Nog 10 te gaan...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door samantha2106, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    hoi meiden,
    Thanx voor jullie reacties. Ik heb inderdaad ook gelezen dat een innesteling ergens tussen de 5 en 10 dagen na bevruschting plaats vindt.
    Van de eisprong vind ik wel jammer, voor mijn miskraam voelde ik die altijd erg goed. nu heb ik eigenlijk niks gevoeld. het goede daaraan is misschien dan wel weer dat ik daarom ook niet heel gericht heb geklust, maar we het lekker gedaan hebben wanneer we zin hadden, waardoor de lading er ook niet zo omheen hing. Nou ja, kan wel van alles gaan speculeren, maar we zullen toch echt moeten wachten.... en daar heb ik niet zo'n geduld voor :)

en de ovutesten heb ik deze maand ook eigenlijk alleen maar gebruikt om mn cyclus in de gaten te houde en zo te kunnen bepalen wanneer ik nod verwacht. qua timing voor het klussen boeit dat me niet zo, ik weet toch ongeveer in welke week de ovu plaats vindt, dus dan klussen we sowieso meer. met die testen weet je immers alleen maar dat het "ergens" in de komende 24-48 uur gaat gebeuren. kan me voorstellen dat ze vooral handig zijn bij een onregelmatig cyclus ofzo. (zoals een vriendin van me die net met de pil is gestopt en een cyclus heeft van 6 weken) als je dan weet dat je eenmaal je ei hebt gehad weet je wanneer je je volgende menstruatie weer kunt verwachten.
    afgelopen maand heb ik een cyclus van 34 dagen gehad, maar nu lijkt het er op dat ik er weer netjes 28 heb, afgaande van die test. fijn om te weten in ieder geval. en verder hang ik er maar niet teveel aan.

maar ik *probeer* weer om er niet te veel mee bezig te zijn allemaal. de eerste 2,5 week van de cyclus is dat goed gelukt, maar nu begint t weer te kriebelen....

- borsten beginnen lichtjes aan pijn te doen (kan ook voor ongi, had ik voor mk altijd wel maar afgelopen maand had ik dat helamaal niet)
    - buik begint te borrelen, veel buikpijn, veel scheetjes, veel boeren.
    - spanning onderin mn buik, geen krampen maar spanning in bm
    - moe
    - zwetend wakker worden snachts....

hmmmm.... afwachten maar weer! ik zit vandaag geloof ik op de bfaamde 10 dagen voor nod :) doe de titel van dit topic eer aan vandaag :)

2. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @ reza:
    Veel beterschap meid! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt voor je beebje en voor jezelf natuurlijk. Neem je rust, probeer veel te slapen, liever even een dag niks eten als een paar dagen blijven stuntelen met kotsen. Ik snap dat je wilt blijven eten voor je baby, maar ik denk dat als je een dagje niet eet en je maag de rust geeft dat je sneller op knapt. geloof niet dat het beebje er veel onder zla leiden hoor!

probeer als je weer wat meer kan hebben eens rijst gekookt in bouilon, dat is licht verteerbaar en geeft je weer wat zout. of veel soepjes.

beterschap meid!!!

3. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Bedankt Wolkje voor de tips! Bouillon is gister en eregister niet goed gevallen maar ga straks zeker een beetje rijst proberen!!
    Heb net beschuitjes op en dat is gelukkig ook goed gevallen! Spannend voor jou nog de beruchte 10 dagen ik ga zeker mee aftellen!!

4. Mopsie83

Mopsie83 Actief lid

18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    dames, thx voor de reacties. We wachten het maar af. Heb zelf weer last van de zijkanten van m'n borsten, dat heb ik altijd voordat ik ongie moet worden :x, dus weet ook niet... Wel heb ik het afgelopen dagen erg koud gehad en rillingen, dus dat is dan wel weer een 'puntje', maar het blijft gissen en afwachten..

@reza: beterschap, vervelend dat je zo ziek voelt.. Hopelijk knap je snel weer op.. Kruip maar lekker onder de wol en laat je maar een beetje verwennen door je mannetje..

5. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Ik voel me sinds gistermiddag alweer een stuk beter en net het hele huis gedweild even gelijk een vraagje aan de zwangere dames krijgen jullie ook een zere buik van dit soort klusjes? Ik heb nu een soort bandenpijn..

@mopsie ik heb een voorgevoel bij jou dat het raak zou kunnen zijn hoor, hopelijk heeft mijn gevoel gelijk :))

6. Mopsie83

Mopsie83 Actief lid

18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hey reza, thx voor je lieve reactie. Ik hoop echt dat je voorgevoel gelijk heeft! Nog even afwachten en dan weten we het..

7. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    @S fotoo!! (van buik) :D

8. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden!
    Hoe gaat het overal?

reza: alweer een stuk opgeknapt lees ik, fijn!!

ik ben ook al weer echt aan het aftellen zeg.... spanning voor nod...pffff! Ik heb mn nod op de 21 staan (vrijdag) maar ik heb mn ei woe of do gehad, dus zou ik nog wellicht al iets eerder hebben.
    Ik denk, correctie, ik WEET dat ik het toch niet vol ga houden tot die tijd (stukje zelfkennis ;) dus ik denk dat ik zondagochtend eens een testje ga wagen. zit dan 3/4 dagen voor nod.... dan test ik denk ik woensdag weer (eerste dag vakantie) en als ik dan nog geen ongi heb en wellicht wel een positieve test dan gooi ik nog een stapel testen in mn koffer.
    Ik heb me er ondertussen maar bij neergelegd dat ik een nieuwe "hobby" heb die me gemiddeld 15 euro per maand kost; testen voor NOD.
    kan het toch niet laten.... dus koop maar steeds van die mega cheapie testen op internet (dipsticks).
    ik hou jullie op de hoogte in ieder geval!!

Maar waar ik wel benieuwd naar ben bij de zwangeren: hebben jullie al een buikje? en dan een buikje als in beetje opgeblazen/ chubby of echt al een buikje dat je denkt: die is zwanger!

ben benieuwd, lijkt me zo leuk die buik :)

9. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    @wolkje lekker weg! Waar gaat de reis heen? Heerlijk vooruitzicht zeg! Spannend hoor over een paar dagen testen.. Die dagen voelen vast als weken maar toch!

Ik heb alleen nog opgezette darmen (opgeblazen) maar wel bijna elke avond kleine krampjes in m'n bm dus hopelijk gaat die lekker groeien..
    Sommige zeggen dat ze het wel al zien omdat ik normaal een platte buik heb maar zelf weet ik dat het nog niet het kindje kan zijn..
    Ik denk pas met een week of 8 op z'n vroegst hoop wel eerder!

10. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @reza:
    ja ik ga lekker op vakantie voor 10 daagjes! We gaan woensdag weg, vliegen dan naar Cairo, daar wonen vrienden van ons (hopen dat het dan wat rustiger is daar...) en op zaterdag vliegen we door naar Sharm el Sheik en dan blijven we daar tot zaterdag in zo'n mega luxe all inclusive luxe resort. hadden we wel verdiend na alle shit van de afgelopen tijd hadden we besloten :) lekker ff weg met zn twee en lekker genieten.
    wellicht wel de laatste vakantie met zn twee (of wellicht toch al met drie....)

ik hoop dat je snel een mooi buikje krijgt! Ik kan zelf niet wachten tot ik in van die mooie zwangerschapskleren mag lopen! ik kwijl altijd weg bij de h&m en prenatal en loop vaak langs een boutiekje met zwangerschapskleding.... zo leuk!!!

mooi showen die buik!!

Ennuh... ik wil ook wel foto's zien (wie het wil laten zien dan!)

11. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
  12. Snuups

Snuups Actief lid

18 aug 2011
    125
    0
    0
    Zeeland
    hey meiden!

even een poosje afwezig geweest. pfft, viel me niet mee. maar het gaat wel. hij is waar hij zijn moet en raad eens .. hij krijgt er een broertje of zusje bij! of dat nou zo handig is, ga ik me maar niet over uitlaten. Ik hoop dat ze alles weer lekker op de rit krijgen en dat alles goed gaat!

ik heb nog steeds geen besef van mn eigen zwangerschap. ik heb wel 'lucht te veel'! 31 oktober heb ik een date met de vk! we konden al eerder, maar dan kon mijn vriend niet. dus even ietsjes langer wachten!

bij ons stromen de 'hoera, inverwachting' kaartjes nu binnen. zo leuk! heb het ook aan 2 collega's verteld (1 mn vriendinnetje, de ander moeder figuur). en die zijn helemaal door het dolle heen! kreeg al super schattige sokjes! met i love mummy en i love daddy, zo leuk!

@wolkje, heeeele fijne vakantie! lekker genieten en ontspannen ;).

ik zal mijn pook er binnenkort ook op zetten. ik lijk wel een tientonner, voor mn gevoel dan. hahaha. het zal me niets verbazen als er een 5-ling in zit, zo voel ik me!

fijne dag ladiesssss!

13. Snuups

Snuups Actief lid

18 aug 2011
    125
    0
    0
    Zeeland
    mijn banner klopt trouwens niet. ben langs de huisarts geweest en die zegt dat ik op 7 weken zit.

14. druufje

druufje Actief lid

12 aug 2011
    214
    0
    0
    He meiden! Was er ook weer es. Las wel steeds mee maar niet getypt. Was ook ziek, net als velen op t moment.
    @reza las dat jij ook goed ziek bent geweest! Gelukkig gaat t weer beter!
    @wolkje.. wat heerlijk op vakantie!!!! Heb ik ook wel zin in hihi.
    @snuups das idd wel heel dubbel! Natuurlijk wel heel leuk voor hun maar of het dan idd het juiste moment is... Leuk trouwens he al die kaartjes! Word er ook helemaal blij van..
    @hier alles hetzelfde haha. Ook mijn buik is flink aan het groeien. Kan idd de baby nog niet zijn want die is zo groot als een limoen dusweet t ook nie, zie alleen dat t bol staat en mensen het ook gaan zeggen.. Ik heb vandaag afspraak gemaakt voor de geslachtsbepalende echo... Heb er echt zin in! Niet dat het me wat uitmaakt maar ben wel heel nieuwschierig :D
    Nog meer meiden die dat willen gaan doen?

15. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Spannend Druufje wat zegt je voorgevoel?
    Ik wacht de 9 maanden af voor het geslacht ik ben wel nieuwsgierig maar vind het leuker om te horen bij de bevalling.

Sporten jullie meiden nog? Ik wil al een beetje gaan beginnen met zwemmen schijnt lekker te zijn. Alleen ik heb een hekel aan sport! Niet om te doen maar in savonds nog is de deur uit te moeten.
    Maar als het des te beter voor je lichaam nu is en straks het herstel??

16. druufje

druufje Actief lid

12 aug 2011
    214
    0
    0
    Jaaa eerst dacht ik t word een meisje, was ik van overtuigd, maar nu ga ik steeds meer twijfelen en denk ik dat t een jongen is haha. Je hebt 50% kans dat je het goed heb he!
    Ik wil ook gaan zwemmen. Heb al badpakken gekocht (toen ik 6 jaar was heb ik mn laatste badpak aan gehad dus is schokkend haha) Maar vind het wel moeilijk om te gaan hoor. ben best dik geworden en vind t wat ongemakkelijk om dus in mn badpak te gaan wandelen haha. Door de verhuizing en het stoppen met roken is er best wel wat bij gekomen zeg maar! Maar vriendjelief zegt dat ik nie mag mopperen omdat ik zwanger ben en dat dat dus het minst is om me druk om te maken! Maar das makkelijker gezegd dan gedaan voor een meisje, die ook altijd gewoon slank is geweest! haha jaaaa als ik t typ schaam ik me ervoor dat ik hier serieus over loop te klagen!

17. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Klagen is toch vrouw eigen, zwanger of niet ;)
    Maar ik zou je niet laten tegenhouden door je postuur hoor het gaat erom dat het goed voor je is toch.
    Ik ben juist iemand die zich enthousiast ergens voor opgeeft maar het na 3 x wel gezien heeft.
    Daarom gevraagd of het vrijblijvend is of dat je vast zit aan een abo. :D

Wat betreft je voorgevoel ze zeggen vaak dat het eerste gevoel meestal goed is. Spannend ben benieuwd!

