Ik was gister 30 weken.. nog ongeveer 10 weken te gaan dus! Wie nog meer...? Lijkt me leuk om wat ervaringen, ergenissen, kwaaltjes, bezigheden ed. te delen. Liefs, LB
Volgens mijn eigen berekening ben ik 28.5wk zwanger, maar volgens de metingen in het ziekenhuis zit ik al op 29.5 Dus als alles goed gaat en ons meisje lekker blijft zitten heb ik ook nog ongeveer 10 weekjes te gaan! Spannend he!
Ja ikke Ik ben nu 30w4d zwanger van onze 2e, we weten dat we een dochter krijgen. We hebben al een dochter van Bijna 2 jaar. Het is voor mij allemaal reuze spannend, onze eerste is geboren met 32 weken. Ik hoop dat deze toch nog minimaal een week of 7 blijft zitten. Ik krijg nu wekelijks injectie's ( proluton ) om een vroeggeboorte te voorkomen. Ik voel me verder buitengewoon goed, en heb eigenlijk nergens last van. Alleen af en toe het idee dat mijn slokdarm in brand staat
@ Ilona; dan moet het voor jou helemaal spannend zijn! Kan me voorstellen dat je blij bent als je de 32 weken gepasseerd bent. Wat fijn dat je er injecties voor krijgt, hopelijk hebben ze effect @ Lievebeeb; weten jullie al of jullie een meisje of een jongen krijgen, of blijft het een verrassing? En is het je eerste kindje? Hebben jullie het kamertje al af? Wij hebben wel behangen en de vloer gelegd, maar we wachten nog op de meubeltjes: die worden pas begin juni geleverd Baal daar enorm van want ik heb platte rust voorlopig en kan dus niet alles snel snel even afmaken. Gelukkig heb ik mijn ouders deze week op bezoek (ik woon op Corsica) en mijn moeder heeft me geholpen met het wassen van alle kleertjes. Die liggen nu gelukkig klaar! Ik ga een dezer dagen nog proberen om de naam van ons meisje op een mutsje te borduren, soort van bezigheidstherapie De kinderwagen hebben we ook eindelijk hier, die had ik in februari in Nederland gekocht en die hebben mijn ouders nu meegenomen. We hebben de mutsy transporter Welke hebben jullie?
Hier nog een kleine 9 weken te gaan! Vind het nu toch wel weer spannend worden. Mijn zoontje is geboren met 37 weken, dus het zouden ook nog maar goed 6 weken kunnen zijn hihi. We zullen zien wat de tijd ons brengt hihi.
@ Lievebeeb: je bent 1dagje verder als ik We lopen een soort van gelijk dus hihi. Ik heb dus ook nog maar 10 weekjes te gaan! Ene kant ben ik t zat ( veel last van alles en nog wat en heb t behoorlijk zwaar) en mag t eruit van mij en ben ik benieuwd hoe me kindje erruit ziet en lekker knuffelen etc, andere kant ben ik vanaf t begin als doodsbang voor de bevalling. Vond t bij mijn zoontje behoooorlijk pijnlijk, t persen, branderig gevoel van onderen zodra t hoofdje tevoorschijn komt, aambeien, beurse onderkant, bloeden, niet kunnen plassen, poepen etc etc etc.. Ben dus echt heeeel erg bang voor de pijn tijdens en na !!! Maarja ik zeg elke dag tgeen mezelf: het moet er toch uit Wij hebben de kleertjes al klaar, kinderwagen en maxi cosi en allerlei kleedjes en dingen. Wat we nog moeten is een ledikant en box... Hebben helaas geen extra kamer dus kleine slaapt bij ons de eerste 6mnd en dan zien we wel verder Heb ook nog een dreumes van 19mnd rondlopen pffff, die zit ook nog eens in een ....fase dus je begrijpt vast dat ik er zo goed als doorheen ben hahaha. Voor de rest vd meiden die nog 10 weekjes moeten : heeeel veel sterkte, succes en hou vol nog ff
Hier ook nog ongeveer 10 weken te gaan. Mijn dochter is met 38 +5 geboren en ben erg benieuwd wanneer ik nu zal bevallen. De verloskundige hebben mijn datum vooruit gezet maar naar mijn berekeningen zou ik eigenlijk een week later zijn. We zien het wel Vind het wel heel spannend omdat ik nog een hoop moet aanschaffen.
