langdurig pijn door doorkomen tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn jongste krijgt ineens achter elkaar tandjes. In korte tijd. Daadoor heeft ze pijn met het drinken van de fles. Wanneer ze paracetamol heeft gehad gaat het goed. Dentinox werkt maar kort en mag niet voor de fles. Chamodent werkt niet.
    Omdat ze al zo klein is en niet hard groeit ben ik dan geneigd haar dan paracetamol te geven. Meestal niet meer dan 2.
    Zijn er meer mama's die dat doen?

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Als dat mag waarom niet?
    Zoveel pijn hebben is ook zielig!
    Ik zou als ik jou was eventjes je huisarts bellen en het aan de assistente vragen.
    Veel sterkte!
    Ps ik neem aan dat je ook bijtringen voor je dochter hebt?

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja die heb ik het is meer het drinken zodra de fles in haar mondje komt.
    Tussendoor gaat alles wat ze tegenkomt in haar mondje.
    Heb een bijt 'sleutelbos' van Nūby en dat is een groot succes.

4. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem. Onderste zijn nu door en dacht ik dat het rustiger zou worden. Zit er nu een bobbel bovenin!
    Als ze er goed last van heeft, weigert ze flessen. Dus ja, ik geef dan een paracetamolletje en is het enige wat goed werkt. Voor haar slaapjes dentinox, maar heb je voor het drinken inderdaad niets aan.

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ons zoontje is nu met boventanden bezig. middelste 2 zijn zo goed als door nu ook al daarnaast te werken zo te zien.

hij heeft nooit goed geslapen (tot 3 weken terug) en nu is het weer drama. ligt om 7 uur in bed en vanaf 10 uur begint het. veel huilen niet willen slapen.

fles gaat wel goed. hij heeft meer moeite met zijn groente. (ging afgelopen dagen wel goed opzich) alleen de nachten niet.

tanden poetsen wil hij ook echt niet nu en ook het aandeppen van tandjes mag echt niet van hem :( lastig

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dentinox geef ik juist nog wel eens 5 minuten voor de fles aan Het werkt idd maar kort, dus juist dan is hetg heel handig: even de pijn verlichten, zodra hetg goed ingewerkt is de fles geven en dan drinken ze.
    Een zetpil is uiteraard ook verstandig, als ze er zoveel last van hebben. De max die je in de bijsluiter leest is niet de werkelijke maximum hoeveelheid die je kindje mag hebben, (ze mogen meer als er accute problemen spelen), dus je kunt met een gerust hart die dosering als maximum aanhouden :)

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het zijn dan dus wel een aantal dagen dag of 4 dat we dat dan geven. Ik zie boven wat maar ook al naast de onderste 2 tanden. Het is heel gezellig trouwens want de oudste heeft 2 doorkomende kiezen. Geeft geen pijn aan maar bijt speen kapot in de nacht.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is geen probleem. Wij zitten hier inmiddels al bijna 3 maanden aan 3-4 keer per dag paracetamol, vanwege oorontstekingen en tussendoor hier en daar ook tandjes.
    Tuurlijk doe je liever zonder, maar als dat niet gaat, gaat dat niet. Een beetje fatsoenlijk eten/drinken en slapen is dan toch wel zo belangrijk dat die zetpil dan maar gewoon moet.

9. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hier ook echt weken ellende gehad van tanden/ kiezen.
    Dus ik snap dat je dan voor PCM kiest, rust en eten is net zo belangrijk. Zeker in deze wintermaanden waarin iedereen snotterd!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan modderen we zo nog even door. Ze is al stil blijven staan in de groei door 2x kort achter elkaar buikgriep dus nu moet ze gewoon lekker groeien.

Deel Deze Pagina