@Twix, Dat is weer mooi kl*te! Ik weet nog niks, test dinsdag.. Maar verwacht er niks van hoor! Hou je haaks meis! Sterkte vanavond (EK)
Hey meid, balen zeg. Voelde je het aankomen of niet? ik verwacht die van mij ook morgen of dinsdag. ben mijn buikkrampen ondertussen ook wel zat. ga je nog verder in het traject met iui? doe rustig aan.
@twix: balen dat het niet gelukt is. Klote voelt dat altijd weer he? Hier ook poging 5 niet gelukt helaas. Dinsdag slechte nieuws gehad. Gelukkig hadden we 2 uur daarna afspraak in het ZH en konden we meteen praten over hoe verder. Omdat wij toch iui echt wel een goede kans willen geven, hebben we besloten toch nog een extra iui te gaan doen. Dus iui 7 nog. We hebben het wel zo kunnen regelen dat het niet veel extra tijd gaat kosten, dus dat is een fijn gevoel. Ik ga morgen weer voor mijn uitgangsecho. En menopur is weer opgehoogd naar 2 ampullen (150 EH) per dag. Vind het wel hoog, maar ben benieuwd of er nu meer eitjes komen. @vergoeding ivf: de minister heeft het advies van cvz overgenomen. Dat betekent dat er nu in 2013 nog wel 3 behandelingen vergoed blijven worden, hoera! Er is dus een alternatief pakket aan maatregelen genomen, waaronder idd wel dat alle behandelingen boven 43 helemaal niet meer vergoed worden. Het zijn 5 maatregelen in totaal, maar ik denk dat wij er weinig van zullen gaan merken. Behalve misschien het strakker en meer op maat voorschrijven en de medicatie zal door het ZH verstrekt gaan worden en niet meer door de apotheek. Nou, das alleen maar handiger. @marbit en kissi: spannend he, die laatste wachtdagen...
Mooi balen Vasca! Mijn 5e is ook echt niet gelukt, voel het alweer aankomen... Zou zo graag eens wat positieve berichten lezen... Trek je het beetje? Heb het gister op Freya gelezen, ziet er top uit voor 2013! Hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad. Groetjes Marbit
Ook hier de 6e IUI mislukt.... na al een paar dagen heel licht positieve testen vandaag toch echt ongi geworden de hoop was al weg maar door een licht streepje toch weer gekomen maar helaas... valse hoop.... Nu nog 1x IUI en dan toch echt de grote stap naar IVF... Ik zie er verschrikkelijk tegen op Wat als dat ook niet lukt
Staffie, dat is precies ook mijn grote angst met ivf! Ik zie niet eens zo op tegen de procedure of het hele klinische ofzo (al vind ik dat niet leuk natuurlijk). Maar ik vind het zo'n prettig idee dat we nu altijd nog een stap verder kunnen. Maar na ivf...ja, wat is er dan nog? Ik zie er zo tegen op om een negatieve uitslag te krijgen na een ivf behandeling... ik weet gewoon niet of ik dat zou trekken Maar dan probeer ik het wel positief te zien weer. Er is ook wel gewoon meer kans dat het wel lukt. En zelfs als dat niet lukt zijn er nog meer opties (icsi/buitenland, etc). Bovendien wordt je van ivf ook weer een stuk wijzer, over waar het probleem misschien zit. Dus dat probeer ik mij dan maar voor te houden... Maar moeilijk is het wel. Ik wordt echt heen en weer geslingerd tussen het gevoel: "oké, kom maar op met het grote geschut!" (ivf) en "nee!...bij ons zou het gaan lukken met iui! ivf is voor ons niet nodig"
Hey dames, hier vanmorgen ook misse boel. Ben ene kant wel opgelucht, want mijn buikkrampen zijn zo goed als weg. Maar aan de andere kant ook veel verdriet. In september gaan wij voor ivf, samen besloten om het even rustig aan te doen. Ik denk aan jullie allemaal en hopen dat het ons ook ooit gegund mag zijn.
Ook hier de 5e mislukt.. Dus ook maar gaan voorbereiden op ivf september. Hou je haaks kissie. Dat ivf ons wel het geluk mag brengen! Groetjes aan allemaal.
Jeetje bij iedereen niet gelukt. Echt balen! Hoop het zo voor jullie allemaal! Ik weet hoe jullie je voelen. Zelf heb ik maandag weer een afspraak met de gynecoloog. Even alles doorspreken. Lees op internet dat de kans van slagen groter is met acupunctuur. Heeft iemand daar ervaring mee? We willen wel doorgaan met iui, maar lassen ff een maand een pauze in. Liefs twix.
Succesverhaal Normaal lees ik hier vooral maar wil dit wel met jullie delen. 2 jaar in de mmm, 6x iui, voorlichting IVF, poging 1 doorgegaan tot terugplaatsing: toen bleek er geen eitje voldoende doorgedeeld, eicelschil zou verhard zijn, volgende poging zou ICSI worden, na 3 lange maanden wachten eindelijk hormoonstimulatie: te weinig eitjes, jammer om kans te 'verspelen 'voor ICSI. IUI "tussendoor", wat denk je: wat niemand had verwacht: zwanger, nu 5 weken! Echo moet nog volgen: voel me verbaasd, onzeker en vooral erg gelukkig! Succes allemaal!
@Twix, Goed plan! haha. Baat het niet, schaadt het niet! Liefs @Popsel, Wat een verhaal! Van harte gefeliciteerd, wat heerlijk voor je! Ik denk ook dat als je zo lang bezig bent, het erg lang duurt voor je aan het idee gewend bent, maar dat komt vanzelf Geniet ervan en bedankt voor het delen van je verhaal!