Wij hebben de roze Bugaboo die eind mei komt. De babykamer is nog helemaal niet af. Laminaat staat en de kast en commode ook. (die gebruiken we gewoon van mijn dochter die stond er nog. Zij is nu 3, 9) De ledikant komt pas eind mei of Juni. Ik baal daar van. Wil alles zo snel mogelijk af en heb enorme last van nesteldrang! Jullie ook? Ik heb dat veel sterker dan bij de eerste. Wel hebben we een rieten wiegje voor de eerste paar weken. Die staat in de schuur en wil ik rond half juni al klaar maken voor ons in de kamer. Verder heb ik de maxi cosi nog van mijn dochter en het badje. Maar kleding, hydrofiel en alle toebehoren moet ik nog kopen. Vind het wel zwaar zwanger zijn en een peuter ernaast
Ik ben zaterdag 30 weken zwanger dus count me in! Wij hebben nogsteeds niet alles klaar, dit omdat we 1 juni pas de oplevering van ons huis hebben. Gelukkig regelt de uitvoerder dat we iets eerder de sleutels al krijgen zodat we kunnen beginnen met klussen en de vloer en keuken kunnen laten leggen en plaatsen Vandaag ga ik de box bestellen nu deze in de aanbieding is bij de babydump de antraciet kleurige Bopita zonder lade Verder krijgen we een meid, en hebben we een 2e hands kinderwagen op de kop getikt die er nog uit ziet als nieuw en zilver/paars is
Jeetje... Ik hoor ook al thuis in dit topic..... Ik moet ook nog zo'n 10 weekjes. Ben uitgerekend op 11 juli 2011. Af en toe denk ik al aan de bevalling wat nu natuurlijk steeds dichterbij komt. Soms krijg ik dan zo'n zenuwenkriebel in mijn onderbuik, omdat ik het toch wel spannend vind, hahaha. Het zal wel loslopen hoor, maar ja, het is de eerste keer. Dus weet niet wat ik ervan moet verwachten. Ik las bij iemand zonet iets over aambeien bij de bevalling. Die krengen heb ik nu al. Maar sinds ik Curanolzalf gebruik, doen ze geen pijn meer, ze jeuken en bloeden ook niet meer. Maar ze zijn nog steeds aanwezig. Babykamer is hier zo goed als klaar (zie eventueel mijn album). Moet alleen nog een klein lampje hebben voor bij de commode. Anders moet tijdens het verschonen de hele tijd het grote plafondlicht aan namelijk. Verder is alles al zo'n beetje in huis. Qua kinderwagen hebben wij (ook) de Mutsy Transporter. Kleur bordeauxrood. Er was destijds een actie bij de Babydump. Dan kreeg je er een gratis Maxicosi bij. Daar hebben wij toen gebruik van gemaakt. Wij krijgen een familiewieg van mijn ouders. Die hebben zij jaren geleden gekocht. Mijn 3 neefjes hebben er in gelegen en nu is ons kindje dus aan de beurt. Mijn moeder gaat alles voor de wieg wassen (vind ik erg lief van haar). Binnenkort kunnen we deze ophalen. Deze wieg komt de eerste weekjes naast ons bed te staan. Ik ben van plan om borstvoeding te geven. Wij willen niet weten wat het wordt. Dat zien we bij de bevalling wel. Een verrassing dus! Ik word wel steeds nieuwsgieriger hoor! Hoe ligt jullie kindje trouwens? Die van ons ligt al weken met het koppie naar beneden. Nog wel boven het bekken trouwens. De verloskundige verwacht eigenlijk niet dat ons kindje zich nog zal gaan draaien, omdat ik nogal een strakke buik (niet te verwarren met een harde buik) heb. En nog een vraag: Wanneer gaat jullie verlof in? Ik neem 4 weken vantevoren verlof. Dat betekent dat ik nu nog zo'n 6 weekjes moet werken. Per 13 juni (dat is Eerste Pinkstedag) ben ik met verlof. En dan zou ik ergens in oktober (afhankelijk van wanneer ik precies ga bevallen) weer moeten beginnen met werken.