Zaterdag komt mijn Szus om hun bayspullen bij ons te brengen.
    Ze hebben vorige week definitief te horen gekregen dat ze geen kids kunnen krijgen en willen nu van al hun spullen af.
    Ik wil ze graag wat teruggeven maar weet niet zo goed wat.
    Hebben jullie ideeen?
    Anders wordt het gewoon een mooie plant.
    Het is nog steeds een ongemakkelijke situatie al merk ik wel dat ze er beter mee omgaan.

18. druufje

druufje Actief lid

12 aug 2011
    214
    0
    0
    Oooooooh reza, schrik ervan.. Ja dat is idd heel moeilijk. En waarom niet? Is er iets mis bij 1 van de 2. Wat verschrikkelijk zeg... Zou ook even niet weten wat je terug kunt geven... Vertel het nu net tegen mn vriend en hij zegt 'een weekendje weg' dat ze even met zn tweeen weg kunnen en op adem kunnen komen. Ik durf niks te zeggen, heb echt geen idee!
    Over t zwemmen, ik ga volgende week ook starten, kan gewoon per week betalen dus das lekker, ben ik niet verplicht haha. En ik ga ook nie meer mopperen ik ga idd omdat het goed voor me is. (totdat ik straks dat zwembad in loop ahaha)
    Wat jij zei over wachten tot de bevalling wilde ik ook altijd. Zei ook altijd dat ik ging wachten totdan. Maar op de een of andere manier nu ik zwanger ben wil ik t liefst gister weten dan morgen haha. Vreemd.... Wat denk jij bij jezelf? Jongen of een meisje?

19. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Het is een heel verhaal. Ze zijn al drie jaar bezig veel operaties en behandelingen verder blijkt ze nu in de overgang te zitten.
    Weekendje weg heb ik ook aangedacht maar haar s-vader ligt ook heel slecht en dus willen ze eigenlijk niet weg.
    Ja het is een hele hoop shit bij elkaar om het zo maar even te zeggen en heel erg dubbel allemaal.

Ik zit ook heel erg in twijfel hoor wel het geslacht weten of niet.
    Ik ben natuurlijk ook heel erg benieuwd en het maakt een aantal zaken heel makkelijk.
    Maar ik houd toch niet van rose en blauw en toevallig vind ik groen en geel en bruin heel erg mooi dus met die kleuren probeer ik het kinderkamertje in te richten en ben ineens gek op girafjes!
    Ook qua kleren vind ik deze kleuren erg mooi.
    Wij denken een jongen maar soms denk ik ook weer een meisje hoor, ik weet het gewoon niet.

20. druufje

druufje Actief lid

12 aug 2011
    214
    0
    0
    Jeetje zeg dan krijgen ze het ook behoorlijk voor hun kiezen... Moeilijk he. Je bent zo gelukkig voor jezelf maar gunt een ander dit geluk ook zo. Ik krijg net bericht van een vriendin die paar dagen eerder is uitgerekend dat ze met spoed een vlokkentest moet gaan doen omdat uit haar bloed is gebleken dat ze een verhoogde kans heeft op het edwardssyndroom. Dus haar wereldje staat ook stil. Ik heb de test niet gedaan om te kijken of alles ok is. Het is en blijft een kansberekening en hoe vaak hoor je dat je die kans hebt en dat het allemaal goed blijkt te zijn en dan heb je je superdruk gemaakt. Ik kan alleen maar heel hard hopen dat met ons kleine beebje alles goed is...
    Over de kleuren van het kamertje. Bij ons word zoiezo alles wit met grijs/zilver. En voor meisje denk ik donkerpaars erbij en voor een jongetje weten we eigenlijk nog niet. We houden het iig neutraal.. Als het kamertje klaar is gaan we wel foto's erop zetten he! Ben benieuwd hoe iedereen het gaat doen...

Deel Deze Pagina