo uitzien als elke andere zwangerschapstest. Ik dacht door de donkerheid van het streepje van vandaag dat ik daaran dan wel kon afleiden dat mijn HCG enorm was gestegen maar kan je dit echt niet aflezen? Weet iemand hoe dit zit misschien?

Groetjes

2. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Het is volgens mij niet de bedoeling dat je de teststrip afleest, maar ik heb ook eens getest met de digitale en bij mij was het negatief en ik had ook maar een streepje dus het lijkt erop dat de streepjes wel in verband staan met de uitslag. Toch?

3. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Ik denk dat de huls een sensor heeft die de teststrip afleest, kan bijna niet anders want de teststrip en huls staan verder niet met elkaar in verbinding of zo.

"In de houder van de Clearblue Digitale-zwangerschapstest bevindt zich een optische lezer waarmee het resultaat wordt geïnterpreteerd" (van de clearblue site.)

De grenswaarde ("verkleuring" van de 2e streep die hij meet) is vast zo ingesteld dat je bij heeeel vage 2e streepjes geen Zwanger krijgt (ze zeggen ook altijd dat de digitale minder gevoelig is) maar een NIET Zwanger.

Ik voelde me in ieder geval wel lichtelijk bedonderd toen ik bij 1 week overtijd die test deed en de teststreep eruit trok. Ik had een gevoel van " jah, zo had ik het op het oog ook wel gezien".

De waarschuwing zetten ze er waarschijnlijk op zodat mensen niet op dezelfde manier vage streepjes op de teststrip gaan (over)analyseren zoals dat met "gewone" testen ook gebeurt. Of stripjes die er al te lang in hebben gezeten.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Yup heb 2 maal een niet zwanger gekregen terwijl er duidelijk wel 2 streepjes op de test stonden.

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik had ook 2 streepjes staan en hij gaf niet zwanger uit bloedtest van de huisarts bleek dat ik wel degelijk HCG in mijn lichaam had ( uiteindelijk wel ongesteld geworden) en een paar dagen later teste ik weer met dat ding om te kijken of ik geen hcg meer in mijn lichaam had toen was ie natuurlijk weer negatief maar stond er ook maar 1 streepje dus tja..

6. Niet meer actief

Ik had gisteren ook een NIET zwanger op het scherm, maar wel duidelijk 2 streepjes op de strip...vanmorgen wederom getest met kruidvat test en overduidelijk positief!

7. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Nog een vraagje: wat is de testlijn en wat is de controlelijn bij die clearblue digitaal. Stel de dop (kant waar het uiteinde zit die je in de urine moet houden) is links is de testlijn dan de rechter of de linker. Wie kan me dat uitleggen?

8. schatje1

schatje1 Niet meer actief

staat dat niet in de bijsluiter meis?

9. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Nee staat niet in de bijsluiter maar dat komt omdat je de test alleen maar digitaal moet aflezen eigenlijk. Maar ik heb de test uit de houder gehaald en de strepen eens bekeken en nu ben ik dus benieuwd, aan welke kant zit de testlijn?

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    volgens mij zit de controle lijn rechts en testlijn links

11. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Oke Berna maar hoe moet je de test dan houden anders weet ik nog niet wat links of rechts is, snappie? Dus stel de dop zit links waar staat de testlijn dan?

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    je steekt em er aan de linkerkant in toch? als je hem er links weer uithaalt ..

13. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Aha zo bedoel je. Logisch eigenlijk. Nou het resultaat is in ieder geval (even ervan uitgaande dat Berna gelijk heeft) dat de testlijn bij mij dikker en een ietsje pietsje donkerder is dan de controlelijn.

14. Niet meer actief

Waarom zou je in godsnaam een test die digitaal is, willen slopen, om 'm tegen de gebruiksaanwijzing in af te lezen? 't roept toch alleen maar vragen op?

Of ben ik nou gek?

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    je sloopt hem niet.. je komt er bijna niet onderuit als je dat staafje eruit haalt

16. Niet meer actief

Oh, dan had ik 't verkeerd begrepen. Ik heb (nog) geen ervaring met die cb dingen...

Kan me wel zo voorstellen dat het prettig is om in plaats van vage streepjes het woord te zien staan.

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hier spreekt een digitale die-hard (ik heb altijd digitale ovulatietests en zwangerschapstest gebruikt).
    De UITSLAG mag je slechts aflezen op het schermpje. Het is echter wel zo, dat als je zwanger bent, het streepje steeds donkerder wordt. Maar het is ook absoluut zo, dat je 2 strepen krijgt als je NIET zwanger bent! Kortom, je krijgt sowieso 2 strepen (daarom moet je nooit de strepen als uitslag beschouwen), maar de toename van het hcg is zeker aan de strepen af te lezen. Als ik de staafjes op een rij leg (een laaaange rij), dan is het overduidelijk. (op die manier zie je ook vanzelf wat de controlestreep is, want je hebt 1 streep die nooit verandert en 1 streep die hopelijk steeds dikker wordt)

Veel succes meiden
    Amber

18. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Amber vond jij die digitale ovu testen ook zo simpel in het gebruik?
    Ik heb ze ook gekocht en helaas nog geen smile, morgen hoop ik wel.
    Sorry even off topic. Geen gezeur meer met streepjes ik ben helemaal om. jennie72

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Moet hier wel weer om lachen...stelletje sloperts! ;)

Kan me de nieuwsgierigheid wel voorstellen...maar ik laat ze keurig heel (die ene die ik ooit gedaan heb).

Elmo

20. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Je sloopt de test niet hoor, je moet er een teststrip insteken en vervolgens leest dat ding het af. Na afloop MOET je de teststrip er weer uittrekken en vervolgens kun je dan zien of er wel of niet 2 streepjes op staan ;)

Deel Deze Pagina