@ Belliebel; oh spannend zeg! 6 weken klinkt ineens zo kort dan he @Snoopy: oh wat vervelend dat je het zo zwaar hebt! En dan nu de laatste 10 weken in, hopelijk trek je het een beetje. Zal ook wel niet niks zijn met nog een kleintje in huis. Als je al een vervelende ervaring met de bevalling hebt kan ik me wel voorstellen dat je er een beetje bang voor bent, maar goed dat je het toch van je af probeert te zetten want die angst er nog eens bij doet ook geen goed natuurlijk! @ Miss X: oh die roze bugaboo vond ik ook errug leuk! Heb m uiteindelijk niet genomen omdat ik de wieltjes te klein vond, we wonen echt op het platteland dus hij moet wel een beetje robuust zijn Dat met alles af willen hebben herken ik wel hoor, ik wou het liefst dat alles nu al stond en klaar was, maar helaas.. Stomme levertijden! De kleertjes hebben we gelukkig allemaal al, we hebben zo veel kado gehad dat ik niet eens meer zelf iets hoef te kopen Ik ga alleen nog een puckababy bestellen, kans is groot dat ons meisje toch te vroeg geboren wordt en dan schijnt dat erg fijn voor ze te zijn. @ Yotsuba; ooh zilver paars is ook al zo leuk Is het gelukt met het bestellen van de box? Ik wil graag de ronde bopita box en het liefst in het zilver, maar die zijn vrij prijzig (nu 240 bij babydump geloof ik) en tweedehands heb ik ze bij mijn ouders in de buurt nog niet gezien. Hier verkopen ze geen boxen, alleen van die grondboxen maar dat vind ik echt op konijnenhokjes lijken @ Be happy; voor mij ook de eerste keer, vind het ook heel spannend maar ik kijk er wel naar uit! Bordeauxrood is ook een leuke kleur, wij hebben de beige Handig die actie met die maxicosi ook, wij kregen er een tentje bij haha Ik ga zo even naar je foto's kijken! En hier is er ook zo'n familiewieg, van de kant van mijn vriend zijn familie. Maar ik weet nog niet of ik hem ga gebruiken, het is zo'n mozemandje maar dan vierkant en ik zou hem opnieuw gaan bekleden maar ik kan nu helemaal de deur niet meer uit met mijn verplichte rust en ik heb er totaal de materialen niet voor. Dus dat gaat denk ik niet meer door Ons meisje ligt naar mijn gevoel nog echt aan alle kanten. Soms zit ze met dr koppie bovenin, soms onderin. Er is hier echt nog geen peil op te trekken (hoewel ze wel het meest met dr hoofdje naar onder ligt) Ik heb een vrij kleine buik maar ons meisje ligt wel een week voor op schema. Volgende echo heb ik op 1 juni dus we zullen zien hoe het er dan voor staat. Ik merk wel dat ze nu steeds minder ruimte heeft want ik voel haar steeds meer wurmen! En verlof.. tja dat heb ik niet echt Ik deed een betaalde stage/opleiding van 6 maanden die zou duren tot eind juni maar omdat ik opeens onverwachts het hele ziekenhuisgedoe heb gehad moet ik nu de ziektewet in, dus ik zit al thuis. Na de bevalling wil ik wel weer gaan werken, maar ik wacht daar denk ik mee tot op zijn vroegst januari. Wil heel graag de eerste maanden lekker gaan genieten van mijn gezinnetje. Gaan jullie je kindje op de creche zetten? Wij zouden het eerst wel doen, maar ik twijfel nu. Ik vind het eigenlijk helemaal geen prettig idee en bovendien moet je nu al aangeven hoeveel en welke dagen, en daar zit je dan aan vast terwijl er nu in mijn situatie nog zoveel kan veranderen. Bovendien heb ik zelf jaren als oppas/au pair gewerkt en dat vind ik een veel prettigere manier van omgang met de kleine. Dan is er tenminste de hele tijd een en dezelfde persoon aanwezig en het kindje is gewoon lekker thuis. We hebben ook een heel groot huis dus een au pair zou er makkelijk nog bij kunnen, en ik zou het