Popsel,gefeliciteerd! Ik ben hier al een tijd niet geweest maar wou toch even kijken hoe het met iedereen gaat Wij beginnen nu met IUI 3 volgende week. (eerst wachten op ongi) Dokter zei dat ze mijn cyclus na de IUI gaat volgen en het progesteron wil meten. Mijn cyclus is best een bende. Hopelijk is het progesteron wel goed. Dat is al een keer niet goed geweest trouwens maar de laatste paar keren wel. Dokter zei trouwens ook dat IUI inderdaad eindeloos vergoed word als het nodig is en dat ik me om de eerste mislukte poging geen zorgen moest maken. Ze wil ook nog een paar keer met IUI doorgaan. Ik hoop niet langer dan 6 keer eigenlijk!
@ popsel: wat een heerlijk verhaal om te lezen. Zo verwacht je niets en is het toch gelukt. Wat zal dat een heerlijk gevoel zijn. Hopelijk volgen er meer van dit soort verhalen.
@Adriana, (en iedereen dit dit lezen wil ) Ik zie dat je Puregon spuit, spuit je ook om je natuurlijke eisprong tegen te gaan (bijv. Lucrin)? Als je cyclus soms zo kort is, zullen ze waarschijnlijk Utrogestan voorschrijven. Dit zal je cyclus verlengen, wel bestaat de kans dat het je menstruatie tegen kan houden. (vervelend om dat niet te weten, want dan denk je zwanger te zijn...zoals ik ) Dit schrijven ze dus ook voor als je een eisprong 'remmend' middel spuit, om je natuurlijke eisprong tegen te gaan. Je hersenen geven daardoor geen signaal meer, om progesteron aan te maken. Vandaar dan ook bolletjes. Over de IUI's, die kun je inderdaad krijgen zolang ze er nog kans in zien. Ik hoor van mijn arts, dat je elke keer, elke IUI evenveel kans hebt. Maar ze moeten ergens een lijn trekken, en na 6 keer is de kans toch wel kleiner. Het is wel zo, raak je zwanger bij de 3e IUI en gaat het mis, dan beginnen ze weer opnieuw te tellen zeg maar. Tja 6 keer IUI.., Niemand hoopt er 6 nodig te hebben. Iedereen hoopt dat het binnen die 6 gaat lukken. Ik begin morgen te spuiten voor mijn 6e IUI, ik had dit ook niet van te voren moeten weten... ' ik kreeg een miskraam en wij zijn daarna 2 jaar bezig geweest opnieuw zwanger te raken, de stap naar het ziekenhuis vond ik toen al heftig, maar ik had alle vertrouwen. Alle vertrouwen dat ik met IUI wel zwanger zou raken. Ik blijf mijn grenzen verleggen, ga vol voor de ivf. Zie er vreselijk tegenop maar het vertrouwen gaat mij weer verder helpen. Maar net als met de IUI, elke mislukte IUI neemt vertrouwen weg, dat zal met IVF net zo gaan. Lijkt me heftig en brengt toch angst met zich mee. Wat mij betreft dan. " Wat een verhaal, tja daar is het forum toch ook voor? hihihi Mocht je er toevallig overheen gelezen hebben? Neem het jullie niet kwalijk hoor! Liefs Marbit
He Marbit, mijn dokter gelooft eigenlijk dat mijn cyclus gewoon in orde is Ik spuit dus alleen puregon om eitjes te maken en verder niets erbij. Ze gaat in ieder geval gelukkig het progesteron meten. Ik had zelf al utrobollen verwacht maar nee. Hopelijk is het progesteron te laag,dan kan er tenminste iets aan gedaan worden Ik geloof dat ik anders namelijk wel 10 IUI's kan doen maar er echt niet zwanger van word. Ik hoop zo voor jou dat je 6e IUI wél lukt! 6 klinkt heel veel maar mensen die op de gewone manier zwanger proberen te raken hebben vaak meer dan 6 maanden nodig. Maar goed,je zou toch verwachten dat het met IUI sneller zou gaan. Daar had ik in het begin wel op gehoopt. Trouwens ik heb er pas 1 gehad dus mag helemaal niet zeuren!! liefs Adriana
Hey, hoe is het hier met iedereen? Hier net ongi geworden.. Dus morgen zh bellen voor een evaluatiegesprek. En dan waarschijnlijk ivf oid.. Baal wel.. Had gehoopt dat dat allemaal niet nodig was. Zie er best wel tegenop
@Adriana, ben er benieuwd wat eruit gaat komen, zou inderdaad fijn zijn als het te laag is. Dan is het zo opgelost. Ik weet dat 6 maanden niet gek is hoor, maar ik heb wel gem. 3 eitjes steeds en we zijn 3 jaar bezig.. Balen Nance! Ik heb trouwens dinsdag mijn laatste IUI. Vanavond pregnyl gezet, dat vond ik wel even pittig. Ik ben dus op dit punt aangekomen waar ik niet hoopte te komen.. Zie ook enorm op tegen de IVF, zo niet tof! Dus begrijp je er goed Nance. Hoe is het verder hier?
Hallo allemaal, Alles goed met iedereen? Vanmorgen voor de eerste x acupunctuur gedaan. Vond het super interessant. Had vorige week een voetreflexmassage gehad en deze dame vertelde verschillende dingen. Bv dat energie niet goed is vanwege vermoeidheid. Bij de acupunctuur hebben we beide naalden gekregen met electronen. We krijgen chinese kruiden. En de 7 kilo die ik ben aangekomen door stoppen met roken zou ik moeten afvallen met het dukan dieet. Als ik weer ongie zou worden ga ik beginnen. Groetjes twix.