@andriana, dan kun je beter gewoon onder narcose zijn, verschrikkelijk zeg. Bizar hè dat je lichaam steeds zo anders kan reageren. Ik spuit nu ook 75E en dat gaat goed. Heb ook 50E en 125E gespoten, dat werkte niet. Mijn eerste IUI ben ik 39 dagen aan het spuiten geweest voor een ei. Ik ga zo terug naar ziekenhuis voor de IUI. Erg benieuwd wat ze mijn over IVF 2013 kunnen vertellen..
hey. wij zitten waarschijnlijk in de laatste iui voor ivf.. we hebben al 2 iui's gehad en alle 2 mislukt. dus nu met de 3de bezig, maar als deze ook niet lukt dat word het waarschijnlijk ivf. dit mede doordat de zaadkwaliteit niet goed is. ik heb er vanaf de vorige iui ook geen vertrouwen meer in. ik heb zoiezo het gevoel dat ik niet zwanger kan worden. maar hebben al besloten dat als het zo zou zijn dat we dan pleegzorg gaan doen.
Zo dat was een vlotte iui. In het ziekenhuis denken ze dat het inderdaad 1 ivf gaat worden in het pakket van de zorgverzekeraar voor 2013. Zeker weten doen ze het niet, waarschijnlijk horen zij dit ook niet eerder dan November! Ik heb aangegeven dan liever de laatste iui niet te doen, daar was zij het helemaal mee eens. Punt is alleen dat we dat niet redden met oog op hun vakantie. Dus de laatste iui voor de vakantie ga ik dan nog wel redden.. Ik kan dan oktober voor de eerste ivf, omdat er een menstruatie tussen moet zitten.. Ik hoef niet aan de pil omdat ik zelf een regelmatige cyclus heb. @Nance, Zo moet je niet denken hoor! Ik begrijp dat je geen vertrouwen in iui hebt, maar er is totaal geen reden om te denken dat je niet zwanger kunt raken met ivf of icsi! Probeer daar wel op te vertrouwen. Bij ivf en icsi weet je dat de eicel al bevrucht is met terugplaatsing, het hoeft alleen nog in te nestelen. Kop op!
Marbit,andere ziekenhuizen geven een ruggenprik of 2 zetpillen of gehele narcose. Ik had één ibuprofen. Geen zetpil gezien ook al stond dat wel in de folder Zoo ga je voor IVF! Wel fijn dat je niet aan de pil hoeft. Inderdaad raar dat je lichaam zo raar reageert op puregon. Ik heb pas 1x puregon gespoten in een cyclus dus weet nog niet meer. Nance,mag ik vragen hoe de zaadkwaliteit is? Die is bij ons helaas ook laag.
de eerste keer iui was het zaad bijna 10 miljoen voor bewerking en na bewerking ongeveer 3 miljoen. de 2de keer weet ik niet meer hoeveel voor bewerking, maar na bewerking was het iets minder dan 3 miljoen volgens mij. maar de beweegelijkheid is ook niet goed.. dus weet niet hoe dat bij jullie zit. maar bij ons is het meestal rond de 35% wat goed beweegelijk is. en 0% super beweegelijk. en heel veel wat dood is.
Ja, het is heel raar Adriana dat verschil in die ziekenhuizen. Er stond bij mij ook in de folder dat ik een recept zou krijgen voor pijnstilling. Toen ik belde dat ik geen recept had gekregen, toen zeiden ze dat ik gewoon een Aleve Feminax in kon nemen, bij menstruatiepijn.. Ik heb ook niet de indruk dat we zelf iets in te brengen hebben, dus erg raar dat het overal anders is. WIJ moeten het doen, niet die artsen. Ja nog 1 iui en dan heb ik er 6 gehad. Oktober zal het gaan worden de start IVF, ook heftig hoor als ik dat allemaal zo lees. Toch maar eens informeren hoe het daarmee zit qua pijnstilling. Ik ken iemand die 1 morfine heeft gekregen en het nog niet trok, er zijn er ook die 3dubbele dosis krijgen. Dus dat is wel een aandachtspunt. Hoe zitten jullie nu in de cyclus? Ben het even kwijt..
