dussss, deze zwangerschap verloopt niet helemaal normaal... tussen de 12 en 18 weken paar kleine en paar grotere bloedingen gehad, oorzaak: laagliggende placenta, iets bij de uitgang. duidelijk, niks aan te doen in de gaten houden. tussen de 18 en 29 weken geen bloed meer gezien, dus super! nu sinds zondag dagelijks roze slijmverlies.... niks helderrood, maar wel elke dag 1 a 2 x wat roze slijm.... maandag daarvoor toch even op controle bij de Gyn geweest, die zag dat de placenta nu mooi 2cm van de uitgang verwijderd lag, das positief nieuws. Waar heb roze dan vandaan komt wist hij niet... mocht het helderrood worden gelijk weer aan de bel trekken. Maar het blijft nu een dagelijks terugkerend iets... en het is niet zo dat er vooraf iets intensiefs gebeurd is ofzo..., we hebben geen gemeenschap, ik sport niet, loop geen hele stukken, sop het hele huis niet af etc.... ik houd me al rustiger omdat mijn bloeddruk aan het oplopen is (nog niet boven de 90 gelukkig) Meer dames die dit herkennen?
Nee, geen ervaring mee maar het kan zijn dat het gewoon 'hoort' bij jouw zwangerschap omdat je al zoveel bloedinkjes gehad hebt. Zolang je je kindje vaak genoeg voelt zou ik me er nog niet druk om maken. De gynaecoloog heeft ook niks geks gezien. Gewoon zijn advies opvolgens, als het erger wordt aan de bel trekken. Succes
ik had bij mijn vorige zwangerschap met 7 weken een bloeding gehad. er zat een hematoom voor de uitgang... de rest van mijn zwangerschap heb ik oud bloed/roze slijm verloren. ook toen de hematoom al weg was. bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste 3 maanden dagelijks oudbloed/roze slijm verloren. oorzaak onbekend. Nu heb ik nog maar 1 dagje roze/bruin slijm verloren. ik maak me er niet druk om. het hoort erbij... pas als het helderrood word en veel is het zorgelijk. volgens mij hebben veel vrouwen tijdens de zwangerschap wat roze/bruin slijm verlies hoor. mijn moeder had het ook bij alle zwangerschappen.
in het eerste trimester inderdaad is het wat gebruikelijker, maar het derde trimester wat minder zeggen, ze... maar ik blijf idd rustig aan doen en hopen dat het niet iets is wat doorzet ofzo... de placenta ligt niet meer bij de uitgang dus die zou het niet meer moeten kunnen veroorzaken. Ik wil dan gewoon weten waar het vandaan komt.... vind dat onzekere zo irritant, je bent zwanger, maar hebt bloed dat 'nergens' vandaan komt.
Ja, ik snap je helemaal hoor! Soms denk je je lichaam zo goed te kennen en dat komen er van die rare pijntjes en kwaaltjes die je nooit voor mogelijk hield! Ach, we moeten er gewoon ff doorheen
Ook ik heb vanaf week 30 regelmatig last van bloedingen. Bij mij is het wel helderrood en ik heb ook best wel een plasje in mijn maandverband. Ik ben van top tot teen gecontroleerd maar ze kunnen niks vinden. Wel is mijn baarmoedermond al vanaf week 30 verweekt maar had ik toen nog geen ontsluiting. Ik had er ook veel pijnlijke harde buiken bij maar die lijken nu te zijn verminderd. Waarschijnlijk heb ik een heel gevoelige baarmoedermond. Bij mij ontstaan de bloedingen ook spontaan, zelfs als ik een hele dag in bed of de bank door breng bloed ik. Ik moet wekelijks voor controle en tussendoor voor ctg's maar de baby doet het helemaal goed en de placenta ziet er goed uit. Bloed komt dus niet vanuit de baarmoeder. Jouw verhaal is herkenbaar en ik denk dat jij wellicht ook een gevoelige baarmoedermond hebt. Hebben ze al een keer een inwendige echo gemaakt om te kijken of je baarmoedermond nog lang en gesloten is?
En hebben ze kweekjes afgenomen voor een bacteriële vaginose of gecontroleerd op een schimmel? Deze kunnen ook de oorzaak zijn van bloedingen. Ook dit had ik niet waardoor de oorzaak bij mij onbekend blijft.
Nee, ze hebben alleen naar de placent gekeken... zolang de baby goed druk is en het bij rozeverlies blijft afwachten, woensdag a.s. weer controle, dan gaan ze alles weer bekijken en checken
Mochten ze geen kweek afnemen woensdag dan zou ik er zelf om vragen en ook om een inwendige echo. Zo'n infectie kan namelijk een vroeggeboorte veroorzaken. Beter het zekere voor het onzekere! Ik ben toen naar het AMC in Amsterdam met de ambulance overgebracht en ze hebben echt alles gechecked en ben paar dagen opgenomen geweest. Doen ze niet zomaar als bloedverlies zogenaamd bij een zwangerschap zou horen. Wil je niet bang maken hoor want bij mij zit de baby ook nog steeds maar you never know. Succes en sterkte!
Nee, snap ik inderdaad.... maar voel me al zo'n zeur de gehele zwangerschap!! en denk dan: waarom bedenken ze zulke dingen zelf niet??? krijg van mijn man al commentaar dat ik niet zoveel op internet moet kijken haha... maar goed, zolang de baby nog druk is wacht ik het even af, en als het roze slijm (net weer) rood bloed word ben ik de eerste die aan de bel trekt!!!
Dat gevoel van zeuren ken ik. Heb dat ook heel erg! Nu zelf ook weer hele ochtend in het zh doorgebracht en weer alle test doorlopen ivm veel helderrood bloedverlies. Ook weer niks aan de hand maar toch weer zekere voor onzekere. Het kan namelijk wel opeens met placenta te maken hebben of vroegtijdige ontsluiting. De gynaecoloog was zelfs een beetje kwaad dat ik niet eerder aan de bel had getrokken omdat ik al 2 dagen baby minder voel. En ze zei dat ik zeker niet zeur en dat ik liever 100 keer teveel bel dan een keer te weinig! En toch denk ik dan: zie je, weer voor niks geweest.. Dus je gevoel is heel herkenbaar!
nou, gelukkig dat alles goed was!! blijft wel frustrerend, zal straks blij zijn dat hij gewoon gezond ter wereld is en deze frustraties ten einde zijn haha, hoezo onbezorgd zwanger