Nog 10 te gaan...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door samantha2106, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Willemijntjes: zie nu pas dat jij ook meteen de eerste ronde zwanger was en een mk hebt gehad. Hoe heb jij alles ervaren? En je cyclus na de mk? Ben je meteen weer gaan proberen?

2. samantha2106

samantha2106 Niet meer actief

Steenbok dank je wel voor de info, ik denk idd wel dat ik dan eerder ga niet dat het voor mij heel veel uitmaakt of dat uit de nekplooimeting komt dat het kindje bijv down zou hebben. Tuurlijk zal ik dat niet leuk vinden maar het kindje zal even welkom zijn en zou er ook net zoveel van houden als van eenkindje zonder bijv down. Voor dedames de weer aan de klus zijn heel veel plezier:D en voor de dames die nog moeten testen of opnieuw moeten testen heelveel s6. Druufje vervelend verhaal maar ik denk dat het belangrijkste wat jij je kindje kan geven liefde is dat is hetgene waar je kindje het beste vangroeit het gevoel van liefde en geborgenheid. Ik kreeg als kind ook niet alles omdat het gewoon weg niet kon maar daardoor voelde ik me niet minder. Dat jij heel veel van je stiefkindjes houd zegt al heel veel over jou! Dat je en je eigen kindje en je stiefkindjes veel liefde hebt te bieden!

3. willemijntjes

willemijntjes Niet meer actief

@Wolkjes: mijn verhaal is een beetje bizar: we waren net aan het filosoferen over babies maar vreeen nog met condoom. We waren er nog niet uit, of we het nu wel wilden. Op een keer was het condoom verdwenen na het klussen en viste ik m met pijn en moeite eruit ( was jak), en heb toen voor de zekerheid een morning afterpil geslikt omdat we er niet goed uit waren nog. Maar die had niet geholpen want ik bleek zwanger! Voelde me dus ultra vruchtbaar en toen besloten we dat de natuur voor ons de twijfel had weggenomen. Helaas een miskraam na 7 weken, en god wat heb ik me schuldig gevoeld. Weet nog steeds niet of die morning after er iets mee te maken heeft, durfde ik niet te vragen aan mijn huisarts, bang dat ie zou denken dat we het niet echt wilden.
    Ik werd 6 weken na die mk ongesteld, en had wel direct daarna een eisprong. Maar mijn lijf heeft wel zeker 3 maanden niets begrepen van al die veranderingen.
    Ja, we zijn eigenlijk direct verder gaan proberen, maar nog niet met succes. Hoop maar niet dat dat een lucky shot was en dat we ooit nog eens zwanger worden. We zijn er nu wel over uit dat we het graag willen.

Hoe gaat het met jou? Misschien is jouw cyclus bij jou wel sneller normaal omdat je volgens mij niet heel lang zwanger bent geweest, toch? Hoop het voor je!

4. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Meiden dank jullie voor het advies! Ik heb wijselijk m'n mond gehouden.. Voelde tijdens het gesprek ook nog niet goed.

5. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @ reza: graag gedaan :) Hoe is je gesprek verder gegaan? alles goed en mag je blijven :)

@ willemijntje: Ik snap je gevoelens wel, maar ik denk dat als het iets te maken had gehad met de morning after pil het wel meteen afgebroken had geworden. dat het vervolgens een aantal weken goed gaat en dan alsnog mis gaat zal daar niet meer door komen lijkt me. als dat ding zn werk gedaan heeft is ie uit je lichaam toch?

ik hoop ook dat mn cyclus snel op gang komt en weer normaal is. Ik heb een app op mn tel waarmee ik mn cyclus bijhoud (P-tracker op de iPhone voor geinteresseerden, super fijn appje) en die berekent je cyclus steeds aan de hand van je afgelopen cycli. hoe langer je m dus hebt, hoe nauwkeuriger ie is. Mijn cyclus was de afgelopen maanden steeds ongeveer 29-30 dagen maar de twee laatste maanden 31. In dat geval was ik maar 4 dagen overtijd toen ik de miskraam kreeg. Ik hoop dan dus ook dat ik het daarom een beetje kan zien als "verlengde" cyclus. Ik heb dat ook zo ingevuld op die app en die zegt dat ik dan nu maandag mn ei zou moeten hebben.
    ik voelde dat altijd erg goed, dus ben benieuwd of dat nu nog steeds is. Voor de zekerheid neem ik maar vanaf vandaag een dikke week en dan zal ie daar wel ergens in zitten. heb geen zin in ovu testen (nog niet). flink klussen dus ;)