ook wel leuk vinden een nederlandse oppas in huis Familie daar hoeven wij hier niet te veel op te rekenen, want mijn schoonmoeder en mijn ouders wonen allemaal ver weg, en mijn schoonvader en zijn vrouw die werken nog gewoon fulltime. Vandaag is voor mij een grote dag, want ik ben nu 30 weken zwanger! De vk kwam gister langs en die heeft het nog eens bevestigd dus ik ben ook een week vooruit gezet. Echt een pak van mijn hart! Ik moet nog 4 weken netjes blijven liggen en mag dan langzaamaan weer een beetje mobiliseren. Vanaf 34 weken mag ik nl in het streekziekenhuis op corsica bevallen en zou ik niet bij een evt bevalling weer overgevlogen moeten worden naar marseille (nu nog wel dus) Nu op naar mijn volgende mijlpaal, 22 mei want ik heb de hele tijd het gevoel dat ze dan gaat komen. Als die voorbij is durf ik uit te kijken naar de 34 weken, op 3 juni
Ik ben nu slechts 9 weken, dus ik moet nog wel eventjes.. Weet wel dat ik bij mijn eerste het met 30 weken ook helemaal zat was, kon niet normaal slapen, ontzettend last van zuur, om de 5 min plassen en veel last van harde buiken!
Ik ben het zwanger zijn nog niet echt " zat " maar merk wel dat de spanningen me gaan opbreken. Ik moet dadelijk ook even naar de verloskamers omdat ik de baby minder voel. Kan natuurlijk bij 31 weken zwangerschap ( minder ruimte, andere ligging ) Maar bij mijn dochter was er echt een rede voor dat ik haar minder voelde bewegen. Als ik die dag geen keizersnede had gekregen, was ze er naar alle waarschijnlijkheid niet meer geweest. En dat maakt me dan enorm bang ! en beperkt me ook in het genieten van deze zwangerschap. Verder zitten wij nog volop in een overhuizing, we hebben een andere koopwoning die nu bijna klaar is. De babykamer staat, en nu kan ik me gaan uitleven met de aankledingen enz... Ik heb met mijn dochter een maxi cosi mura 4 gehad als kinderwagen ( geloof dat die zo heette ) Maar die vond ik vrij ongemakkelijk. Ik wil nu gaan kijken voor een beebop kinderwagen ( net zoiets als de bugaboo ) Verder ben ik eigenlijk al wel klaar, en heb nog maar weinig nodig. Dat geeft me wel een beetje rust. Ik hoop dat iedereen nog een hele mooie zwangerschap mag hebben, en dat de laatste loodjes niet heel zwaar gaan wegen.....Maar die temperaturen die er nu aan gaan komen hoeven van mij niet zo hoor haha
Ik ben al lang blij dat ze nog geen hittegolf voorspellen. Het zou morgen warm worden (28 graden), maar daarna gelukkig weer wat koeler.
ik moet ook nog zo'n 10 weken, word met 38 weken waarschijnlijk ingeleid. maar ben het nog niet zat hoor.. t zal de laatste zwangerschap zijn en vind het heerlijk! ondanks alle ongemakken ons dochter is met 33 weken geboren, dus dat is over 5 weken al! kinderwagen hebben we nog niet, maar denk dat we voor de maxicosi mura gaan! vind dat zitje zo handig!
@ Ilona; wat was bij je dochter de reden dat ze minder bewoog? Lijkt me ook doodeng hoor, ik heb dat gevoel ook zo, het is niet de zwangerschap zelf die je opbreekt maar het geestelijke deel dat zo slopend is. En net als ik dan zelf weer een beetje optimistisch word (zit immers weer thuis en alles ziet er goed uit), komt er weer een vk of een gyn voorbij die me met beide benen op de grond zet (gister zei mijn vk toen ik zei dat het nu ook mogelijk was dat ik het gewoon tot het einde zou volhouden "ja maar jij bent wel een heel rebels geval hoor, ik zou er maar niet op rekenen", en daarna "de volgende keer dat je naar het ziekenhuis gaat is om te bevallen").. @ MamaChantal: wat is hlhs? Hopelijk blijft je uk langer zitten dit keer!