Hier ook nog 1x IUI, kan nog net voor mn intake voor IVF, deze hebben we 28 juni. Hoop zo dat we heel snel kunnen beginnen. Geen idee wat ze in 2013 besluiten. Hoop dat als je in 2012 al begonnen bent, je onder de oude regeling valt, maar ja, mensen die later beginnen hebben dan maar 1 poging. Ik weet dat als je nu 3 pogingen hebt gedaan, je in Nederland ook niet meer voor een 4e poging mag, dan ben je aangewezen op Belgie of Duitsland. Vraag me af hoe dat dan zal gaan als er maar 1 poging vergoed gaat worden. Bizar hoor, bezuinig dan op andere zaken en niet op mensen die het al zo moeilijk hebben en dit de enige mogelijkheid is om kinderen te krijgen.
is dit een nieuwe regeling?!? hoe kom je daarbij? Ik heb hier echt nog nooit van gehoord En het lijkt me ook wel heel gek dat ze meer dan 3 pogingen gaan verbieden...waarom zouden ze dat doen? Wie heeft dat plan dan bedacht? Ik had eigenlijk überhaupt nog wel hoop weer voor 2013 omdat er bij de bezuinigingen op de zorgverzekering in het lenteakkord totaal niet meer gerept wordt over van 3->1 behandelingen en wel over afschaffen rollators en geen vergoeding meer voor ivf boven de 41... Ik vrees namelijk dat als het echt terug gaat van 3->1 dat dat voor iedereen geldt. Dat je dan in het gunstigste geval nog 1 poging in 2013 hebt en je eerdere pogingen niet meetellen. Maar kan me niet voorstellen dat ze je 3 pogingen dan als nog bewaren.
Hoi Mirandadep, Ja het gaat echt helemaal nergens over. Fijn dat je voor de vakantie nog je intake kan hebben. Heb jij dan ook 6 IUI's erop zitten? Hebben ze bij jullie iets kunnen vinden waarom het niet lukt? Ik snap dat je staat te trappelen om te gaan beginnen, het geeft toch weer hoop en energie dat er iets nieuws staat te gebeuren en waar de kansen veel hoger zijn. Wel spannend allemaal.
Vasca, Ja het is wat onrustig op dat vlak. In het ziekenhuis zullen ze ook niet eerder als november weten hoe of wat. Niet fijn die onzekerheid. Ik geloof ook niet dat het dan alleen voor 41+ zal zijn, dan voor ons allemaal. Ik zou het echt een verschrikkelijke bezuiniging vinden..
O ja, nog ff on topic (dat was de reden dat ik meelas ): ook wij zitten op iui5 al weet en ivf komt dicht in de buurt. Wij zijn er heel dubbel in, of we er nog vertrouwen in hebben. We zitten namelijk zelfs te denken of we niet om nog een 7e iui gaan vragen. Ik heb altijd gedacht dat iui het voor ons ging worden, eigenlijk al de iui's in eigen cyclus. Dat bleek dus niet het geval en nu zijn we gestimuleerd bezig. Door een foutje van het ziekenhuis, was onze 1e gestimuleerde iui alleen eigenlijk te laat. Daarom voelt het niet echt of die poging helemaal meetelt voor ons. Omdat we dus eerst 3x ongestimuleerd hebben gedaan en nu pas met stimulatie begonnen zijn, voelt het nog wel of we iets nieuws aan het proberen zijn voor ons. Ook had ik afgelopen keren steeds toch maar 1 ei (dat echter wel als een razende gegroeid was door de hormonen, iui al op dag 8). Dus een keer een poging met 2 eitjes zou ik ook nog wel fijn vinden. Aan de andere kant zit ik dus ook met het aantal pogingen voor ivf in mijn hoofd en denk ik: alles wat we in 2012 doen is meegenomen zws. En die evt 7e iui komt ook net wat onhandig uit wbt timing met onze trouwdag (dan willen we een weekendje weg). Maar voor nu, heb ik me voor het eerst juist weer eens voorgenomen om positief te zijn over de iui en deze ronde. Vandaar mijn onderschrift. De afgelopen keren durfde ik mezelf dat steeds niet toe te staan, uit angst voor de pijn als het weer niet gelukt is. Maar die neem ik nu maar voor lief... Positief blijven en happy zijn is ook wat waard Morgen hebben we voorlichting over ivf, misschien dat we dan nog van gedachten veranderen/ ideeën opdoen.