maar ik heb dezelfde angst als jij: wij hadden het er al erg lang over, maar voelden steeds nog "maren" (werk, etc) maar toen hoorden we dat mn vriend zaadbalkanker had en moest er een bal verwijderd hadden. de dag dat we dat te horen kregen (hij zou de volgende dag gelijk onder het mes gaan) was ik net vruchtbaar. toen was voor ons de keuze ook heel makkelijk en hadden we allebei zoiets van: we gaan er voor. en dat was dus ook nog eens raak! echt maar van die ene keer! We vonden dat allebei zo speciaal: dat uit zoiets naars als die ziekte, we toch iets moois hadden gekregen. helaas was het een paar dagen daarna dus al mis (met 4 weken en 4 dagen). Ik ben nu alleen ook bang dat het een lucky shot was en dat het nu maanden gaat duren. maargoed, we zullen zien.
    Mn vriend is weer "genezen"en dat ziet er allemaal goed uit, dat is voorlopig nog voldoende voor ons geluk! Maar het zou toch leuk zijn om weer samen vooruit te kunnen kijken naar zoiets leuks. En zoals ik al eerder zei: het zwanger gevoel is verslavend! ik wil het echt terug!

6. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Hallo dames,
    Hoeveel dagen zijn jullie ongesteld?
    Ik ben meestal maar 2 dagen en heel licht ongesteld...
    Vraag me af of dat eigenlijk wel goed is?
    Liefs Sher

7. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    @ Sher:
    Ik menstureer ook heel licht, meestal maar een dag of 2, hooguit 3. En dan bloed ik heel weinig, kan het met ob mini wel af.

Het sukkelt hier lekker verder, af en toe wat krampjes en m'n darmen gaan nog steeds te keer.
    Vannacht heel slecht geslapen, ik trek deze onzekerheid echt niet meer, word er heel chagerijnig van :x!
    Ik heb er ook geen vertrouwen in dat ik morgen positief ga testen.
    Ik ga even lekker een power nap proberen te doen, misschien dat ik daarna weer fris & fruitig ben.

8. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Poppenkop: ik duim voor je dat je morgen positief test! Ik heb er nog wel vertrouwen in hoor :-D
    Je hebt zoveel kwaaltjes!

9. willemijntjes

@wolkjes: het kan zijn dat je deze maand later ongesteld wordt en dus ook later je ei hebt. Ik weet niet precies hoe het zit, maar bij mij duurde het lqnger. Ik las wel ergens dat je al na je miskraammenstruatie wit testte: dat is op zich wel gunstig, dan is het hcg uit je bloed en start alles weer. Bij mij duurde dat 3 weken voor het weg was en moest een echo laten zien dat mijn baarmoeder leeg was. Succes, hoop dat je snel weer zwanger bent! Overigens deel ik dat 'heerlijke' gevoel niet echt: ik had heel erg het gevoel dat iets mijn lichaam had overgenomen en ik was eigenlijk met name heel erg in de war daarvan. Ik kan niet tegen de pil, daar word ik somber enzo van, dus ik was een beetje in strijd met al die hormonen denk ik. Maar ik heb t er graag voor over nu!

@poppekop: pff. Dat wachten lijkt me afschuwelijk. Maar zo lang je symptomen hebt en niet ongesteld wordt is dat toch eigenlijk heel goed nieuws?

Ik zou vandaag een innesteling moeten hebben, mocht het allemaal volgens plan verlopen. Maar ik voel niks nada niente. :(

10. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Ja ik mag blijven, vooral zo doorgaan zei die :)

@wolkje p tracker heeft mij ook geholpen :) erg fijne app!
    Hoop ook dat je cyclus weer snel normaal is voor je en dat het snel raak mag zijn!

@poppenkop spannend hoor morgen, ik hoop ook echt dat de test posi zal zijn!

@willemijntjes een innesteling hoef je niet perse te voelen hoor, ik denk dat ik het wel heb gevoeld maar kan ook wat anders zijn geweest.

@sher ik bloed meestal 3 dagen hevig eb daarna nog wat rest bloed zeg maar...

@hier ik voel me prima alleen nog steeds last van diarree daar snap ik echt niets van maar zal er wel bij horen...

11. willemijntjes

Ik kan die p tracker niet vinden. Hebben jullie een iphone?

12. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Je moet zoeken op cyclus volgsysteem. Plaatje heeft een bloemetje

13. steenbok 29

6 aug 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    flufke: wachten duurt lang he.....vanochtend toch een test gedaan gisteravond ging ik sporten en moest vaak naar de wc, was misselijk en mijn tepels zijn onwijs gevoelig........maar nee hoor weer niet positief. Dus denk echt dat ik niet zwanger ben.

samanta graag gedaan en ben het met je eens hoor, al vonden wij het toch wel fijn. en we kwamen er pas achter dat het niet standaard is toen we al afspraak hadden dus had zoiets nog een extra echo.

reza: als t niet goed voelt niet vertellen en je kan best nog even wachten...eerst zelf even lekker genieten zonder dat iedereen t weet ;)

poppenkop ook ik duim voor jE !!

