hebben mama's van 3 (kleine) kids tips (auto)

Discussion in 'Zwangerschap' started by memmievan3, May 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    hoi dames,

ik ben benieuwd hoe jullie het regelen met de auto en 3 kleine kinderen.
    wij hebben momenteel een stationwagen en met 2 autostoelen pas het makkelijk.
    zometeen komt nummer 3, maar ze passen dus niet alle 3 achterin.

oudste zit in een stoelverhoger, jongste in een autostoel en de babe straks in de cosi.
    als ik alleen ben met de kids is het geen probleem. 1 kan voorin (zit geen airbac)
    maar als we met het hele gezin weg willen dan wordt het moeilijk.

mijn man is ruim 2 meter en die pas niet achter tussen die stoeltjes in (kan moeilijk een stukje van zijn benen afhalen:D)
    ik zelf pas met mijn kont er ook niet tussen (misschien als ik 50 kilo kwijt raak:()

nou hebben we gekeken voor een 7 persoons auto, maar daar kan ik geen duowagen/kinderwagen meer in kwijt.
    toen bleef zo'n mini busje (grand voyger) over maar die neem ik ook niet zo graag. kosten bijna 250 euro p.k voor wegenbelasting, verzekering wordt bijna 2 keer zo duur en een ze zijn totaal niet zuinig..........

hoe hebben jullie dit opgelost

2. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Wij gaan de ford s max kopen, die heeft 3 aparte stoelen achterin waardoor je net n paar cm extra hebt en het wel goed past.
    We hebben nu n ford mondeo (uit 2008) en daar past t, maar dan kunnen we de easybase niet gebruiken en de buitenste twee stoeltjes staan n beetje scheef, dus voelt niet echt veilig... Daarom toch maar n nieuwe auto...
    We kiezen dan wel n 7 zits, maar dat is meer omdat ik vaak met m'n ouders op pad ga en anders zouden we meteen met 2 auto's moeten en dat is zo'n gedoe ;)

Wij hebben trouwens dan de romer king, de ferofix en de maxicosi in de easybase achterin...

3. mama3boys

mama3boys Actief lid

Apr 23, 2012
    140
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    wij hebben de opel zafira , ik ben super blij met mijn auto !
    betreft de ruimte , het is giga !! ik heb de achterste rij de ene stoel in geklapt , waardoor er een giga ruimte ontstaat waar ik flink boodschappen kan laden of eventueel jouw duo wagen als er meer kinderen mee rijden is de 7 de stoel in 2 sec. weer opgeklapt . je kunt dus kiezen voor 5 stoelen te gebruiken of 6 of 7 , ik kies meestal voor 6

betreft verbruik ik dacht 55 euro pm wegenbelasting en 1 : 14 (bij ons ligt er wel aan hoe je rijd ) nou dat vind ik netjes voor zo een grote auto

4. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Wij hebben een ford galaxy

5. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Wij hebben een Citroen C4 picasso: 3 stoelen achterin (bij de Grande versie heb je zelfs de 7 zitters optie) en een flinke achterbak waar makkelijk een kinderwagen inpast.
    'per ongeluk' goed uitgezocht want we gingen eigenlijk voor 2 kindjes maar nu met een tweeling op komst zullen er 3 in moeten en een duowagen, dat gaat gelukkig passen anders hadden we best een probleem gehad (is een leasewagen dus inruilen wordt lastig)
    Ik heb zelf een opel Corsa maar daar zullen we nooit met z'n vijven inzitten en mezelf en 3 kindjes krijg ik er wel in...alleen die grote wagen niet, maar ik denk niet dat als de twins heel klein zijn er veel alleen op uit zal gaan met auto en kinderwagen, hoogstens auto in auto uit naar opa en oma etc en boodschapjes te voet. Een simpele tweelingbuggy zal er tzt wel in passen.

6. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    dank jullie dames,

ik zal eens even rondkijken wat in ons straatje past.
    een aantal van die auto's zijn voor ons te prijzig om aan te schaffen maar anderen zouden het 2ehands prima kunnen doen

7. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63
    volkswagen touran en past tussen een tobi middenin een maxi cosi en dan romer stoel vanaf 3jaar

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

Jul 8, 2008
    719
    0
    0
    Renault senic gat wij hebben een citroen axsara picsso en kunnen drie zitjes op de achterbank

9. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de citroen xsara picasso gekocht (3e op komst) en hadden hiervoor ook een station waar het niet in paste.
    Wat ben ik blij met de keuze van deze auto. Niet zwaar (dus geen dure wegenbelasting) wij rijden dan wel op lpg-g3 dus lekker goedkoop, en 3 losse stoelen achterin allemaal even breed. Ik zit nu zelfs heerlijk achterin tussen 2 stoeltjes in. En straks passen de 3 stoeltjes makkelijk :D

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vroeg dit laatst aan mn buren die hun 3e kindje verwachten, die hebben een peugot 307SW en daar kunnen 3 stoeltjes op de achterbank. De oudste zit in zo'n autostoel waarbij je de gewone gordel gebruikt, de middelst dan in de romer king en de jongste straks in de MC.

11. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wij gaan kijken voor een mercedes ml. mijn man werkt bij mercedes dus dat kan handig zijn. we hebben straks als het goed blijft gaan een peuter van 26 maanden en 2 pasgeborenen

12. Sweepy

Sweepy Bekend lid

Oct 15, 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Wij hebben een toyota avensis verso 7 personen. Maar de kaatste 2 stoelen kun je eruit haen en heb je echt een enorm grote kofferbak. Want op de middelste rij zitten 3 stoelen en kun je 3 kinderstoeltjes kwijt. (onze auto is te koop, mocht je interesse hebben)

Want we hebben sinds kort een lease auto. Een renault grand senic. Met 3 x isofix op de middelste rij. Hier hebben we heel nadrukkelijk op gelet en dit was voor ons de meest interessante auto en echt 3 kinderstoelen nodig naast elkaar want ook mijn man is groot.

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier een ford galaxy.
    Het enige nadeel is dat de middenstoel een 3 punts gordel heeft wat toch minder veilig is.
    Daarom zitten er nu 2 helemaal achterin en straks komen de nunog jongste en de baby ind e rij achter de bestuurdersstoel.

14. memmievan3

memmievan3 Actief lid

Mar 16, 2012
    332
    0
    0
    friesland
    bedankt voor de reactie's dames.

helaas is de thuissituatie een beetje veranderd en daardoor hoef ik niet meer op zoek naar een andere auto.

ga nu maar kijken voor een fietskar of bakfiets:D

Share This Page