Nog 10 weekjes!

Discussion in 'Zwangerschap' started by lievebeeb, May 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een reacties, ik was gister even hier komen kijken maar toen was ik mijn topic kwijt... Nouja blijkbaar niet helemaal goed gekeken...

Hier gaat alles goed, wel erg moe weer al moet ik zeggen dat ik me de hele zwangerschap niet echt helemaal fit heb gevoeld.
    Ik mag alleen van mezelf niet klagen, al moet dat gewoon soms wel even :D... Mijn zwangerschap loopt eigenlijk heel voorspoedig, ik raakte in de 1e ronde al zwanger en dat is geweldig, maar ook behoorlijk wennen. Altijd gedacht dat ik er wel een half jaar over zou doen..maar gelukkig is ons het afwachten en de onzekerheid bespaard gebleven.

Maar ik ben er wel achter dat zwanger zijn niet echt mijn 'ding' is.
    Ik heb veel last van mijn hormonen, ook altijd al met de pil en dan zit ik totaal niet lekker in mijn vel... Maar voor iemand me hier verkeerd begrijpt...zwanger zijn in een wonder en ik heb het niet lekker in mijn vel zitten echt over voor ons kindje:)

Ik ben dus ook echt aan het aftellen en hoop dat ons kindje lekker met 38 weken van zich laat horen :D

Het is ons 1e kindje en we weten niet wat het is, al ben ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig! De babykamer is voor 90% klaar, nog wat decoratie en gordijnen (vandaag besteld) en dan is het klaar. Omdat we niet weten of het een jongen of meisje is heb ik nog niet zo heel veel kleertjes.. Denk iets van 8/9 pakjes, waarschijnlijk ga ik vanuit mijn kraambed flink shoppen :D Ik moet nog wel alles wassen en strijken maar over 3 weekjes heb ik verlof dus dan ga ik daar lekker op mijn gemak mee bezig.

Hier helaas geen familiewieg, dus zelf een kindekeklein besteld! (zelf maar een familiewieg starten dan ;)) Deze komt over ongeveer 2 weken, de kinderwagen een Joolz (antraciet) en de maxicosi (steel grey) komen ook tegen die tijd.

Wat ons nog rest is een box, boxkleed,badje,badstandaard en een (oor) thermometer... En dan is alles in huis... Denk ik :D

Ik wil ook borstvoeding gaan geven, binnenkort even naar een themabijeenkomst.. Iemand die ook naar een themabijeenkomst gaat of nog een goed boek weet over borstvoeding? Ik wil me graag goed voorbereiden want het gaat soms niet van zelf...

Doen jullie trouwens een zwangerschapscursus?
    Ik heb voor zwangerschapsyoga gekozen, maar tot nu toe...tsja...;)
    Ik denk trouwens wel echt iets aan de ademhalingsoefeningen te hebben.. Dus daarvoor ga ik dan maar :D

Omdat ik nu pas in stroom, en alles net gelezen heb reageer ik misschien niet helemaal op jullie verhalen.. Mijn geheugen in een zeef dus sorry.. Maar vanaf nu probeer ik het een beetje bij te houden.

Fijn weekend allemaal!
    Liefs, LB

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,544
    3,057
    113
    Dat is het Hypolastisch linker hart syndroom
    oftewel ukkie dr linker kant van dr hartje is niet goed ontwikkeld.
    Dr linker hartkamer is veel te klein en functioneerd daardoor niet, dr linker boezem is te klein,maar functioneerd wel gelukkig, en de aorta is te smal.
    Ook zitten er gaatje(s) in het tussenschot tussen de kamers.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,544
    3,057
    113
    zwangerschapscursus doe ik niet,bij mn dochter ook niet gedaan:) tijdens de bevalling helpen toch mensen je wel met je ademhaling

4. Ilona23

Ilona23 Actief lid

Oct 30, 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    Zo, daar ben ik weer.
    Heb even in het ziekenhuis gelegen met verdenking op zwangerschapsvergiftiging. Ik had veel eiwitten in de urine, maar uiteindelijk blijkt het om een flinke blaasontsteking te gaan. Ook niet fijn, maar alles beter dan zwangerschapsvergiftiging.

Vandaag 31w1d zwanger, vind het met de dag spannender worden.
    Dinsdag moet ik weer op controle bij mijn eigen arts, en ik hoop dat we dan een bevallingsplan gaan maken.

De eerste was een spoedkeizersnede, en heel die toestanden en de paniek heb ik maar moeilijk naast me neer kunnen leggen. Ik hoop dan ook dat ik nu weer met een keizersnede mag bevallen. Niet omdat het zo fijn is, maar meer omdat ik voor " safe " wil gaan. Ik ben echt bang dat ik anders uren, misschien dagen pijn aan het lijden ben....en vervolgens nog eindig op de ok.

Onze eerste meid voelde ik minder bewegen doordat er uiteindelijk geen vruchtwater meer was, en ze niet meer groeide.
    Ook waren er problemen met de placenta.

Nou, vandaag dan toch maar een beetje genieten van het mooie weer. In het ziekenhuis had ik bedrust, en er was geen airco aan.....dus dan kun je wel begrijpen hoe warm het op die kleine kamertjes is geweest.

5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi

Ik heb bij de eerste weleens gezwommen en 2x Yoga gevolgd maar vond het niks.
    Ik had graag aan haptonomie gedaan alleen is het allemaal ontzettend duur.
    Heb nu wel thuis van die boeken waar je ook een hoop uit kan halen.

Borstvoeding Ik ben wel van plan om borstvoeding te geven. Heb ik bij mijn eerste ook gedaan en dat ging helemaal prima. Vond het zelf ook heel fijn.

Aankomende woensdag moet ik weer naar de verloskundige. Vind ik wel fijn. Merk dat ik bij deze zwangerschap een stuk ongeruster ben dan bij de eerste. Misschien omdat we na de 20 weken geen echo's meer hebben gehad en bij mijn eerste heb ik zelfs 2x een 3D echo laten maken.

Hebben jullie dat wel gedaan?
    Ik vond het zo ontzettend duur en uit ervaring weten we dat we het daarna misschien 1 of 2x nog zullen bekijken. Als de kleine er is dan geniet je daar gewoon volop van ;)

Eind deze week ga ik als een gek inkopen doen;) Hydrofielluiers. Tegenwoordig heb je ontzettend leuke met printjes.

Doen jullie ook aan babyshowers?

Share This Page