Nog 2 IUI en dan IVF, geen vertrouwen meer in IUI..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marbit, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twix

Twix Lid

8 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik herken jullie verhalen. Zelf heb ik 5 juni de 4e iui poging gedaan met puregon en pregnyl. Zit nu in mijn wachtdagen. En wachten duurt lang..... Maar daar weten jullie alles van. Hierna nog 2 pogingen en dan over naar IVF. Hoe ervaren jullie de hormonen?

2. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Hallo Twix, spannend weer he? dat wachten....
    Van de perugon was ik soms lichtelijk geirriteerd om kleine dingetjes, wat opgefokter zeg maar, moet zeggen dat het de maand daarop wat makkelijker ging omdat ik me er toen wat meer bewust van was. Van de pregnyl krijg ik enkele dagen na iui wat nod-klachten.
    Gebruik je geen utrogestan?
    Van de utrugeston word ik best moe, droom daardoor ook veel.
    Tevens ook wat emotioneler, al met al hakken de hormoontjes er best in......
    veel sterkte en succes gewenst..
    groetjes kissi

3. Twix

Twix Lid

8 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo kissi,
    Zit jij nou ook in je wachtweken? Ja vind het heel spannend weer. Ik was de eerst x ook opgefokter en de 2 e x heel erg emo. Ik merk dat ik nu aan de hormonen begin te wennen. Wat is utrogrstan? Die krijg ik niet. Jij ook sterkte en succes! Ik las in voorgaande gesprekken dat de ivf uit basispakket gaat en er nog maar 1 kan. Hoop niet dat dat doorgaat. Groetjes twix.

4. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Welkom!
    Wat bijzonder zeg, meer na bewerking.. Tja weet niet wat ik daarop moeten zeggen, bijzonder? ;)
    Die kosten liggen inderdaad rond de €3000,- en daar komen de kosten van de medicijnen dan nog bij. Pff ja het is allemaal wat als ze dit doorzetten.
    Wanneer is je NOD? Zijn de wachtweken nog even moeilijk of iets minder nu je je toch een beetje richt op IVF?
    Inderdaad eerst vakantie en dan gaat het spannend worden!
    (tenzij IUI 6 natuurlijk gelukt is..vanzelfsprekend)
    Leuk dat je mee kletst!

5. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Ja snap ik heel erg goed, hier dito!
    Dus IUI 6 doen jullie niet meer?
    Ik heb dat gevoel ook, NU gaat het 'echte werk' werk beginnen..
    Al klinkt het wat raar, weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
    De hoop groeit weer in de aanloop naar IVF of ICSI.
    Wat betreft anderen..de beste stuurlui staan aan wal he!
    Daarom vind ik het ook erg fijn om hier te praten met mensen die wel weten hoe het is en hoe pittig het is.

6. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Heb ik ook, eigenlijk wel meerdere dagen en alle maanden.
    Het zijn in mijn geval die rot bolletjes die mij van alles laten voelen..
    Niet leuk, daardoor ben ik er juist meer mee bezig dan mij lief is.
    Gebruik jij ze ook? Utrogestan?

7. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Ik weet nog niks van een informatie avond hier bij ons, weet niet of ze dat doen, zal ik eens vragen.
    Denk dat het inderdaad prettig is, ook al weet je eigenlijk alles al.

Zwanger raken van vakantie?
    Dat is een erg groot irritatie punt van vele vrouwen in dit traject..
    De uitspraak van omgeving: 'Je moet er niet zo mee bezig zijn, ga lekker op vakantie, dan kom je zwanger terug!'.
    Ik las een leuke uitspraak in het Freya magazine van een gynaecoloog. 'Als je van vakantie wel zwanger zou raken, dan stuurde ik je wel naar het reisbureau!'

8. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Ik trok dat ook heel erg slecht, maand na maand die teleurstelling.
    Had er ook geen vertrouwen in, want ik ben wat dat betreft een dametje van de klok. Zij dachten dat het wel mee zou vallen, elke vrouw heeft wel wat speling in de cyclus vertelden ze..
    Nou ik dus niet, maar toen waren we wel weer maanden verder :x.

Hoelang duurde het bij jou? De eerste IUI?

9. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Hoi Twix,

De eerste keer moest ik 39 dagen Puregon spuiten om een eitje te krijgen, ik was toen een wrak, helemaal gesloopt.
    Dit wilde ik ook niet meer. Ik begon toen op E50 en eindigde op E125.
    De artsen zeiden dat een eerste keer altijd kijken is hoe je daarop reageert, dus de maand daarna begonnen we op E75.
    Ik had toen gelukkig op dag 12 al mijn IUI!
    Voelde me toen ook een stuk beter en nu nog steeds met Puregon.
    Pregnyl heb ik ook geen last van, maar omdat die nu niet of moeilijk leverbaar is spuit ik Ovitrelle.
    Hier kan ik dus niet tegen, ben totaal mezelf niet met dit spulletje.
    De Utrogestan krijg ik ontzettende last van mijn borsten van, erg heftig. Daarbij moe en gevoelige buik.

De wachtweken zijn vreselijk ja.
    ---------------------------------------------------------------
    Iedereen een fijne weekend!, en heel veel EK plezier!
    Erg leuk dat jullie hier allemaal mee kletsen!

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ehm...dat was dus sarcastisch bedoelt he! Om inderdaad naar dat mega-irritante gedoe te verwijzen... hoop niet dat je het serieus opvatte!

Mijn 1e iui had ik op dag 12, wat dacht ik iets eerder was. Had daarvoor in eigen cyclus vaak ei rond dag 15. Keer daarop dus ook ineens pas op dag 18 (heel irritant!) en de 3e weer op dag 12.