Hier gaven ze vandaag 25 graden op, maar tot dinsdag sowieso nog wel 23 graden. Dus ik ga dr al helemaal van uit dat ik mag gaan bevallen als het zo warm is
Hola ladies! Be Happy, volgens mij draait onze uk nog alle kanten op ene keer voel ik een kopje of een kontje boven in dan weer rechts of links.. ik wordt er niet wijs van haha Maargoed we zullen t horen dinsdag bij de check En wat leuk dat jullie een familiewieg hebben! Wij zouden ook de familiewieg in ere houden maar deze was zo gehavend dat mjin ouders een nieuwe hebben gekocht die mijn vriend en ik maar als nieuwe familiewieg hebben gebombardeerd Luca, jaaa is gelukt Echt ideaal dat je kan aangeven wanneer het geleverd moet worden want nu laat ik t gewoon bezorgen in ons nieuwe huis (scheelt weer gesjouw) Dat lijkt me ook niets nee zon grondbox.. zijn die ronde nu niet ook in de aanbieding dan? Ons kindje gaat na mijn verlof 1 dag naar kinderdagverblijf en 1 dag naar opa en oma de rest gewoon bij ons. We hebben niet veel keus (of in armoede leven ) dusja.. Ik ben wel voor kinderdagverblijf hoor, tenzij een kindje daar de hele week moet zitten (soms kan dat ook niet anders) Ze krijgen dan toch weer contact met andere kindjes, meer weerstand etc
door praten over familiewiegen ben ik meteen naar de oma van mijn vriend gegaan om hem op te halen, haha Ze heeft gelukkig nog alle lakentjes bewaard enzo, dus ik heb meteen de modellen om hem opnieuw te bekleden. Als het goed is neemt mijn moeder straks ook stof mee, en ik ga aan mijn vriend vragen of hij hem wit wil spuiten. Heb er helemaal zin in! @ yotsuba; ja die ronde box is nu 240 ipv 280 Maar vind ik nog steeds duur.. Op marktplaats kun je de beuken variant voor minder dan 100 euro op de kop tikken, dus dan maar beuken ipv zilver hoor Ik ben ook niet tegen het kdv hoor, er zitten inderdaad ook wel voordelen aan. Maar hier wonen we op het platteland met superveel ruimte, en alle creches zitten midden in de stad. Dus elke dag benzine kwijt om te brengen en te halen, filerijden, veel minder ruimte plus minder aandacht want ze hebben hier hele grote groepen.. Ik weet het nog niet. Ga er nog even goed over nadenken want zoals je zegt, dan komen ze wel meer in aanraking met andere kindjes enzo en dat is wel weer heel fijn. Maar 1 dag is ook prima te doen, ik zou het zelf voor 2 dagen willen maarja het geld wat je ervoor betaalt is ook niet niks (in frankrijk is het systeem volgens mij ook weer anders) en ik zou het een beetje zonde vinden om te gaan werken en vervolgens al dat geld weer af te geven bij de creche. Dan kan ik net zo goed zelf thuisblijven.. Ik heb genoeg projecten dus om werk zal ik echt niet verlegen zitten
jaaa het is ook enorm veel geld, echt belachelijk eigenlijk he? alles waar "baby" of ""positie" voorstaat betaal je meteen het driedubbele voor Ik zou idd lekker een tweedehandsje kopen en dan eventueel lekker zelf zilver verfen Wat betreft KDV/creche is dat voor jou natuurlijk ook een heel andere situatie Als t niet hoefde had ik t denk ik zelf ook niet gedaan Ik heb gister eens lekker toegegeven aan de nesteldrang, doordat we binnenkort gaan verhuizen kan ik me niet uitleven op de kinderkamer. Alle kleertjes zitten in curverboxen en ben die gister maar op mn gemak gaan wassen, vouwen en weer opnieuw in de boxen Blijft alles toch lekker fris tot na de verhuizing en heb ik t gevoel nog een beetje de touwtjes in handen te hebben