Onze zoon is 2 jaar en 10 maanden. Slaapt altijd nog 's middags. Hoelang hij slaapt wisselt. Soms 1 uur en soms 2,5 uur. Zit nooit een lijn in. Maar hij is s nachts altijd al een slechte slaper geweest. Nu dus nig steeds. Is altijd wel een aantal keren wakker 's nachts. Moet dan of plassen of roept dan of wegen weer in willen stoppen. 's ochtends is hij tussen half 6 en half 7 wakker. Wat we ook proberen en of zeggen hij blijft 's nachts wakker worden en dan roepen en 's ochtends ook altijd vroeg wakker. Nu hebben we een Kidsleep en dat werkt nog wel aardig. Lees hij roept dan niet 'sochtends voordat het konijntje wakker is. Maar we horen hem wel praten of naar de wc gaan. Nu dacht ik om de middagslaap er af te proberen te halen. Dus dit was mijn goede voornemen vandaag. Maar door het slechte slaap en de klok die een uur terug is gegaan is hij best wel moe. Dus is dit wel het goede moment om te gaan proberen de middagslaap eraf te halen? En wennen ze hier aan dat ze niet meer slapen? Of is het echt een crime aan het einde van de dag als je er mee stopt zonder dat ze dit zelf aangeven. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hier slaapt ze nog heel soms 's middags. Maar ze wilde dan ook echt niet meer slapen, als je haar wel op bed legde ging ze spelen. 's Middags slapen was 's avonds minimaal net zoveel uur later gaan slapen en 's ochtends toch op de 'normale' tijd wakker. Ik denk dat als hij 's middags nog zo goed slaapt het lastig is om het slaapje er helemaal af te halen. Je kan wel proberen om hem altijd na 1 uurtje wakker te maken, of 1 dag wel, 1 dag niet te laten slapen.
Hij is vanmiddag op schoot in slaap gevallen tijdens het kijken van een film. Dus dat was geennsucces. Heb hem wel na een uurtje weer wakker gemaakt. We zullen dus zien hoe het verder gaat.