@marbit: ik weet natuurlijk dat het onrustig is, maar dat van dat je max 3 keer mag en dan naar het buitenland vind ik zo vreemd klinken... Want momenteel is dat nog niet zo hoor. Je mag best meer pogingen doen, alleen moet je ze dan zelf betalen. Das super balen, maar als je nu gedwongen moet stoppen, wordt het helemaal van de zotte! Dat heeft toch ook niet bezuinigingen te maken?? (want je betaalt toch zelf)
IUI al op dag 8? Zo dat is snel zeg haha Het is allemaal persoonlijk wat betreft het vertrouwen in IUI. Ik kan mij goed voorstellen dat jij nog wel vertrouwen hebt als ik het zo lees, zou ik denk ik ook hebben. In mijn geval ben ik meteen aan de hormonen gegaan omdat IUI in mijn eigen cyclus niet lukte. Ik had elke maand mijn eisprong op zaterdag.. Daarbij heb ik op 1 IUI na, alle IUI's 3 follikels gehad. Dat van het buitenland heb je mij niks over horen zeggen, ik heb daar geen idee van. Hoor/lees er wel over dat er mensen naar het buitenland gaan, volgens mij heeft dat meer met een second opinion te maken. Je kan hier in NL net zo lang doorgaan als je zelf wil inderdaad, zolang je maar betaald. En het is duur, heel duur.
Belachelijk een aleve feminax Dat helpt bij mij nog niet eens als ik ongesteld ben,al eet ik er 4 Lijkt me inderdaad heel hefig IVF. Ik hoop eigenlijk dat wij toch nog een paar keer IUI kunnen doen maar dan met utrogestan ofzo. Ik ben nu net ongi geweest en voel alweer van die ontzettend pijnlijke krampen als er een eitje word gemaakt. Heb een korte cyclus maar meestal pas een ei op dag 15/16 Hoop dat het deze maand eerder komt,het heeft nog met mijn ziekte te maken. Vasca,ik zie dat jij dezelfde problemen hebt als mij (?) Ik had ook laag progesteron,zaad matig. Oh zie dat je lichte endo hebt,daar heb ik geen last van.
Ook wij zijn bezig met onze laatste en 6e iui-poging, bij verminderd zaadkwaliteit. De laatste 2 iui's zijn gestimuleerd geweest m.b.v. puregon. En inderdaad net voor de 5e iui had ik er ook geen vertrouwen meer in, de moed dat het nog gaat lukken zakt wel weg. En ook mijn mannetje was wat meer gespannen. Nu de laatste iui gaan we er helemaal voor. Deze heeft al plaats gevonden. Alleen het vreemde was dat het aantal zaadcellen na bewerking meer opleverde dan daarvoor. Daar hadden wij nog niet eerder van gehoord. En volgens de dame van het labaratorium klopte dit wel, alhoewel ik hier dan wel mijn vraagtekens bij zet. Wij hebben voor 2 weken geleden een ivf/icsi bijeenkomst gehad. En het is inderdaad nog gissen of je volgend jaar 3 danwel 1 behandeling vergoedt krijgt. Kosten van een behandeling liggen rond de 3000 euro. Als wij hier mee beginnen dan doen wij dit na onze vakantie. We gaan dan eerst genieten, want dat hebben wij ook verdiend. Jullie trouwens ook, probeer een beetje te genieten! succes allemaal groetjes Kissi
Ik meld me hier ook graag aan. Was een tijdje niet zo veel actief op ZP. Beetje klaar met er steeds mee bezig zijn.. Valt me zwaarder dan ik dacht. Ben nu in de 2 wachtweken voor IUI 5. Hierna hebben we besproken een ICSI te gaan doen. Mijn man en ik hebben geen vertrouwen in IUI, net als jullie blijkbaar Als ik rond 15 juni ongesteld wordt, moet ik een week erna naar de klinkiek ( Geertgen) om daar hoe/wat te bespreken, hoewel we al eerder een uitleg hebben gehad. Dan krijg ik mijn schema mee als het goed is! Tuurlijk hoop ik dat het deze ronde lukt, maar toch kijk ik stiekem een beetje uit naar ICSI. Ik heb het idee dat ik er dan alles aan gedaan heb, wat in mijn macht ligt. Snapt iemand dat? Soms lijkt het namelijk alsof ik daar een beetje de enige in ben, afgezien van mijn man dan.. Mijn FSH hormoon is veeeel te laag, dus heb puregon moeten spuiten en bij mijn man verschilt zijn "score" ook steeds.. Iedereen succes in ieder geval!