Toen ben ik dus aan de hormonen gegaan en ondanks dat ik geen 2e eitje kreeg, was mijn ei wel eerder klaar. 4e iui dus op dag 10 (maar had dag 9 moeten zijn, want echo was te laat omdat ZH het ondanks dat ik dat aangaf niet eerder mocht komen). En de 5e iui ging nu dus nog sneller en was al op dag 8.

Als het zo snel gaat is het wel heel goed te doen, maar die WW blijven killing en lijken in verhouding nu veel langer. T is net of ik alleen nog maar aan het wachten ben :(

11. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    O ok hahaha, nou wilde die opmerking van de arts wel ff vermelden ;), vond m wel top! Erg hè dat ze soms niet zo best luisteren op de fertiliteit. Heb ik ook regelmatig gehad met echo inplannen.
    ' ja maar mevrouw, dat is wat vroeg hoor voor echo' ??
    Tot nog toe had ik ook gelijk, kon meteen met pregnyl of ovitrelle naar huis, na de echo 😉.
    Ze vergeten wel eens dat ieder lichaam anders reageert en dat ze dan moeten afwijken van hun standaard schema.

Balen hè van voetbal, die hadden we even niet aan zien komen..

12. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Hallo Dames,

Ik wil jullie nog even wat hoop sturen ;)
    Ook wij hadden totaal geen vertrouwen meer in iui en deden de 7de poging om de tijd naar intake voor ivf te overbruggen.
    Het resultaat van deze poging ligt boven in haar bedje heerlijk te slapen!! Het kan nog!

Good luck!

Greetz Mik

13. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    wauw mikky, dat zijn nog eens mooie berichten! En dat terwijl dus zitten te twijfelen of we niet inderdaad nog een extra 7e iui moeten gaan doen..:) je maakt het er niet makkelijker op!

14. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Ik zeg doen! ;)
    Bij deze laatste ronde gebruikte ik: Fostimon, pregnyl en utrogestan.

15. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Twix: Ja, ik zit nu ook in de wachtweken. Tot nu toe 5x IUI mislukt, en ik kreeg altijd rond dag 5/ 6 buikkrampen. Het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Helaas, heb ik dat dit keer weer. Utrogestan gebruik ik sinds de 4e IUI.
    Utrogestan zijn vaginale capsules, die ik ca. 2 weken na inseminatie moet gebruiken.
    Dit om mijn baarmoederslijmvlies dikker te maken. Mocht er dus een bevruchting plaatsvinden, dan kan deze zich hier beter in nestelen. Duimen maar weer deze keer! Ook voor jou! Groetjes.

Marbit: Mijn NOD is pas volgende week. Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik ook bang dat het deze keer mislukt, aangezien ik nu bij dag 5 alweer buikkrampen heb. Wat betreft het uitzien naar IVF/ ICSI. Dit heb ik juist helemaal niet. Deze behandeling(en) lijken me echt niet niks, ik zie hier best tegenop. Mocht er weer een teleurstelling zijn.. En daarbij vraag ik me ook wel af hoever je hierin moet gaan , mocht je een kind krijgen? Natuurlijk willen we dat graag……..het is soms best dubbel. Ik heb nog gevraagd wat het gaat kosten mochten wij een 7e IUI willen doen, deze kosten zijn ca. 500 euro. Voor nu eerst afwachten…
    Ik wens jou ook veel succes, houd je haaks! Groetjes Kissi.

16. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    HI kissi,

volgens mij wordt iui in principe gewoon eindeloos vergoed hoor, zo lang de artsten er tenminste heil in zien. Ik hoor wel verhalen dat het per verzekering zou verschillen, maar volgens mij mag dat niet want wordt het nl uit de basisverzekering vergoed. Ik zou je dus echt ff goed laten informeren voor dat je dat zelf gaat betalen.
    In de voorwaarden van mijn verzekering (IZZ) staat het in elk geval heel duidelijk: iui onbeperkt. Misschien ook nog even met het ZH overleggen, want misschien moet je een verklaring hebben of zo dat het nog zin heeft. Maar ik ken echt heel veel mensen (van ZP) die veel meer iui's hebben gedaan. EN niet zelf betaald hoor!

Succes met je beslissing!

17. Twix

Twix Lid

8 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marbit:
    Jeetje 39 dagen puregon. Ik snap dat je gesloopt bent! Vind het fijn dat ik mag meekletsen.

Mikkydj:
    Bedankt. Dat geeft hoop. Wat een mooi bericht.

Kissie:
    Balen dat je dat ongesteldheidsgevoel hebt. Zelf heb ik last van hoofdpijn vandaag, maar dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden en op internet lees ik dat het een zwangerschapsteken kan zijn. Ook lees ik overal dat de zwangerschapsverschijnselen lijken op ongesteldheidsklachten. Bedankt voor het duimen. Ik duim ook voor jullie allemaal :).

18. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Vasca, bedankt voor je tip!
    Hoe is het verder met jullie, ín de wachtweken?
    Hier valt het wel tegen, ik had vanmiddag flinke buikkrampen. 2x paracetamol heeft wel geholpen, maar de krampjes lijken nu weer wat op te zetten. hierdoor ook wel wat chagerijnig. pfff hoe gaan jullie hiermee om?

19. Twix

Twix Lid

8 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kissie:
    Balen van die buikkrampen. Ik vind het wachten ook tegenvallen. Heb het nu meer dan voorgaande keren. Over hoeveel dagen weet je wat? Succes met wachten. Ik weet het volgende week. Spannend!

20. Twix

Twix Lid

8 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    Helaas poging 4 is ook niet gelukt........ :(!!!
    Bij andere wel gelukt? Ik hoorde dat die nieuwe regel voor ivf gaat gelden voor mensen boven de 43. Dat is volgens mij nog niet definitief.

Deel Deze Pagina