14. flupke88

flupke88 Lid

20 jun 2011
    26
    0
    0
    @ poppenkop: De symptomen zijn er idd! Dus de hoop niet opgeven!! De test is morgen vast niet wit!

@steenbok: Balen!!..jij had dus ook al weer getest..ik heb vanmorgen ook weer getest aangezien er nog geen ongi te bekennen is en ook niet het gevoel dat er een ongi aan zit te komen..Eigenlijk wilde ik van het weekend testen, maar dat is mislukt..:p..maar de test was hier witter dan wit..en zit nu op dag 40 van de cyclus...
    Hier zijn ook de symptomen weg, geen brandend maagzuur meer en geen borrelende darmen..
    Jij dus wel symptomen! ik hoorde ergens dat je ook een late ei kunt hebben en daardoor ook pas later kunt testen?? Nou ik hoop voor je dat je toch nog posi test..
    Mijn hoop hier op een baby deze ronde is weg!

@ reza: ik lees dat je je gesprek hebt gehad en het niet hebt verteld, zou ik ook nog niet doen..Denk dat ik op mn werk (als ik ooit zwanger mag worden) het vertel rond de 10 weken..
    Maar toch altijd leuk om te horen dat je je werk goed doet!!:D

15. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @ poppenkop: ga je vandaag testen?

16. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Even snel een berichtje van mij.
    CB digitaal gedaan: niet zwanger....
    :(
    Kan vanmiddag nog bij de huisarts terecht.
    Ik weet t niet meer hoor, vannacht een paar keer wakker omdat ik wat ongi krampjes had en nog iets, ik droom echt de meest bizarre dingen!
    Laat vanmiddag weten hoe t is gegaan.
    Liefs

17. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @ poppenkop: wat vreemd zeg, het klinkt echt alsof het zo is!!
    Heel veel succes vanmiddag en laat ons weten hoe het is gegaan!

18. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Dit geloven jullie niet!
    Ik kom bij de huisartsenpraktijk, heb ik een vervanger, m'n eigen dokter was op vakantie.
    Ik doe m'n verhaal, dat ik 5 dagen overtijd ben etc en dat ik zeker weet dat ik rond 13/14 m'n ei heb gehad.
    Vraagt ie: hoe weet je dat zo zeker?
    Dus ik zeg ik heb een ovulatietest gedaan op de 12e, die was positief.
    Heeft de beste man nog nooit van een ovulatietest gehoord! Hij moest t gewoon opzoeken op Google!
    Nou mijn mond viel open!
    Hij vond t niet nodig om nu nog een test te doen, ik moet het nog een week afwachten. Als dan m'n menstruatie nog niet op gang is gekomen en ik heb geen positieve test, dan moet ik terug komen.
    Onder welke steen is deze arts vandaag gekropen zeg?
    Wordt vervolgd......alweer!

19. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    @poppenkop: nouuuu daar zakt toch ook je broek vanaf!!! Sorry hoor,maar ik vind dit niet normaal! Een arts die niet weet wat een ovulatietest is :S...
    Nou schiet je ook niks mee op dan!

@allemaal: mijn laptop is stuk,dus volg het een beetje op mijn telefoon,maar is wat moeilijker bijhouden zo...
    Hoe gaat het verder met jullie allemaal?
    Ik mag morgen naar de huisarts voor inwendig onderzoek...ben benieuwd!

Liefs

20. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    princess, wat spannend!! Laat je ons weten hoe 't is gegaan?

Belachelijk hè, hij had er echt nog nooit van gehoord! Hij vroeg hoe betrouwbaar deze testen zijn, dus ik zei: uh...99%, net zoiets als een zwangerschapstest.
    Toen zei hij: Ja als fabrikant van zo'n product zet je dat op de verpakking om te verkopen. Hoeveel kost zoiets?
    Dus ik antwoordde: ik heb de digitale van CB gedaan en die zijn best prijzig.
    Hij: ja dat vermoedde ik al.
    Toen ging hij t opzoeken op Google (wat overigens een eeuwigheid duurde) om vervolgens te zeggen dat ovulatietesten niet clinisch bewezen zijn.

Is dat zo?
    De meeste gyneacologen adviseren ze toch ook.

Deel Deze Pagina