Vraagje hebben jullie op de 5e tot 6e dag na iui ook last van lichte buikkrampjes? dan niet de gehele dag door, maar zo nu en dan?
Ik probeer er nu zo min mogelijk op te letten, maar toevallig heb ik die gister wel gehad, zat toen op 6d na IUI. Maar kan niet zeggen of dat altijd zo is, wel dat ik steekjes of krampjes voel, maar weet niet op welke dag dat dan is zeg maar. Dat hou ik niet altijd bij. Wel altijd direct na de behahdeling
klopt zie ik nu, het was mirandadep die dat schreef, niet jij. Was ff in de war. Ik ga er maar vanuit dat die info niet klopt hoor. Denk trouwens dat we misschien zelf ook na 3 mislukte pogingen wel naar het buitenland zouden gaan. Zelf behandelingen betalen is inderdaad duur, rond de 3000 euro per keer, afhankelijk van hoeveel medicijnen je nodig hebt. Maar gelukkig is het wel altijd aftrekbaar van de belasting nog, dus je betaald dan (afhankelijk van je inkomen natuurlijk) ongeveer 1500-2000. En das nog veel, maar misschien voor ons nog wel een keertje op te brengen als een 4e poging nodig zou zijn. Maar bv 3 pogingen zelf betalen . Dan zouden we echt nooit meer iets leuks kunnen doen, zoals op vakantie En daar schijn jou nou juist zo ontzettend zwanger van te worden @snelle iui's: ja, was er zelf ook wel heel verbaasd over dat het zo snel ging. In mijn eigen cyclus had ik iu's tussen dag 12 en dag 18. Maar die hormonen zetten er bij mij dus vooral vaart achter, maar zorgen helaas (nog) niet voor meer eitjes. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie er geen vertrouwen meer in hebben, als je al 5x hetzelfde hebt gedaan, steeds "goed" en zonder resultaat. Wij zijn gister naar een ivf-infoavond geweest en moet zeggen dat ik daardoor er alleen maar meer "zin" in kreeg. Heb er nog duidelijker een beeld van (al wist ik alles al, maar zien op filmpjes etc is toch anders). Weten dus nog steeds niet wat we gaan doen. Vond het allemaal een stuk minder eng gek genoeg.
dat vind ik zo slecht, dat er ziekenhuizen zijn die iui's gewoon niet door laten gaan omdat je eisprong in het weekend valt! Een ziekenhuis moet voor dat soort dingen gewoon open zijn in het weekend. En doe het anders gewoon niet en stuur door naar een ziekenhuis dat het wel aankan. De natuur werkt gewoon niet van ma-vrij. Ze sturen hun intensive care patiënten toch ook niet naar huis voor het weekend?!? Sorry, maar lijkt me gewoon zo k^%&*^ om dat mee te moeten maken!