Na 6 maanden bv over op kv, gelijk opvolgmelk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door muiss, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muiss

muiss Lid

17 feb 2008
    37
    0
    0
    Hallo!

Nou de titel zegt het eigenlijk al... Ik ga na 6 maanden volledig bv overstappen op kv, maar vroeg me af of ik dan gelijk met opvolgmelk moet beginnen of eerst nog met de zuigelingenvoeding (die vanaf 0-6 maanden...)

Groetjes!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij met opvolgmelk en rustig opbouwen.

3. fafje

fafje Niet meer actief

mij is verteld vanaf 6 mnd opvolgmelk!...eventueel ha...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt als je met 6 maanden begint met afbouwen meteen beginnen met opvolgmelk hoor.
    Wel zou ik een keuze maken tussen eerst beginnen met opvolgmelk of eerst beginnen met groente, want twee nieuwe dingen tegelijk met 6 maanden kan een beetje teveel van het goede zijn.
    Dus bijvoorbeeld, met 6 maanden begin je eerst met groente. Voor en na elke groentemaaltijd geef je een borst (jouw moedermelk bevat enzymen die je kind helpen het eten te verteren en te verdragen) en dan na een week of twee, als het lekker loopt met de groente, dan begin je met het afbouwen van de borst.

Je kunt als je besluit te combineren met borst- en kunstvoeding (bijvoorbeeld de ochtend-, avond- en nachtvoeding geef je zelf, de rest fles je), er ook voor kiezen een deel van de zuivelbehoefte van je kind te vervullen met aangezuurde zuivel, zoals kwark en yoghurt. Tenminste als er geen verhoogde allergiekans is.

Deel Deze Pagina